Mišljenja Parangall

Parangall

MANGROOVE Sami

parangall
Izvođač: MANGROOVE
Album: Sami (Dancing Bear)
Ocjena: ****

Tvrdnja Željke Veverec, pjevačice, autorice i “frontwoman“ Mangroovea, kako je novi album intimniji no prošli ali nikako na uštrb energije i nekih dobrih vibracija, potvrđena je već istoimenim najavnim singlom. Fluidna tema koju otvaraju vokal i nježne klavijature a začinjaju biserni slapovi sintova s primislima na sedamdsete nije naime anemičan rasplinuti broj već savršeno balansiran spoj efikasne ritam sekcije (u konkretnom slučaju Igora Krajcara za bubnjevima te basiste Igora Farkaša) koja prizemljuje i astralnog anđeoskog vokala. Sličnu uspješbnu formulu Mangroove rabi gotovo na cijelome albumu. Uvodna “Preludij“ je snena atmosferska tema s iznimnim sintovima/klavijaturama Tonija Starešinića i panoramskom produkcijom koju bi posvojili i Mercury Rev. “Ljubavna“ je pametno skockan komad jazzy-popa na tragu osamdesetih a “Pokušaj“ prva od nekoliko kolaboracija. I to veoma uspjelih. Dado Topić i Željka Veverec sjajno su se uklopili u rasnu laganicu kojoj poseban okus američkog southern soul/R&B-ja jamče saksofon Igora Geržine i hammond Viktora Lipića.

“Nije da me ne voliš“ jedna je od rijetkih skladbi bržeg ritma s upečatljivom dionicom trube te šarmantnim električnim klavirom (wurlitzerom) koji cijelo vrijeme “kuha“ u modificiranoj funkoidnoj temi. Asocijacija na prvu vuče prema prostoru kojeg su nekoć nastanjali bendovi poput Working Week dok je “probudi se“ još jedna sfumatozna laganica; ovaj put s odličnim vokalima Ane Veverec i Starešinićevim klavijaturama (uz nostalgičan zvuk Mooga). “I Wanna...“ otvara vocoder kao izravna kopča sa sedamdesetima (pa i Steely Dan) uz sjajnu participaciju svih glazbenika u studiju pa tako i Janka Novoselića koji je na albumu odradio izniman posao. “Vila 21“ nova je uspjela kolaboracija.

Ovog puta s Tedijem Spalatom i saksofonistom Vojkanom Jocićem u pomalo neobičnoj temi koja kao da je na pola puta između jazz rocka sedamdesetih, Toma Waitsa - po tretmanu udaraljki i basa - te Stinga iz ranih (marsalisovskih) dana. “Piano bar“ čisti je pogodak kao iznimna (jazzy) klavirska tema s odličnim Novoselićem i kontrabasistom Zvonimirom Šostakom a cover Gibonnijeve “Vesla na vodi“ emocijama nasaftano “novo čitanje“ (s jazzy timbrom) dostojno originala. Album zaključuje pomalo neočekivani bonus: cover “Human Nature“ s originalnim posvajanjem znanog hita Michaela Jacksona.

“Sami“ je još jedan više no solidan album iz niše domaćih uvjetno rečeno jazzy-pop snaga; album s vraškim radiofoničnim potencijalom te dokaz da “lounge“ ili jazzy “easy listening“ ne mora biti tek materijal za čekaonice i liftove. Dapače!

zlatko gall
Naslovnica Parangall