More Nautika

KONCEPT PO MJERI MODERNOG JEDRILIČARA

Reacher 780 za đitu i regatu

KONCEPT PO MJERI MODERNOG JEDRILIČARA

Reacher 780 je brza, jednostavna i svestrana jedrilica koja spaja vrhunske performanse regatnog broda s dovoljno komfora za vikend-izlete i kraća obiteljska krstarenja. Moderan i efikasan oblik trupa i kobilice, velika površina jedrilja, prostrani kokpit te dvostruka kormila zadovoljit će zahtjeve profesionalaca i jedriličarskih entuzijasta u regatnom okruženju dok će jednostavne komande i balans broda omogućiti da i amateri uživaju u brzom i sigurnom jedrenju.

Unatoč iznimno velikom kokpitu, otvoreni raspored unutrašnjosti pruža dovoljno komfora za 4 osobe sa svim funkcionalnostima za višednevni boravak na moru (kuhinjica, umivaonik, toalet) te s inovativnim mogućnostima spavanja u 2 dvostruka ili 4 individualna ležaja. Podizna kobilica omogućava jedrilici pristup svakoj uvali kao i mogućnost jeftinijeg veza, a u kombinaciji sa širinom od 2,54 metara omogućava jednostavan transport i spuštanje/podizanje broda prikolicom.

Ovako su nam braća Luka i Marko Krejči predstavila svoj prvi brod nastao kao reakcija na, prema njihovim riječima, slabu ponudu u ovoj klasi.

- Riječ je o brzoj i svestranoj jedrilici na tragu nekadašnjih Expressa i sličnih brodova na kojima su odrasle generacije jedriličara. Nažalost, takvih manjih i cjenovno prihvatljivijih brodova više baš i nema pa tu vidimo priliku za projekt i lokalno i globalno. Trendovi u turizmu i nautici sa sve većim brojem kraćih vikend-odmora kao i evidentno sve malobrojnije posade i na regatama i na krstarenjima također idu u prilog trendu povratka manjih jedrilica. Okupili smo tim etabliranih stručnjaka iz raznih područja kako bi napravili zaista vrhunski proizvod na međunarodnoj razini - naveo je Luka.

Novi trendovi

Zasad je sve u fazi projekta, finaliziraju se detalji za pripremu modela i u tijeku su pregovori s potencijalnim proizvođačima. Unatoč velikoj želji da Reacher bude hrvatski proizvod, visoki tehnološki zahtjevi i ciljana cijena otežavaju odabir škvera, pa bi se moglo dogoditi da se brod gradi u inozemstvu. S obzirom na to da četiri ključna čovjeka iza projekta žive u različitim gradovima to ne bi bilo ništa neobično. Luka naime živi u Rijeci, brat mu je u Zagrebu, dizajner Andrej Justin u Ljubljani, a stručni savjetnik za optimizaciju Stipe Vitaljić u Splitu.

- Zapravo je ideja krenula iz višegodišnje neuspješne potrage za takvim nekakvim brodom, pa smo ga brat i ja odlučili napraviti sami. Naš background nije nautički i jedrenje nam je do sada bilo samo hobi i užitak. S obzirom na to da smo oboje prvo radili u velikim tvrtkama, a onda postali i poduzetnici imamo puno iskustva u realnom sektoru, koncipiranju i vođenju zaokruženih i održivih projekata. Za sve stvari koje nam nedostaju u nautičko/proizvodnom smislu zato tražimo partnere koji su vrhunski i etablirani u tom dijelu i s takvim ljudima smo se okružili - objašnjava Krejči.

Detalji u izradi

Detalji dizajna i specifikacija opreme još se razrađuju. Trup i paluba će biti od vinylestera (sendvič s vakuumskom infuzijom), kormilo od karbona,  a kobilica od čelika.  Cijena u kompletu s jedrima ne bi trebala preći 45 tisuća eura. Uz to, cjelokupni koncept jedrilice napravljen je s idejom minimalnih troškova veza, skladištenja i održavanja, a u planu je i model daysailing chartera gdje bi vlasnici mogli iznajmljivati jedrilicu u razdoblju kad je ne koriste.
Prvi primjerak bi mogao zaploviti početkom iduće godine.

 

JEDRILIČARSKE ZABLUDE

U promišljanju koncepta broda investitori su ga na svojim internetskim stranicama uz jednostavan grafički prikaz u osam točaka usporedili s uobičajenim jedrilicama i pripadajućim zabludama. Prva se odnosi na način korištenja, jer umjesto sedmodnevnog krstarenja od subote do subote, oni su skloniji češćim kraćim boravcima na moru od jednog do četiri dana za što je lakše pronaći slobodno vrijeme i okupiti posadu.

Druga zabluda krije se iza poznatog pojma cruiser racer. Na većim brodovima regatne opcije podrazumijevaju vrlo skupe karbonske jarbole, kobilice i preinake u interijeru. Kod Reachera su sportsko kormilo i kobilica standardna oprema i ne utječu na kvalitetu obiteljskog krstarenja, dok se modularni elementi poput hladnjaka ili kuhala iz jednostavnog interijera mogu lako izvaditi.

Treći je detalj činjenica da ljudi većinu vremena provode u kokpitu i stoga su oni nauštrb kabinskog volumena napravili komforan ljetni prostor po mjeri puno većega krstaša.

Na četvrtom mjestu je prijenosna oprema, puno jeftinija i jednostavnija za održavanje. Recimo umjesto instalacije tuša i pumpi, koristi se vanjski solarni tuš. Skupi ugradbeni hladnjak i kuhalo učinkovito će zamijeniti kamperska rješenja, kao i prijenosni zvučnik s bluetooth vezom umjesto provlačenja instalacije cd-playera i zvučnika.

Peta prednost Reachera su performanse vrlo blizu rasnim regatnim brodovima s omjerom balasta i istisnine od 46 posto dok je kod klasičnih krstaša to samo 30 posto. Na šestom mjestu je sklopiva kobilica kojom se smanjuje gaz s 1,80 metara na 70 centimetara. To olakšava prijevoz na trajleru, jednostavnije porinuće i lakši dolazak do željene lokacije za jedrenje. Sedmi detalj je cijena jer obiteljska jedrilica inače košta poput Ferrarrija. Reacher ima samo 1150 kilograma, 300 manje od prosječnih jedrilica te veličine čime se smanjuje opterećenje na prikolicu i može je vući manji automobil. Osma točka je najkompleksnija jer podrazumijeva podjelu troškova kupnje i održavanja modelom suvlasništva što u praksi često zapinje na međuljudskim odnosima.

Naslovnica Nautika