Kultura Kultura

crteži renesansnog trogiranina

Pred punom galerijom 'Cate Dujšin Ribar' u Trogiru posthumno predstavljena monografija svestranog Jerolima Ostojića, profesora matematike i fizike, magistra prava, sportaša i bivšeg gradonačelnika

crteži renesansnog trogiranina

Jerolim Ostojić, pripadnik je ugledne trogirske građanske obitelji koja se spominje od 17.stoljeća, a čiji potomci kontinuirano žive do danas,obnašajući razne dužnosti. Na tom je tragu i Jerolim obavljao dužnost gradonačelnika Trogira. Inače, po struci je bio profesor matematike i fizike, a kasnije je diplomirao pravo, položio pravosudni ispit i do mirovine radio je kao pravnik.

Magistrirao je na poslijediplomskom studiju prava mora u Splitu. Također je bio sportaš i to aktivni, rukometaš i atletičar, bavio se ekologijom.... bio je član više strukovnih udruga i nadasve umjetnik. Tim riječima ravnateljica Muzeja grada Trogira dr.sc.Fani Celio Cega započela je predstavljanje njegove monografije "Jerolim Ostojić-crteži“.

Kustosica Aleksandra Bilić- Petričević nastavila je kako se umjetnik u monografiji crtežima predstavio kao maštovit i razigran stvaralac, koji nikad ne gubi intelektualnu zainteresiranost, dubinu i mentalnu otvorenost na kojima počiva svako dobro umjetničko stvaralaštvo.

- Koristeći znanja iz matematike,fizike, kemije,kozmologije,astronomije,kvantne matematike i dr....te pomoću raznih simbola,likovno izražava svoje ideje,pojave i osjećaje, istaknula je Bilić-Petričević.

“Moje slikarstvo jest započelo opijenošću starim Trogirom, njegovim kamenom i drevnim prostorima,toplim bojama utrobe uskih uličica, podsjetila je Bilić-Petričević na Ostojićeve riječi.

Barbara Gaj,viša predavačica na Akademiji likovnih umjetnosti u Splitu, autorica predgovora monografije osvrnula se na vrijeme provedeno s Ostojićem kada su sabirali crteže koji će se objaviti u monografiji.

- Bilo je to krajem 2015. i početkom 2016.godine. Nažalost,nismo je uspjeli zajedno dovršiti zbog njegove smrti, ali ponosna sam i čast mi je što je baš mene izabrao da sudjelujem u ovoj priči. Bilo mi je prekrasno družiti se s njime i gledati tu neizmjernu podršku koju mu je davala supruga Anka, vrlo emotivno rekla je Barbara Gaj.

U galeriji "Cate Dujšin Ribar“ nije bilo slobodne stolice. Mnogi su stajali na nogama, upijajući svaku riječ promotora. Atmosfera ponosa na pokojnog sugrađanina i njegovo djelo odisala je prostorom. Supruga Anka Ostojić, ne mogavši suspregnuti suze, jedva je izustila:“Svima veliko hvala!“ U prigodnom programu nastupili su članovi udruge "Trogirski glazbenici“ Ursa Ljuban, Dakica Sanko i Jakov Košćina.

Naslovnica Kultura