stdClass Object ( [id] => 175617 [title] => EKSKLUZIVNO Ralph Fiennes: Koriolan je ekstremni nacionalist [alias] => ekskluzivno-ralph-fiennes-koriolan-je-ekstremni-nacionalist [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Na ekskluzivnom intervjuu za “Slobodnu“ u pulskom kinu “Valli“, nedugo nakon novinarske projekcije njegova redateljskog debija “Koriolan“, Ralph Fiennes pojavio se gotovo neprepoznatljiv. Obrastao u gustu bradu, Fiennes je bio daleko od frajera koji je sredinom i krajem devedesetih bio miljenik žena i često krasio liste najpoželjnijih glumaca zahvaljujući vrhunskim izvedbama prokletih ljubavnika (“Engleski pacijent“, “Kralj ljubavne priče“). Kad sam ga ugledao u takvom “neuglednom“ izdanju, odmah mi je na pamet pala rečenica iz Stillerove “Tropske grmljavine“, o glumcima koji “ostaju u ulozi dok ne odrade DVD dodatke“. “Metodski“ glumac kakav jest, Fiennes je zapravo i u Puli boravio “u ulozi“, konkretno ulozi Charlesa Dickensa u kojoj živi za potrebe redateljskog “drugijenca” “The Invisible Woman”. Fiennes je tijekom intervjua izišao iz uloge, ali je ostavio dojam perfekcionista kakvog već 20 godina gledamo na velikom ekranu. Iznimno je uživljen, fokusiran, aktivno sudjeluje u razgovoru, čitavo vrijeme gleda u oči, ne libi se zaneseno uprijeti prstom vani u pulskog Romea i Juliju, kadrirati vas rukama kao da će kamera svaki trenutak početi snimati. Pa, krenimo... akcija!

» Koliko ste dugo razmišljali o tome da Shakespeareov “Koriolan“ ima filmski potencijal?

- Ima od toga nekih deset godina. Glumio sam Koriolana na kazališnim daskama 2000. Mislim da mi je tada sinula ideja. Osjetio sam poriv da bi “Koriolan“ mogao zaživjeti na velikom ekranu kao snažna priča. Za to je posjedovao veliki potencijal.

» Jeste li razmišljali o tome da angažirate nekoga glumca ili ste baš htjeli sami odigrati i glavnu ulogu, uz redateljske obveze?

- Iskreno, nisam razmišljao o glumcu. No, hrvao sam se sa samim sobom oko toga da režiram svoj prvi film i istodobno glumim u njemu. Znao sam da će mi neki ljudi reći da sam malčice preambiciozan. Međutim, kako sam već tumačio lik, imao sam snažan osjećaj kako ga glumiti na filmu i tu misao razvio sa scenaristom Johnom Loganom. Njemu se, naime, jako svidjela moja sugestija za suvremeniju verziju Shakespeareove priče i odlučio je napisati scenarij. Pokazao je veliko uzbuđenje i volju da to napravi samo na temelju šačice mojih fotografija koje sam snimio da dobije osjećaj. On je etablirani scenarist i dobiva ponude velikih studija, faca poput Martina Scorsesea, Michaela Manna... Mogao je, dakle, reći: “Žao mi je, ali preteško je to, nemam vremena.“ No, prihvatio je ponudu i napisao izvrstan scenarij. John je bio kugla snijega koja je zakotrljala lavinu. Ljudi su se počeli interesirati, a moje samopouzdanje u odluci da sagradim taj svijet raslo je iz dana u dan.

KORIOLAN
Ralph Fiennes u sceni iz 'Koriolana'
» “Koriolana” ste snimali u Beogradu. Je li vam Hrvatska zanimljiva za snimanje nekog budućeg filma?

- Bio sam s “location scoutom“ i u Hrvatskoj. Imate sjajne lokacije, ovaj dio svijeta nudi fantastične mogućnosti. Volio bih snimati ovdje, osobito u Zagrebu koji sam razmatrao i za “Koriolana“.

» Kako gledate na lik suvremenog Koriolana? Koliko je vaš filmski Koriolan daleko od onoga iz teatra?

- Mislim da su u esenciji prilično blizu jedan drugome, no u teatru sam, iskreno, osjetio više nijansi i sitnih detalja u nekim riječima koje je izgovarao. Opet, na filmu je njegov bijes sijevao u očima koje su sugerirale njegov unutarnji život. Logan je bio u pravu kad je rekao da film ima prednost u odnosu na kazalište jer tamo ne možete doprijeti ovdje (pokazuje na oči - op.a.). U kazalištu nema krupnih planova, a oni “Koriolanu“ daju posve novu dimenziju.

» Bi li se ovaj Koriolan mogao danas naći u nekoj vojsci?

- Dapače! Čitao sam dosta članaka u “New York Timesu“ o jednom američkom generalu. Lud tip, bezobziran, patriotski nabrijan i totalno posvećen svojim ljudima. Propitivalo se naveliko njegovo ophođenje s iračkim zarobljenicima. Eto, on je moguća inačica Koriolana, kao i sve moderne militantne figure koje podanici obožavaju zbog hrabrosti, dok ih se civili boje. U njima ljudi ne vide samo vojnike, već lidere. Nisam pristaša ekstremnog nacionalizma, stran mi je i uznemirujuć, a Koriolan je to doveo do ekstrema kao zastrašujuće dobar vojnik, nacionalistička figura. Shakespeare je, srećom, zainteresiran za ljudsko biće. Koriolan je dječak u tijelu čovjeka, izgubljen. Njegova duša je izgubljena, djetinjstvo mu otrovano. Nema razvijenu empatiju. Priča o izgubljenom dječaku, to je tragedija u ovom filmu.

