Mišljenja Cinemark

Cinemark

Marko Njegić

SPASILAČKA SLUŽBA Sve u Rock službe

FILM: Baywatch; akcijska komedija; SAD, 2017.; REŽIJA: Seth Gordon; ULOGE: Dwayne Johnson, Zac Efron; DISTRIBUCIJA: Blitz; OCJENA: * 1/2

Serija 'Baywatch' je ušla u legendu sa scenama trčanja ljepotica u usporenom pokretu po pješčanoj plaži, odnosno njihovim poskakujućim grudima u jednodijelnim crvenim kostimima. Drmni mala, desno, lijevo, dabogda ti Jimi Jamison pjev'o. No, suprotno seriji, žene su u filmu stavljene maksimalno po strani, figuriraju kao ukrasi i nemaju ništa konkretno za raditi. Kad se učini da će Summer napokon dobiti svojih pet minuta slave, ispostavi se da je Brody samo zamišljao kako ga ona spašava i ljubi, tj. daje mu umjetno disanje pod vodom – to je Mitch.

“Trčite, samo trčite...“, navijao je “prijatelj“ Chandler gledajući televizijsku seriju “Baywatch“ s vilicom spuštenom do poda kao u crtićima. Chandlerova reakcija rezonirala je sa svim muškarcima koji su pratili popularnu “Spasilačku službu“ sredinom devedesetih na TV-u. Nemojmo se lagati, svi su samo čekali da se C.J. Parker (Pamela Anderson), Neely Capshaw (Gena Lee Nolin), Summer Quinn (Nicole Eggert) i ostale ljepotice zatrče po pješčanoj plaži u usporenom pokretu i bućnu u more, odnosno da njihove grudi počnu poskakivati u jednodijelnim crvenim kostimima. Drmni mala, desno, lijevo, dabogda ti Jimi Jamison pjev'o (zarazna “Baywatch“ tema “I'll Be Ready“).

Za “slow-motion“ trenutke isplatilo se istrpjeti više ili manje “sapuničaste“ zaplete svojevrsnog “Beverly Hillsa 90210“ na plaži, plitke poput mora u koje uskaču spasioci na dužnosti. Samo trčite i sve pet. I tu dolazimo do jednog od minusa filmske verzije “Spasilačke službe“, akcijske komedije s Dwayneom “The Rock“ Johnsonom na mjestu Davida Hasselhoffa, Kelly Rohrbach umjesto Pamele Anderson, Zacom Efronom kao Mattom Brodyjem i Alexandrom Daddario u ulozi Summer. U novom “Baywatchu“ nema toliko “trčanja“, iako su Kelly i Alexandra bile spremne na seksi(stičku) autoironiju u pripijenom bikiniju i sam film je generalno (samo)svjestan po pitanju toga što je seriju načinilo iznimno gledanom u muškom oku.

“Zašto uvijek izgleda da trči u usporenoj snimci“, metafilmski se pita Summer vidjevši C.J.-in učinak “slow motiona“ na bucmasta Ronnieja (Jon Bass). “Spasilačka služba“ je zamišljena u autorefleksivnom, parodičnom tonu znatno superiornije filmske verzije serije “21 Jump Street“, tako da je normalno čuti iščuđavanje “siskakačicama“ i filmičnim prizorima usporena pokreta (tko tako trči u stvarnosti?), kostimima zavučenim duboko u stražnjicu, pa i apsurdnim situacijama sa spasiocima u ulogama istražitelja kriminalnih aktivnosti daleko izvan jurisdikcije spasilačke službe (ovdje dilanje droge u zaljevu).

“Zvuči kao zabavna, ali nategnuto uvjerljiva TV serija“, komentira Brody. A kako je ovo novomilenijska komedija, Summer može upitati Brodyja “jesi mi to pogledao u sise“ i on bez problema, nakon početne nelagode, odgovoriti “kad ih tako naglašavaš“. Ipak, najveći problem “Baywatcha“ nastaje kad redatelj Seth Gordon (“Kako se riješiti šefa“) napravi trajni otklon od potencijalno inteligentne parodije prema vulgarnoj, glupastoj muškoj komediji “R“ predikata i zahodskog humora sa povraćanjem, kakve se posljednjih godina natječu u prostotama i mjere veličinu penis-šala.

Uzmimo za primjer ovu scenu, neuspjelu rekreaciju neugodnjaka Bena Stillera iz “Svi su ludi za Mary“. Ronnie od dodira C.J. dobije erekciju i skoči na ležaljku kako bi prikrio nabreknuće. Kad što - penis će mu zapeti između dvije daske, stoga ga Mitch Buchannon (Johnson) i spasioci moraju izvlačiti. Ne sjećamo se da se stari Mitch bavio sličnim idiotarijama. To je, međutim, ništa naspram scene provaljivanja u mrtvačnicu. Ondje Brody, olimpijski prvak u plivanju s nadimkom Rigoleto, mora mrtvacu “mlohave čune“ podići muda i pronaći mušku međicu u nekakve dokazne svrhe.

Efron je navikao naći se oči u oči s penisom (“Djedica pušten s lanca“), ali ovo je glumački posramljujuće i degradirajuće čak i za njega. Opisane scene šire minutažu gotovo dvosatna filma čiji bi zaplet mogao stati u jednu epizodu nekadašnje serije, u vrh glave dvije. No, s takvim momentima je jasno da je “Spasilačka služba“ kobasica-party, muški tulum ponajprije Johnsona, onda i Efrona koji dominiraju nad pripadnicama nježnijeg spola, toliko da će se potonji u jednoj sceni prerušiti u ženu. Na njihovu tulumu jedna Pamela se pojavljuje u “cameo“ ulozi, ali ne izgovori nijednu riječ, samo napravi okret u “superusporenoj snimci“, za razliku od Hasselhoffa.

Tjelesna (s)eksploatacija mišića Johnsona i Efrona podjednaka je s atributima Rohrbach i Daddario, no suprotno seriji žene su u filmu stavljene maksimalno po strani, figuriraju kao ukrasi tek s ponekim spontanim prizorom humora (C.J.-ino zabijanje u palmu) i nemaju ništa konkretno za raditi. U usporedbi s njima, prijašnje inačice Summer i C.J. razvijene su kao likovi oskarovke Meryl Streep. Kad se učini da će Summer napokon dobiti svojih pet minuta slave, ispostavi se da je Brody samo zamišljao kako ga ona spašava i ljubi, tj. daje mu umjetno disanje pod vodom – to je Mitch. Sve u Rock službe.

Na posao u trikou

Najpopularnijeg akcijskog junaka današnjice Dwaynea “The Rock“ Johnsona u filmu uspoređuju sa superherojem, Batmanom (“samo krupniji i tamnoputiji“), Supermanom (na posao ide u trikou) i Aquamanom. The Rock je izgradio karijeru na “action hero“ samoironiji, kao njegov uzor Schwarzenegger, a u filmu je njegov najbolji trenutak akcijsko-komična scena tučnjave s negativcem u dječjoj sobi i uporabom pelena itd. u svrhe napada ili obrane. S druge strane, Johnson partnera Zaca Efrona, s kojim ima solidnu kemiju, često sprda na račun ljepuškastog izgleda i naziva ga One Direction, New Kids On The Block, Bieberom, “High School Musical“ (u tom serijalu je i glumio)… Da gledatelj svaki put trgne žesticu kad čuje spomen superjunaka i “boy-benda“, dobrano bi se napio. Možda bi mu tad “Baywatch“ bio podnošljiviji.

Naslovnica Cinemark