Mišljenja Cinemark

Cinemark

Marko Njegić

SVIJET BUDUĆNOSTI Pobješnjeli Max otišao na kvasinu

FILM: Future World; SF akcija; SAD, 2018.; REŽIJA: James Franco i Bruce Thierry Cheung; ULOGE: James Franco, Suki Waterhouse; OCJENA: *

'Svijet budućnosti' je loša kopija 'Mad Maxa' i njegovih imitacija. 'Future World' više izgleda kao neka žanrovska konvencija, nego pravi film 'per se'. Kao da su Franco i njegovi frendovi organizirali 'cosplay' natjecanje na temu likova iz futurističkih akcija i upalili kamere.

Nepredvidljivost je jedna od karakteristika Jamesa Franca, ispred i osobito iza kamere. Nakon dosad najumješnijeg redateljskog projekta, veoma dobre humorne drame "Majstor lošeg filma" o liku i (ne)djelu Tommyja Wiseaua, Franco je korežirao postapokaliptičnu futurističku akciju "Svijet budućnosti".

Nešto nam govori da je Franco na ovaj način odaslao neku poruku. Je li to "osveta" Akademijinim glasačima zato što je "The Disaster Artist" bio nominiran samo za Oscara u kategoriji najboljeg adaptiranog scenarija, ali ne i Francove režije?

Ili možda time povezana Francova potvrda da će (p)ostati "disaster artist" poput sad već gotovo "edwoodovski" ikoničkog Wisseaua kad ga struka ne priznaje iza kamere kao ispred (oskarovska nominacija za glavnu mušku ulogu u "127 Hours"), iako je znao adaptirati Williama Faulknera ("As I Lay Dying") i Cormaca McCarthyja ("Child Of God").

Kako god, "Future World" je "disaster movie", a pritom ne mislimo na žanrovsku kovanicu filma katastrofe, s kojim Franco koketira u uvodnoj montaži, postavljajući pozornicu za postapokalipsu. Zemlja prije rata. Umjetna inteligencija bila je nova religija.

Bili smo sintetski mesije, ali takva moć u službi primitivizma dovodi do samo jednog ishoda – rata. Bombe su padale u valovima. Svijet je prekrio mrak. Rodila se nova bolest.... Jedan crnjak se niže za drugim dok nukelarne bombe pretvaraju urbanu, tehnološki naprednu Ameriku u prašnjavu necivilizacijsku pustoš plemenskih naroda.

Ovo nije film katastrofe, nego katastrofalan film, tipa kao da je Wisseau režirao "Mad Max: Fury Road", čak i gore. Naime, unatoč lošosti, Wisseauova "Soba", na koju se "Majstor lošeg filma" najviše referirao, bila je pamtljiva, pomaknuto zabavna i dijaloški citatna. "Svijet budućnosti" nije ni to.

"Ovaj svijet nema sjećanja", kaže netko u "Future World". Nema ga ni film. Zaboravlja se već dok traje i ne ostavlja ama baš ništa za sjećanje, premda preuzima dosta toga iz kolektivnog žanrovskog sjećanja. Serijal "Pobješnjeli Max" je polazna točka za Franca i koredatelja/koscenarista Brucea Thierryja Cheunga, ali i barbarske futurističko-akcijske imitacije "Drumskog ratnika" u osamdesetima i dalje.

Čini se kao da je Franco jedne večeri napušen opalio maraton "madmaxovskih" filmova i idućeg jutra pomislio da može snimiti nešto tako. Trešerski "The Bronx Warriors" s Markom Gregoryjem, "Cherry 2000" s Melanie Griffith, "Cyborg" s Van Dammeom, pa i recentniji "The Bad Batch", također s manekenkom Suki Waterhouse u glavnoj ženskoj ulozi.

Svaki od tih žanrovaca nalazi se u "Svijetu budućnosti". Međutim, "Future World" više izgleda kao neka žanrovska konvencija, nego pravi film "per se". Kao da su Franco i njegovi frendovi organizirali "cosplay" natjecanje na temu likova iz spomenutih filmova i upalili kamere.

Nađe se tu i tamo poneki "long take" u akcijskoj sceni i krv poprska nemirnu kameru, ali kreativnost nije pogonsko gorivo ovog filma, štoviše "Pobješnjeli Max" i "Kiborg" odlaze na kvasinu dok na motociklima voze Franca u ulozi negativca, vođe pljačkaša Warlorda (varijacija na njegove likove u "Spring Breakersima" i "Kinu") te sintetičku Ash kojoj tepaju kao "robotskom komadu", a Waterhouse je igra s manje inspiracije u odnosu na ulogu u "Lošem društvu".

S obzirom da film najviše posuđuje od "Mad Maxa 4" i "Cyborga", upravo će žena, Ash, zadnja od sintetskih ljudi, doživjeti "duševno" buđenje kad odluči pomoći mladom protagonistu Princeu (Jeffrey Wahlberg) da pronađe lijek za umiruću majku (Lucy Liu) i postati ključna za spas svijeta/čovječanstva.

U tom procesu, Ash i Prince će sresti likove s ponešto potencijala, svakako zanimljivije od njih samih. To su "pimpovski" Snoop Dogg kao Love Lord i Milla Jovovich kao Drug Lord.

Jovovich se već (s)našla u ovom svijetu ("Resident Evil: Istrebljenje") i glumi kao da je Alice prestala biti ubojica zombija i postala nekakva postapokaliptična dilerica, ali pojavljuje se prekratko da bi i u najtolerantnijem gledatelju probudila brigu za film. Franco, my dear, I don't give a damn.

Kćerka Brucea Willisa u epizodi

Epizodicu (konobarica u Love Lordovu klubu) ima i Rumer Willis, kćerka akcijskog junaka Brucea Willisa s kojim je Milla Jovovich glumila u stoput boljem SF akcijskom filmu "5. element".

Naslovnica Cinemark