Mišljenja Cinemark

Cinemark

Marko Njegić

MAMMA MIA: HERE WE GO AGAIN U najsunčanijem filmu ljeta ABBA nije prošla s kolačima

FILM: Mamma Mia: Here We Go Again; mjuzikl; SAD/Velika Britanija, 2018.; REŽIJA: Ol Parker; ULOGE: Lily James, Jeremy Irvine; DISTRIBUCIJA: Editus; OCJENA: ***

Baš kao i prethodnik, nastavak hitoidnog jukebox/karaoke mjuzikla udara brojne brige na veselje plesom i pjesmom, premda želi i ponekad uspijeva biti zreliji. Vis je odlično odglumio Kalokari, čak i bolje od grčkog otoka, te ugostio hollywoodske zvijezde. Neobično je, dakako u superpozitivnom smislu, vidjeti Andyja Garciju s Biševom u pozadini kadra, odnosno kako dalmatinsko sunce miluje plavu kosu Lily James i Amande Seyfried.

“Pogledaj ovo mjesto, nije li predivno“, kliče Donna (Lily James kao mlada Meryl Streep) kad dođe na Vis koji glumi grčki otok Kalokari u filmu “Mamma Mia! Here We Go Again“. Ako slučajno to netko prečuje od svježe porcije ABBA-inih hit-pjesama, do odjavne špice stiže još najmanje jedna pohvala na račun lokacije. “Ovo mjesto je raj“, zaključi Donnina prijateljica Tanya (Jessica Keenan Wynn kao Christine Baranski pomlađena bez CGI-ja). O našem otoku sigurno će se pisati nakon premijere filma, baš kako to najavljuje Sky (Dominic Cooper), muž Donnine kćerke Sophie (Amanda Seyfried).

“Znam tipa koji je novinar, pisat će o ovom mjestu“, jamči Sky. Dakle,  skratimo priču i odgovorimo na pitanje koje svakog zanima – da, Vis je odlično odglumio Kalokari, čak i bolje od samog grčkog otoka, te ugostio hollywoodske zvijezde. Neobično je, dakako u superpozitivnom smislu, vidjeti Andyja Garciju s Biševom u pozadini kadra, odnosno kako dalmatinsko sunce miluje plavu kosu Lily James i Amande Seyfried ili se odbija od sunčanih naočala Christine Baranski.

“Mamma Mia: Here We Go Again“ je najsunčaniji film ljeta, filmski godišnji odmor sačinjen od pjesme i plesa. Baš kao i prethodnik, u ABBA-inim stihovima zgodno naslovljen nastavak hitoidnog jukebox/karaoke mjuzikla (“Opet iznova“ umjesto “Mamma Mia 2“) udara brojne brige na veselje plesom i pjesmom, premda želi i ponekad uspijeva biti zreliji. “Razmišljanje je uglavnom pogreška“, lijepo se kaže u nastavku koji istodobno funkcionira i kao prednastavak. U sadašnjosti pratimo Sophie kako nastoji ostvariti san majke Donne i ponovno otvoriti renovirani hotel na otoku njoj u čast i okupiti njezinu obitelj i prijatelje.

Paralelno se vraćamo u prošlost gotovo 40 godina ranije, u ljeto 1979., kad je Donna upoznala tri ljubavi života Harryja, Billa i Sama (Hugh Skinner, Josh Dylan i Jeremy Irvine kao mladi Colin Firth, Stellan Skarskgard i Pierce Brosnan) i prvi put došla na otok. Druga “Mamma Mia“ ima epsku nastavak-prednastavak strukturu “Kuma II“, ali ne i sve ostalo što je Coppolin film načinilo remek-djelom. No, mjuzikl “Mamma Mia! Here We Go Again“ nije rađen sa sličnim namjerama, niti se to od njega očekuje. “Here We Go Again“ otkriva što jest odmah u uvodu.

Od panorame vile iznad mora pokaže se da je razglednica koju u ruci drži Sophie i pjevuši ABBA-in klasik “Thank You For The Music“. Redatelj Ol Parker, poznat kao scenaristički upravitelj dvaju “Hotela Marigold“, ne skriva lepršavi “razgledničarski“ pristup filmu, kao i zahvalnost ABBA-i za glazbu i elaboriraniju koreografiju (“Waterloo“ u pariškom restoranu) koja sada uključuje more, jahtu i flotu brodova (“Why Did It Have To Be Me?“, “Dancing Queen“). Parker nije nadmašio prethodnika u režiji Phyllide Lloyd, ali je anulirao njegove muzikalne ili glumačke mane, pa i prirodnije uklopio glazbu u film.

Ovaj put ne možemo zapisati kako Brosnan pjeva kao da mu je slon, da (o)prostite, prdnuo u uho zato što nije imao pred sobom cijelu i zahtjevniju “The Winner Takes It All“ u duetu s vokalno superiornijom Streep, već komadičak “SOS-a“. Mladi Brosnan, Irvine, obavio je dobar zadatak pjevajući u prvom filmu neiskorištenu “Knowing Me, Knowing You“, iako je ukrstio glas s Lily James. Njoj su uloge u “Pepeljugi“ i “Vozaču“ bila predigra za “Mamma Miu“ i mogla bi biti i pjevačica, ako poželi.

Govoreći općenito, prošlosni segment priče je živahniji upravo zbog njezine glumačke i pjevačke energije, dok u sadašnjosti show krade Cher kao Sophieina baka-zla vještica sa zapada, pjevajući “Fernando“ s Garcijom i “Super Trouper“, te Streep koja se ukazuje da u dirljivom finalu otpjeva “My Love, My Life“ sa Seyfried i James. Možda danas ima netko bolji od Lily da utjelovi “mladu Meryl“, ali se potpisnik ovih redaka sad ne može sjetiti pritisnut “deadlineom“ za tekst.

Uglavnom, šljokice kolaju njezinim, ne Siefridičinim venama i vjerujete da bi James mogla biti Donna u mladosti, “naša kraljica plesa (i pjesme)“. A kako Cooper i Seyfried nisu ni u prvom filmu bili Ryan Gosling i Emma Stone iz “La La Landa“, Parker traži i pronalazi kemiju u glazbenim i glumačkim interakcijama James i Skinnera, Dylana, tj. Irvinea. Glazba nosi film koji koristi svaku priliku da podsjeti na trajnožareći zvuk ABBA-e. Bez nje ni ova “Mamma Mia!“ ne bi bila to što jest. ABBA nije prošla s kolačima.

Naslovnica Cinemark