Mišljenja Cinemark

Cinemark

Marko Njegić

IBIZA Joan Jett protiv Davida Guette

FILM: Ibiza; komedija; Francuska/Belgija, 2019.; REŽIJA: Arnaud Lemort; ULOGE: Christian Clavier, Mathilde Seigner; DISTRIBUCIJA: Blitz; OCJENA: **

'Ibiza' postavlja sukob karaktera i (glazbenih) generacija. S jedne strane rock i Joan Jett, s druge elektronika i Guetta. Međutim, redatelj izvlači minimum pametne komedije iz potentnih suprotivosti kad na Ibizu dođe obitelj s tinejdžerima.

Sezonom kiselih krastavaca nazivao se ljetni period u hrvatskim kinima prije nekih dvadesetak godina, sredinom i krajem devedesetih. Tad, naime, filmovi, blockbusteri, nisu dolazili u naša kina istovremeno s američkim/svjetskim premijerama. Strateški bi se čuvali za jesen budući da su domaći ljudi bili na glasu kako baš i ne hrle u dvorane dok su sijale vrućine.

Paralelnom kinodistribucijom blockbustera, od "Spider-Mana" iz 2002. naovamo, ljudi su počeli odlaziti u kina i preko ljeta, a sezona kiselih krastavaca je jenjala. Međutim, na domaćem kinorepertoaru se i dalje znade naći poneki kiseli krastavac za popunjavanje vremena i prostora, satnica i dvorana. Jedan od njih je francuska komedija "Ibiza" režisera i koscenarista Arnauda Lemorta.

Rađena da bude kinohit barem na matičnom i europskom kinotržištu, od produkcije najjače francuske kompanije Gaumont, preko angažmana popularnog glumca-komičara Christiana Claviera (hit-serijali "Daleki rođaci" i "Asterix i Obelix", "Širom raširenih ruku", "Ta luda vjenčanja 1&2"), do španjolskog otoka kao hit-destinacije za partyje, "Ibiza" to nije postala i mogli smo nekako preživjeti bez nje.

Na francuskom box-officeu "Ibiza" se nalazi tek na 57. mjestu gledanosti od početka godine, sa zaradom od tri milijuna dolara. Kad se pogleda film, jasno je i zašto, premda smo - treba ipak naglasiti - vidjeli i (još) gore francuske komedije u hrvatskim kinima gdje niču kao lude gljive poslije kiše.

"Ibiza"  je imala razmjerno potentnu komičnu postavku iz kakve bi mogao nastati novi "Ludi provod po Europi" američke obitelji Griswold (Chevy Chase i kompanija). Razvedena majka Carole (Mathilde Seigner) vodi tinejdžerskog sina i kćer na jednotjedni odmor na Ibizu, a pridružuje im se i njezin novi, stariji tip, također nedavno razvedeni podijatar Philippe (Clavier).

Odmor iz snova za doktora za stopala? Mo'š mislit. "Nije to za tebe", govori mu kolega. Philippea klinci ne mogu smisliti, gotovo jednako kao ni on techno glazbu i predrasudan je prema partijanju. "Otok je pun drogaša koji plešu i žvaču ecstasy", grinta Philippe davno prije nego mu ponude kokain na aerodromu.

Humoristični konflikt karaktera i (glazbenih) generacija je postavljen u odnosu Philippea i Caroleine djece. On sluša Scorpionse kojih se gnuša Carolein sin i ostavit će njihovu baladu "Still Loving You" da svira tek nakon što mu simpatija kaže da je "savršena".

Međutim, redatelj Lemort izvlači minimum pametne komedije iz potentnih suprotivosti, tek poneki vulgarni ("mlazovi dreka") i melodramski pasaž, kad Carolein sin i kćer prihvate Philippea. Španjolskom otoku se tepa kao mjestu gdje se rodila zabava zbog ludog noćnog života, ali ako je suditi po ovoj komediji zabava je tamo umrla.

"Malo humora", predlaže Philippe kad on i Carolein sin traže djevojku zbog koje je mladić dođao na Ibizu. "Možemo je potražiti s malo humora". Nažalost, Lemort ne izlazi Philippeu u susret, a ni gledatelju koji očekuje komediju, što bi "Ibiza" trebala biti i u praksi, ne samo teoriji.

Rijetko smiješan trenutak dolazi kad Philippe usred partyja pita DJ-a "možete li stišati glazbu?" kako bi saopćio nešto Carole. Do kraja te večeri upravo će se on naći za DJ pultom i pustiti "I Love Rock 'N' Roll", ali scena je mogla biti i urnebesnija s obzirom da je popio vodke s malo MDMA, kao i Carole.

S jedne strane (hard) rock, Joan Jett i Scorpionsi, s druge elektronika, "happy techno hour", David Guetta i ekipa DJ-eva koji gostuju i kod nas na "Ultra Europe" festivalu. Uvodna montaža s partijanerskim kadrovima i ljepotama Ibize možda bi "ultrašima" mogla biti zanimljiva, ali Lemortovo djelce navodi na krivi trag.

Ne samo što je daleko od punokrvne komedije, "Ibiza" nije ni ultimativni  "party movie", iako je ambijentirana na Ibizu, jedan od sinonima za partijanje. Film može biti interesantan samo mamurnom partijaneru koji se ne može pomiriti što je after završio i želi nekako ubiti vrijeme do početka novog partijanja s nečim što iole nalikuje na party.

Sestra supruge Romana Polanskog

Ako vam prezime Mathilde Seigner zvuči poznato, ništa čudno. Mathilde je sestra poznatije glumice Emmanuelle Seigner, supruge Romana Polanskog.

Naslovnica Cinemark