Kultura Kultura

AUDICIJA ZA ANSAMBL

Ravnatelj baleta splitskog HNK zadovoljan: Više od 200 svjetskih plesača želi doći kod nas!

AUDICIJA ZA ANSAMBL
Izdvojit ćemo barem dvojicu muških plesača i jednu djevojku. Danas je, srećom, tehnologija takva da možeš upoznati plesača a da ga ne izlažeš troškovima i gubitku vremena, kaže Kirov. Njegova je ideja da svakog mjeseca u Splitu gostuje drugi pedagog.

Nakon što je premijerna predstava "Na putu" makedonskog koreografa i ravnatelja Baleta Igora Kirova ispraćena dugotrajnim aplauzom publike i s pozornice splitskog HNK, plesači se na nju neće vraćati do 2. studenoga, kada je ona ponovno na repertoaru. No, to ne znači da imaju vremena za predah, jer u dvorani Baletnog studija već su počeli s uvježbavanjem lanjske uspješnice "Pet do 12", kao i Splićanima omiljenog božićnog baleta "Orašar" P. I. Čajkovskog u koreografiji Dinka Bogdanića. Dobra vijest je da će u blagdansko doba u prosincu na repertoaru biti čak osam predstava ovog uvijek dobro posjećenog klasičnog baleta, za koji se u pravilu traži ulaznica više.

Gosti iz inozemstva

Mimo toga, novi ravnatelj Baleta s velikim entuzijazmom unosi novine koje je najavio u svojoj kandidaturi, prije svega rad s više različitih plesnih pedagoga, mahom gostiju iz inozemstva, predstavljanje splitskog ansambla drugim sredinama, kao i obrnuto – pozivanje kolega iz riječke i zagrebačke nacionalne kuće, ali i drugih, da pred Splićanima otplešu svoje nove predstave. Isto tako, u tijeku je audicija za nove balerine i baletane, a velik broj zainteresiranih za rad u Splitu iznenadio je i samog Kirova:

– U tjedan dana otkako smo oglasili audiciju na web portalima plesne scene, javilo se oko 200 balerina i baletana, a koliko će ih još biti do 15. studenoga, vidjet ćemo - veli ravnatelj. – Javilo se puno interesantnih plesača sa svih strana, iz Amerike, Engleske, Španjolske, Italije, Rusije i Japana, a ja volim raditi u ansamblu koji ima različite kvalitete, kakav je uostalom i splitski. Već sam selektirao desetak muških plesača, a s mojim asistentima Albinom Rahmatullinom, Elenom Nikolayevnom i Vladimirom Shuvalovim ću na miru odgledati njihove videotrailere, pa ako sve bude u redu izdvojit ćemo barem dvojicu muških plesača i jednu djevojku.

Za sljedeću sezonu ćemo opet vidjeti što nam treba. Danas je, na sreću, tehnologija takva da s videolinkovima na internetu možeš upoznati plesača a da ga ne izlažeš troškovima i gubitku vremena ako on nije ono što tražiš na audiciji. Lakše je koreografima i plesačima koji apliciraju. Svakako, moramo izbalansirati ansambl, malo ga proširiti ili dio promijeniti, a plesači na audicijama moraju plesati vrlo dobro klasičnu tehniku i solidno moderni izričaj. To isto od plesača traži 99 posto plesnih kompanija u svijetu. Ako su izvrsni, a ne samo vrlo dobri, tim bolje – kaže Igor Kirov.

Uvijek – na putu

Na vježbama sa splitskim balerinama i baletanima ovih dana angažiran je i jedan gost – baletni pedagog Lauren Gulbaud iz Semperoper iz Dresdena, inače Francuz, a u Splitu će boraviti mjesec dana. Ideja je ravnatelja Baleta da svakog mjeseca gostuje drugi pedagog, pa će se u idućem periodu izmjenjivati Ronald Vogel iz Balleta de Monte Carlo, Loreta Alesandrescu iz Scale de Milano, Tanja Vuisić iz Makedonske opere i baleta, te David Simic iz Staats baleta iz Berlina.

– Svatko od njih donosi sa sobom drugačiji plesni stil, netko je potekao iz francuske baletne škole, netko engleske ili ruske, a mislim da je dobro za splitske baletane da na taj način dobiju dodir s onim što se trenutno radi u Europi. Sve su to moji prijatelji ili kolege s kojima sam radio a kotiraju jako dobro kao pedagozi na europskoj sceni – kaže ravnatelj.

Igor Kirov, vrlo dinamičan umjetnik i stalno "na putu", angažiran na društvenim mrežama – kaže da ima pet tisuća "prijatelja" na Facebooku, a da mu je zahtjev poslalo još tisuću – kao prirodnu ističe želju za povezivanjem svojih plesača s kolegama iz drugih sredina:

– U studenome gostujemo u Puli, a već je dogovorena velika turneja u Makedoniji na proljeće, koja će započeti nastupom na festivalu Majske operne večeri u Skoplju, a obići ćemo još nekoliko gradova, za što već imamo generalnog sponzora. Zvali su nas iz Zadra, Šibenika, idemo u Osijek, u veljači u Slavonski Brod, u Sarajevo sigurno, a među regionalnim gostovanjima je i Ljubljana.

Mi kao nacionalna kuća moramo nastupati svuda, a Splićani će gledati nove balete iz Zagreba i Rijeke. Evo, 23. studenoga u Split dolaze Zagrepčani s predstavama "Tamni pejzaži" i "Bolero" Marjane Krajač i Maše Kolar, samo desetak dana nakon zagrebačke premijere. Ja u petak idem u Rijeku pogledati novi balet "Dogma/Šah mat" s gostujućim koreografima i izrazio sam želju da i oni dođu ovdje. Zagreb trenutno igra "Labuđe jezero", pa zašto ne bi tri predstave dali i u Splitu?

Ministarstvu kulture je to jeftinije, a svi bi imali raznovrsniji program – smatra Kirov, koji tek za iduću sezonu, onu 2016./17. priprema gostovanja na dalekim destinacijama, poput nastupa na jednom od najpoznatijih festivala u Aziji, u Koreji, gdje je dva puta bio pozvan kao koreograf.

– Čekao sam da nam se izradi trailer za balet "Na putu" da ga mogu postaviti na internet, a dva njemačka impresarija su pokazala interes da ga pogledaju. Tek ćemo potom moći znati koliki je interes za nastupima splitskog ansambla – veli on, inovativno pomičući granice marketinške prakse u splitskom HNK-u.

– Krenuli smo u novu sezonu, okrenuli novi list – energično najavljuje ravnatelj splitskog Baleta koji Splićanima ove godine, bez gostovanja, nudi "raznovrsnost" u tri klasična i tri moderna naslova na repertoaru, a plesačima tehnički zahtjevnu sezonu.












     
  •  
  •  

 

 

Naslovnica Kultura