Mišljenja Cinemark

Cinemark

Marko Njegić

BEZ DLAKE NA JEZIKU Što na (ženskom) umu, to na drumu

FILM: Sin rodeos; komedija; Španjolska, 2018.; REŽIJA: Santiago Segura; ULOGE: Maribel Verdu, Cristina Pedroche; DISTRIBUCIJA: 2i Film; OCJENA: ***

'Bez dlake na jeziku' je ženska inačica 'Lažljivca' za 'time's up' epohu. Duh muške svinje Torrentea lebdi nad filmom, ali Santiago Segura ga je vratio u bocu i prilagodio se novom vremenu, nepovratno isteklom za njegova šovinista i seksista.

Ulaznica više na FMFS-u nedvojbeno bi se tražila za "Bez dlake na jeziku", solidnu srednjestrujašku španjolsku "feel good" komediju s dovoljno "loco" ćaknutosti da privuče i festivalsku publiku. Film izvorno naslovljen "Sin rodeos" remake je čileanskog hita "No Filter" Nicolasa Lopeza, prošle godine "obrađenog" i u meksičkoj kinematografiji ("A Woman Without The Filer"). U Hrvatsku stiže s titulom jednog od najvećih španjolskih kinohitova godine, ispred kojeg je proljetos, u prvom tjednu prikazivanja, bila samo Jennifer Lawrence s "Crvenim vrapcom".

Uz to, iza kamere stoji Santiago Segura, redatelj i glumac gledanog akcijsko-crnokomičnog serijala "Torrente", dok u glavnoj ulozi nastupa cijenjena španjolska dramska glumica Maribel Verdu ("I tvoju mamu također", "Panov labirint", Zona"). Ljetno kino "Bačvice" bilo bi, dakle, puno do čepa neke boce sa šanka, gledatelji bi prepoznali Maribel Verdu iz FMFS-ove "Snjeguljice" u ulozi Paz, i tako dalje, i tako bliže.

Međutim, "Bez dlake na jeziku" je u kinodistribuciju stigao mimo popularnog FMFS-a, a brojka od 320 gledatelja u premijernom vikendu prikazivanja govori da se publika nije pretrgla pronaći ga u multipleksu i slavodobitno staviti status na Facebooku da ga gleda kao što gleda recentne (američke) blockbustere poput "Robina Hooda", "Čudesnih zvijeri 2", "Bohemian Rhapsody" ili "Zvijezda je rođena".

Ovo sa statusom i Fejsom ima puno pokriće budući da je Segurina komedija antitehnološka, s dosta bockavih žalaca usmjerenih prema "online" svijetu, "whatsappovima", društvenim mrežama, "influencerima", lajkovima, sljedbenicima i štapovima za "selfie". Novu "online" generaciju u filmu utjelovljuje 20-godišnja instagramerica Alicia (Cristina Pedroche) dodijeljena Paz (Verdu), veteranki marketinške agencije u nadomak četrdesete, da je nauči nove reklamne strategije i usmjeri u korak s vremenom, prema zahtjevu šefa (David Guapo).

"To je totalno 2013., 2011., 2009.", nabraja prošle godine Alicia rugajući se Pazinim "passe" idejama. Samo joj je ona još trebala u stresnom danu koji je krenuo naopako nakon tuluma u susjeda, hrkanja lošije polovice, prometnog krkljanca na putu za posao... Kao da Paz već nije dosta sestre Bee (Toni Acosta) opsjednute svojom mačkom, partnera Dantea (Rafael Spregelburd) zauzetog slikanjem apstraktnih linija, njegovog sina (Alejandro Arce) koji joj šalje "dick pics" i najbolje prijateljice Vanesse (Cristina Castano) koja čeprka po mobitelu kad se nađu na kavi umjesto da je sluša.

"Ić na kavu = ić tipkat", sumirao je jedan splitski grafit moderno tehnološko doba, a to radi i Segura, nalazeći se i ispred kamere kao Amil Narayan, španjolski spoj "indijskog" gurua i Vidovitog Milana s TV po(r)ukama u gluho doba noći tipa "duša koja pati može naći utjehu". Nakon napadaja panike i tjeskobe, Paz se obraća Amilu za pomoć, iako se "uvijek se smijala ljudima koji nasjednu na ovakve stvari". Amil joj daje ("placebo") napitak za ozdravljenje uz napomenu da popije mali gutljaj.

Jasno, Paz će ispiti cijelu bočicu i najednom početi govoriti ljudima u facu sve što joj je na pameti i što ih ide. "Sin rodeos" nije, očito, posebno originalan, odnosno gotovo bi mogao proći kao Segurina feministička inačica hitoidnog "Lažljivca" s Jimom Carreyjem za "time's up" epohu (engleski naslov filma je "Empowered"!), podešena da Paz izlazi na kraj i s muškarcima koji misle kako ženska ljutnja obavezno podrazumijeva to da žena ima "mengu". Duh muške svinje Torrentea lebdi nad filmom, ali Segura ga je vratio u bocu i prilagodio se novom (internetskom) vremenu, nepovratno isteklom za njegova šovinističkog i seksističkog bivšeg murjaka.

Najzanimljivija stavka Segurine komedije upravo je internetski kut. Internet u Pazinu domu veći dio filma šteka i ona čeka da teleoperateri uklone kvar kako bi ponovno uspostavila vezu s "online" svijetom. Taj "online" svijet, svijet lažnog predstavljanja, profila i fotografija s ovim ili onim filterima, prodrmat će baš ona. Žena s nefiltriranim "što na umu, to na drumu" vokabularom koja govori što misli i usput pronalazi svoje pravo "ja". Popravlja konekciju sa samom sobom.

Del Toro zaobišao Seguru

Santiago Segura je kućni glumac redatelja Guillerma Del Tora i pojavljivao se u mnogim njegovih filmovima ("Blade II", "Hellboy 1&2", "Bitka za Pacifik"), ali ne i u posljednjem, Oscarom nagrađenom "Obliku vode".

Naslovnica Cinemark