Mišljenja Cinemark

Cinemark

Marko Njegić

KAKO ULOVITI NEŽENJU Odvest (ne)ću te na vjenčanje, ljubavi moja...

FILM: Destination Wedding; romantična komedija; SAD, 2018.; REŽIJA: Victor Levin; ULOGE: Keanu Reeves, Winona Ryder; DISTRIBUCIJA: Blitz; OCJENA: ** 1/2

'Kako uloviti neženju' je cinična (anti)romantična komedija koja' naizgled čerupa tipične zaljubljene golupčiće iz sličnih filmova i sam žanr te želi biti 'cool' i drukčiji u 'indie' stilu više nego zapravo jest.

Podnaslov američke nezavisne romantične komedije puno je rječitiji of naslova. "Narcis ne može umrijeti jer bi cijeli svijet skončao", ispišu se bijela slova na crnoj podlozi nakon naslova "Destination Wedding" ili "Kako uloviti neženju". Sugerira to kako su likovi filma Lindsay (Winona Ryder) i Frank (Keanu Reeves) narcisi te da neće biti šarmantni poput većine zaljubljenih golupčića u rom-comovima. Frank i Lindsay su sve to i više od toga - cinici i mizantropi koji nevoljko odlaze na vjenčanje na udaljenoj lokaciji u Paso Roblesu kao bivša djevojka mladoženje i njegov polubrat.

"Destination Wedding" je utjelvljenje njih dvoje i njihovih pogleda na svijet, dakle cinična, mizantropska (anti) romantična komedija koja naizgled čerupa tipične zaljubljene golupčiće iz sličnih filmova i sam žanr. Reeves i Ryder glumili su prethodno zajedno u tri filma ("Replikator", "Privatni životi Pippe Lee"), od kojih je "Drakula" sinonim za romansu veću od života s izjavom "Prešao sam oceane vremena da te nađem". I zasebno su dali obol romansama, ona u, recimo, filmu "Zagrizi život", on u "Šetnji u oblacima".

Dakle, zgodno je da "Kako uloviti neženju" načelno funkcionira kao kontra (njihovim) romansama, osobito spomenutoj njegovoj, "A Walk In The Clouds", budući da je ambijentirana u prekrasnu romantičnu vinsku regiju kalifornijske doline. U ovom filmu Keanu će gunđati dok nosi Winonu uz vinograde, kasnije se sa njom skotrljati nizbrdo i antiromantično poseksati u jednoj od najredikuloznijih scena seksa ikad, uspoređujući kondom s čunjem za mjerenje vjetra.

To će, uzgred, biti rijetki trenuci nekakvog pokreta u statičkoj romantičnoj komediji koja bi se mogla odvijati i na kazališnim daskama. Zgodno je i vidjeti natpis jednog od poglavlja "Još jedno vjenčanje u suton baš ono što svijet treba" koji uzima riječi s Frankovih/Lindsayinih usta i pobija arhetip romanse u zalazak sunca. Međutim, "Destination Wedding" želi biti "cool" i drukčiji u "indie" stilu više nego zapravo jest. Film, zapravo, slijedi utabane tragove, tj. klišeje žanra.

Lindsay i Frank se sreću čekajući ukrcavanje u avion za vjenčanje, najsvetiji događaj u romantičnoj komediji. Ona ga optužuje da je htio osigurati bolje sjedalo i uspoređuje s bankarima, političarima i teroristima. On će s gnušanjem prhvatiti saznanje da idu na isto vjenčanje. Pa ipak, sve vodi k tome da njih dvoje (predvidljivo) završe zajedno, znači tipologija, samo s različitim tipovima likova, kvazi-emocionalnim bogaljima.

Neka Frank smatra da "nitko nije suđen nikome" i poručuje Lindsay da to više nikad ne ponovi kad se pita "Što ako je pravo odredište zaljubljivanje", znamo da su oni jedno drugome "final (destination) wedding". Isti let, isti hotel, spojena soba... Teško da "happily ever after" ovdje postati "happily never after". Žanrovska licemjernost samo je jedan od nekoliko minusa načelno dobro postavljenog filma koji bi mogao igrati i u teatru kao duo drama, ne samo kinima.

Naime, Frank i Linsday su jedini likovi s dijaloškim/monološkim karticama teksta. Svi ostali (mladoženja, mlada, gosti na vjenčanju...) samo su letimično sagledani u prolazu. To bi bilo okej da je film bolje napisan i manje repetitivan. Redatelju i scenaristu Victoru Levinu (TV serija "Lud za tobom", film "5 do 7") očigledni su uzori hiper-verbalne romanse Woodyja Allena ("Annie Hall") i Richarda Linklatera ("Prije svitanja/sumraka/ponoći").

Međutim Lindsay i Frank nisu toliko interesantni kao Annie Hall i Alvy Singer, odnosno Celine i Jessie da bi budili pažnju svih 80-ak minuta filma dok debatiraju o samoj ideji ljubavi i (be)smislu života, te siju sarkastične, pesimistične i  egzistencijalističke komentare na račun oboje. U dijalozima se nazire opipljiva rezignacija jedne generacije spram života koji neće biti bolji, ali tekst bi bio slojevitiji da je Levinovo nihilističko pero britko kao Allenovo i Linklaterovo. "Annie Hall" i "Before Midnight" su gorko-slatki romantični bomboni trajnog okusa. U slučaju "Kako uloviti neženju" taj okus prebrzo nestaje.

Keanu se vraća u akciju

Keanu Reeves je puno prirodniji i opušteniji u akcijskim filmovima koji mu bolje pristaju. Zato njegovi fanovi sigurno križaju dane do premijere "Johna Wicka 3" u svibnju, osobito nakon odličnog, nedavno puštenog prvog foršpana.

Naslovnica Cinemark