Mišljenja Cinemark

DOBRI DEČKI Komedija za klince koju klinci ne smiju gledati

FILM: Good Boys; komedija; SAD, 2019.; REŽIJA: Gene Stupnitsky; ULOGE: Jacob Tremblay, Keith L. Williams; DISTRIBUCIJA: Editus; OCJENA: *** ½

'Dobri dečki' imaju 'R' predikat, što znači da njegovi mali glumci ne samo da nisu pogledali 'trailer', nego ni sam film. Jednako kao ni mali Amerikanci kojima se obraća ova komedija. Film, čini se, ne gledaju ni hrvatski klinci. Bolje da je tako. 'Good Boys' su teška žanrovska subverzija, jedna od najvećih hollywoodskih općenito posljednjih godina. Vulgarna komedija na tragu 'Superbada', s bitnom razlikom da protagonisti nisu tinejdžeri srednjoškolci, nego 'pre-teen' osnovnoškolci iz - šestog razreda.

"Moramo raditi ono što se radi u šestom razredu." – "Dobri dečki" (2019.)

"Hej, klinci! Kao što znate ja sam jedan od producenata vašeg filma 'Dobri dečki'. I, nažalost, imam loše vijesti: ne možete gledati 'trailer' svog filma. Nije za djecu više dobi. Ima tu droge, nasilja, psovanja. Iako smo odlučili da je u redu da to radite u filmu, ne možete se gledati kako to radite u foršpanu..."

Tim se riječima, u prologu "trailera", producent komedije "Good Boys" Seth Rogen obraća malim zvijezdama filma Jacobu Tremblayju, Keithu L. Williamsu i Bradyju Noonu u ulogama Maxa, Lucasa i Thora. "To je sjebano", bune se klinci, a Rogen potvrdi njihove opaske.

"Možete to reći, ali se ne možete gledati kako to govorite. To je sjebano. Dobrodošli u Hollywood", zaključi Rogen prije nego krene foršpan s dobnom oznakom za "starije od 18". Lako za "trailer", ali kako "Dobri dečki" imaju "R" predikat, to znači da Tremblay, Williams i Noon nisu pogledali ni sam film.

Jednako kao ni mali Amerikanci kojima se obraća komedija redateljskog debitanta Genea Stupnitskog i iskusnijeg koscenarista Leeja Eiseberga ("Godina prva", "Zločesta učiteljica"). "Moraš biti dovoljno visok da bi gledao ovaj film", lijepo stoji na plakatu "Dobrih dečkiju" na kojem Tremblay, Williams i Noon ne dosežu crtu poželjne visine (starosti) povučenu iznad njihovih glava.

Niskobudžetni "Good Boys" su proteklog vikenda osvojili prvo mjesto američkog box-officea s 21 milijun dolara utrška, a 59 posto publike bilo je, vele izvještaji, u dobi od 25 godina ili starije. U hrvatskim kinima (po)stoje dobne preporuke i "Dobri dečki" imaju oznaku "18", poput horora, no kao što znamo klinci se znaju provlačiti i kušati "zabranjeno voće".

U tom smislu domaćim kinoprikazivačima treba uputiti pohvalu za "hendlanje" ovog filma, barem onim splitskima i dalmatinskima. Nijedna projekcija "Good Boysa" nije ranije od 19 ili 20 sati, za razliku od horora koji znaju biti i popodne, oko ili čak prije 17.

Tempiranje je, izgleda, urodilo plodom, barem ako je suditi po projekciji u 20.15 u jednom splitskom multipleksu. Nijednog klinca u publici, samo gledatelji stariji od 25, kao i u američkim kinima. Bolje da je tako. Jer, "Dobri dečki" su teška žanrovska subverzija, jedna od najvećih hollywoodskih općenito posljednjih godina.

Vulgarna komedija na tragu "Superbada" (također u Rogenovoj produkciji), s bitnom razlikom da protagonisti nisu tinejdžeri srednjoškolci, nego "pre-teen" osnovnoškolci iz - šestog razreda. "Good Boys" je svojevrsni "Superbad: Početak" i mlađi brat bisera "Eight Grade".

