Mišljenja Parangall

Parangall

Zlatko Gall

THE SHINS Heartworms

Izvođač: THE SHINS
Album: Heartworms (Sony - Menart)
Ocjena: ***1/2

Peti studijski album The Shinsa logično se naslanja na uspješni “Port of Morrow“ iz 2012. Računajući naravno - ako je suditi već po uvodnom broju “Name For You“ - na ponavljanje njegova komercijalnog uspjeha. Naime u njemu je sve što danas treba za uspijeh: indie-rock s melodioznim pop refrenom, malo obvezatne psihodelije - koje je doduše u mnogo većim dozama na drugim brojevima albuma, nešto novovalne poetike ili formula na kojima su bandovi poput Weezera napravili karijeru...

Kao autor, pjevač i gitarist - ali i jedini preostali član iz izvorne postave - Jim Mercer je ovog puta i (mahom) producent posvetivši, očito, podjednaku pažnju autorstvu i radu u studiju pa su gotovo sve skladbe i precizne “konstrukcije“ s hrpom intrigantnih detalja i šarenih žanrovskih pozajmica.

Stoga je “Heartworms“ ne samo raznorodniji nego li prethodnici već pravi kaleidoskop s obiljem žanrovskih caka koje - ponegdje i presudno - određuju nišu u koju su smještene teme. Na prvu čini se da je ona s naljepnicom psihodelije najprisutnija. Posebice u brojevima poput “Painting A Hole“ zamišljene i odrađene po uzoru na beatlesovska psych očijukanja s istočnjačkom glazbom (na “Magical Mystery Tour“ ili “Inner Light“), u uvodu “Cherry Hearts“, u “Fantasy Island“, zaključnoj laganici “The Fear“...

Potonja je dobila i zanimljive dodatke karipskih, latino i folk natruha objedinjenih u slojevitom sfumatonom broju kakav bi zacijelo u doba “Sunshine Supermana“ potpisao i Donovan. Isti postupak spajanja raznih elemenata naći ćete gotovo u svakoj skladbi, pa je i “Cherry Heart“ uz psihodeliju pobrala i electro-pop osamdesetih, “Fantasy Island“ čak nešto od atmosfere Small Facesa iz vremena “Itchyckoo Parka“...

Odličan pop broj “Mildenhall“ spaja klasični britpop šezdesetih s countryjem Leea Hazelwooda, “Rubber Ballz“ - s retroklavijaturama - ulazi na velika vrata u prostor stilizacija Pulpa, “Half A Million“ priziva novovalni pop Carsa s prvijenca i hitova a la “Just What I Needed“, “Dead Alive“ citira glam a naslovna tema britpop i kalifornijsku zvukovnicu višeglasju sklonih šezdesetih (s nemalom dozom poduka i Mamas and Papas).

Rezultat ove strategije je uhuugodan pop album s potencijalom rasadnika radiofoničnih hitova. Prikladnih i za stare i mlade uši.

Naslovnica Parangall