More Nautika

BRIG NAVIGATOR 700

Gumenjak s istoka

BRIG NAVIGATOR 700

Kod nas malo poznati gumenjaci Brig u nekim su dijelovima Skandinavije i u Australiji na prvome mjestu po prodaji. Velik dio zasluga za to pripada vještini i trudu zastupnika, ali prije svega je ključ u pristupačnoj cijeni jer su Ukrajinci, na njihovu žalost, među najslabije plaćenim radnicima na svijetu. To što se proizvode daleko od mora i kupaca manje je važno jer se lagani gumenjaci lako smjeste u kamion ili kontejner. Sa širokom gamom Brig je od ove sezone dostupan i u Hrvatskoj, a među najzanimljivijim novitetima je model Navigator 700, predstavljen u dalekoj Australiji, gdje su ga provozali tamošnji novinari.

Niska silueta

Iako se sedammetarski trup nudi s motorima već od 150 konja, za test je odabrana Honda 250 najveće brzine od 43 čvora. Konzola je postavljena uz desni bok, no kolo upravljača postavljeno je s lijeve strane konzole, pa imate dojam sjedenja na sredini. Raspored je uobičajen s centralnom konzolom i niskom krmenom klupom, te stupom umjesto uobičajenog lučnog roll-bara, koji atraktivno izgleda, ali otežava pristup brodu.

Spremišnog prostora, osim pod klupom, ima ispred konzole te u pramcu zajedno sa sidrenim konopom. Uz standardnu verziju, može se naručiti i praktičnija opcija s otvorom za sidro u trupu te skrivenim električnim vinčem. Od luksuznijih detalja vrijedi istaknuti sklopive bitve, tuš sa 75 litara slatke vode i sklopivi bimini za stražnju polovicu broda.

Zanimljiva karakteristika novoga Briga teškog 700 kilograma je kapacitet od 12 osoba, što je podatak vrlo važan iznajmljivačima i morskim taksistima koji ljeti imaju pune ruke posla. No, prema dojmovima s testa, njegove su najveće kvalitete plovidbena svojstva i upravljivost. Na pramcu zaobljen trup, zaslužan za mekano rezanje valova, prema sredini se pretvara u oštre izdanke za učinkovito držanje pravca i neutraliziranje prskanja. Sve što ne razbije plastika zaustavit će tubusi promjera 58 centimetara, vrlo učinkoviti i kad je u pitanju stajanje u mjestu, što može ponuditi plovilo širine 280 centimetara. To ne znači da je za njega potreban specijalni transport jer u ispuhanom stanju ulazi u dva i pol metra.

Bez poskakivanja

Tubusi sudjeluju u akciji do brzine glisiranja od 12 čvorova, no potom se aktiviraju samo kao stabilizatori u okretima i besprijekorno odrađuju posao. Na 4000 okretaja postiže brzinu od 30 čvorova i troši 35 litara na sat, što uz spremnik zapremnine 340 litara znači autonomiju od 315 milja. Osim po bonaci, gdje se pokazao u najboljem svjetlu, brod je isproban i po oštrim oceanskim valovima visine jednog metra i u tim je uvjetima sigurno krstario brzinom od 22 čvora, bez poskakivanja i prskanja.

S obzirom na količinu prostora, te kvalitetu materijala, spojeva i završne obrade, akcijska cijena najvećeg Navigatora iz Brigove game s porezom i motorom od 350 tisuća kuna čini se po mjeri. Za one kojima brod nije u moru cijele godine u ponudi je napredna verzija PVC-a umjesto hypalona kojom se štedi 30 tisuća kuna.

Naslovnica Nautika

NAJČITANIJE

VIŠE IZ RUBRIKE