Komedije su prečesto boravile u srednjoj školi, a sad se vraćaju natrag u osnovnu da pokažu ono što se dosad nije pokazivalo u vrijeme kad klinci sve ranije bivaju upoznati sa svijetom odraslih zahvaljujući internetu pa im očevi već sada mogu davati savjete kao Jimov tata u "Američkoj piti".

Nakon "Osmog razreda", evo nas u šestom u filmu koji pokušava odgovoriti na pitanje kako je to biti u krhkom periodu života, na razmeđi djetinjstva i tinejdžerskih godina, kad si svjestan postojanja pornića i možeš uz jedan tipfeler "uguglati" ključnu riječ "pornografija", ali se bojiš prvog poljupca.

"Nismo djeca, gotovo smo tinejdžeri", ističu dobri dečki. Redatelj Stupnitsky boravi između vulgarnog i (gorko)slatkog dok u usta šestaša ubacuje prostote i u ruke im stavlja igračke za seks za koje misle da su oružje (analne kuglice kao nunčake).

Klinci "beštimaju" kao kočijaši od prve do zadnje scene, a njihove komične avanture, osim "igranja" seks-igračkama (lutka za "prvu pomoć", ljuljačka), uključuju diskusiju o "hand jobu", kratko gledanje pornića, kupo-prodaju droge i krađu pive.

Nije sve to ubačeno samo šoka radi, premda Stupnitsky, ponekad na štetu filma (repetitivne varijacije na temu), voli šokirati neprikladnim stvarima, koliko god se činile prikladnim za "mindset" 11/12-godišnjaka. Šestaši će baciti oko na pornić kako bi se naučili ljubiti.

Na krađu pive se odvažuju da otpiju više od rekordna tri gutljaja i dokažu se najvećim facama u školi. Drogu će, pak, kupovati da njome vrate natrag dron Maxova oca (Will Forte) koji je završio u rukama seksi susjeda-studentica Hannah i Lily (Molly Gordon, Midori Francis) kojima je ona pripadala.

Sve navedeno Lucas, Thor i Max izvode da upadnu na tulum svih tuluma koji bi im mogao promijeniti život (bit će ljubljenja i prvih poljubaca), pri čemu se potonjem jako sviđa Brixlee (Millie Davis). Znači, dobri dečki samo prividno postaju zločesti (ili se pretvaraju da jesu), no zapravo nisu tako loši i sličniji su mnogim starijima u publici nego bi oni željeli priznati.

To znači da je film uspio uhvatiti to doba kad su djetinjarije lagano stvar prošlosti, ali klinci su još uvijek djetinjasti. Neke situacije su doista duhovite, primjerice susret s policajcem u dućanu koji će s njima ispaliti na živce. "Oprostite što psujem pred djecom, ali jebiga", otme se policajcu.

A scena dolaska našeg trija kod fakultetlija da pribave drogu za Hannah režirana je kao dječja verzija sekvencije s Markom Wahlbergom, Johnom C. Reillyjem i Tomom Janeom kod Alfreda Moline iz "Kralja pornića". Ipak, kao i u "Superbadu" ili "Booksmart", profane scene se relativno brzo potroše, ali one nježne, melankolične, sentimentalne ostaju trajn(ij)e.

Film ima srce i vjerno prikazuje odrastanje tijekom kojeg se mali protagonisti opravdano boje da će izgubiti prijatelje s kojima su obećali vječno prijateljstvo i prestati raditi sve zajedno kao dotad. Pred njima jest cijeli život i bit će drugih tuluma, kako ih tješe, no danas i jučer je u ovom momentu važnije od sutra jer tada možda više neće biti skupa. Nakon smijeha dakle, dolaze suze. 'Bemti!

Jacob Tremblay, čudo od djeteta

U glumačkoj ekipi najpoznatiji je Jacob Tremblay koji je zamalo dobio oskarovsku nominaciju za sjajnu ulogu u "Sobi", nakon čega smo ga gledali u "Čudu" i zadnjem "Predatoru".

Naslovnica Cinemark