More Nautika

Regatni čarteraš

Oceanis 38: plovidba ovom jedrilicom je iznimno ugodna i udobna

Regatni čarteraš

Možda ovo i izgleda malo nevjerojatno, ali stoji činjenica da je Beneteau kroz liniju Oceanis do sada izbacio pedesetak različitih modela, u rasponu od osam i pol do osamnaest metara. Kroz ovu liniju razvijaju komotne obiteljske krstaše, uglavnom pogodne i za čarter. Toliki broj modela ne znači da su prethodni bili promašeni, nego politikom stalnog razvoja mijenjaju starije modele, unose poboljšanja i prate nove trendove tržišta.

Novom su generacijom unijeli i neke značajnije promjene u izgledu trupa sve više nalik modernim regatnim jedrilicama. Bokovi više nisu zaobljeni, nego su okomiti, a iznad vodene linije imaju oštar pregib prema podvodnom dijelu, što ih vizualno čini nižima. Iznimno široka krma otvara prostor za golemi kokpit, ali i za dvije komotne kabine u krmi.

Sklopivo krmeno zrcalo može se spustiti u nisku platformu, a podignuto zatvara kokpit tek u visini mrtve bande, pa djeluje da je s krme otvoren. Kola timuna manjeg su promjera i pomaknuta prema bokovima, tako da je prolaz u prednji dio kokpita potpuno slobodan. U velikom kokpitu sve je komotno, pa je tako i prostor u kojem je kormilar širok i potpuno čist. Tri portele u podu otvaraju tri gavuna, bočne ulaz prema osovinama listova timuna, gdje se može odložiti i nešto opreme, a srednja gavun za splav.

Gavun za splav nema stražnju stijenku, nego veliku sklopivu skalu koja se spušta zajedno s krmenim zrcalom i olakšava penjanje s platforme u kokpit. 

Skrivena plinska boca

Zanimljivo je izveden i ormarić za plinsku bocu, smješten pod desnim bočnim sjedalom kormilara. Iza portele je kutija u kojoj je boca, a da bi joj se prišlo, potrebno je kutiju nagnuti. Ovako su i boca i ventil dodatno zaštićeni od slučajnog zapinjanja.

U opciji se iza svakoga kola timuna nudi i još po jedno sjedalo, što možda i nije potrebno jer su bočna sjedala kormilara dosta velika i kola timuna su im taman na ruku. Dakle, cijela je krma slobodna i nije potrebno puno mašte da se shvati kako je ovakva idealna i za, među vlasnicima jedrilica sve popularnije, panulavanje.

Prednji dio kokpita je dosta velik i širok, cijeli je zaštićen valobranom, pa su i nasloni sjedala primjereno visoki. Na testiranoj jedrilici je ugrađena peta za montažni stol, ali i u opciji s fiksnim stolom bitno ne remeti normalnu komunikaciju kroz kokpit. Tome pridonosi i činjenica da ovdje nema klasične šine škote jedra, nego su hvatišta škote podignuta na rollbar ugrađen nad ulazom u kabinu. Pod desnim sjedalom je jedan plitki, ali široki gavun. Isti se slobodno mogao ugraditi i pod lijevim sjedalom, jer ne oduzima značajan prostor u kabini.

(CIJELI TEKST DOSTUPAN JE U TISKANOM IZDANJU OTVORENOG MORA BR. 221 I ONLINE PRETPLATNICIMA NA WWW.OTVORENOMORE.COM)

Naslovnica Nautika