KORIOLAN - NA SETU S GERARD
Na setu 'Koriolana' s Gerardom Butlerom
» Film je suvremen i u vezi rata i politike. Držite li da najbolje Shakespeareove adaptacije moraju imati neki moderni “twist“ u stilu ili naraciji, poput “Romea i Julije“ Baza Luhrmanna?

- Moj je osobni stav da osuvremenjivanje odgovara Shakespeareu. Kod Luhrmannova “Romea i Julije“ volim što razmumijem i poznajem taj svijet, a vjerujem i ostatak publike. Shakespeareovi likovi i jezik su bitni, no može ih se prilagoditi. Važniji je njegov duh, emocije koje su još uvijek opipljive. Romeo i Julija su tu, vani na ulici, i vole se u trenutku dok nas dvojica razgovaramo. U tome je Shakespeare genij. Roditelji koji se boje za djecu, Romeovi prijatelji koji mu govore “Hajde, prestani biti zaljubljen, popij još jedno pivo“... sve se to odvija sad, u ovom trenutku. Naravno da Shakespeareovi komadi imaju povijesnu komponentu, ali u esenciji i dandanas nose veliko značenje.

» Stječe se dojam da ste se u prikazu atmosfere i ratnih scena nadahnuli konfliktima na Bliskom istoku i Balkanu. Što točno predstavlja “mjesto zvano Rim“?

- Nisam želio da “setting“ bude specifičan igdje. Beograd nam je ponudio tako krasnu lokaciju, niske cijene, a tu je i poveznica s poviješću vašeg konflikta. Taj grad sve to ima u sebi. Imao sam hrpe fotografskog i novinskog materijala u kutijama svuda po kući. Ispred Balkana prednjačili su Rusija i Čečenija, Irak, Afganistan, neki afrički sukobi, Kolumbija, bilo koji rat može biti posrijedi. Ideja je da je Rim “power state“, takoreći zamjena za bilo koji glavni grad koji ima nadmoćni utjecaj nad drugim zemljama. Rusija je bila od pomoći kao snažna pseudodemokracija: ljudi imaju svoje glasove, ali irelevantni su jer moćnici ostaju moćni. To je najbliže čega se mogu sjetiti. No, elementi Balkana, konflikt Izrael-Palestina... sve je to u filmu. Zapravo, svi teritorijalni plemenski ratovi poznati čovjeku. Nikada nećemo moći pobjeći našoj iskonskoj plemenskoj suštini. Pokušavamo i uspijemo ponekad, samo na trenutak. Zemlja uspijeva nakratko živjeti u harmoniji, no ubrzo nastane kaos. Kao građanin svijeta osjećam očaj zbog bezgraničnih obrazaca destrukcije koji konstantno idu naprijed i ne nazire im se kraj.

» U “Posljednjem akcijskom junaku“ klinac je zamišljao Hamleta kao protagonista akcijskog filma. I “Koriolan“ je dijelom akcijski film.

- To je relativno neizbježno za “Koriolana“. Teatar tog vremena bio je najbliži ekvivalent modernom filmu. Shakespeare je želio zabaviti publiku podjednako kao što ju je htio i intelektualno stimulirati. Scene konflikta i nasilja oduvijek zabavljaju publiku, samo što su se bitke u teatru vojevale umjetnim mačevima. Da je danas živ, Shakespeare bi pisao sjajne scene bitaka.

RALPH FIENNES I MARKO
Nakon pulskog intervjua s našim filmskim kritičarom
» Vaš film stilski podsjeća na nagrađivanog “Narednika Jamesa“ Kathryn Bigelow u kojem ste i sami glumili, a imate istog direktora fotografije, Barryja Ackroyda...

- Barryja sam žarko želio za “Koriolana“, znao sam da umije raditi pod pritiskom, uz stisak vremenskih rokova. Snima brzo i efikasno, odlično barata kamerom iz ruke, a vješt je i za kadriranje krupnih planova. Stil je tu, dobro ste primijetili, no ipak su “Koriolan“ i “Narednik James“ ponešto drukčiji filmovi.

» “Narednik James“ osvojio je niz Oscara, a “Koriolan“ je ostao praznih ruku. Nije nominirana čak ni Vanesa Redgrave za sporednu žensku ulogu, premda se to očekivalo.

- Bio sam jako uzrujan i razočaran što Vanessa nije dobila nominaciju. Mislili smo i nadali se da hoće. Ne samo ekipa filma nego i svi koje znam, uključujući i kritičare koji su vikali na sav glas da je sjajna u jednoj od najboljih uloga njezine karijere. Sve me to čini ciničnim i skeptičnim u vezi s Oscarom i njegovim sustavom, kao i zlatnim globusima. Jer, ako ne možeš nagraditi takvu ulogu, onda nešto ne štima.

» Ni vi dvaput - za uloge u “Schindlerovoj listi“ i “Engleskom pacijentu“ - niste uspjeli osvojiti Oscara, iako ste oba puta, napose prvi, bili nadmoćni konkurenciji, uključujući tu i dobitnika Tommyja Leeja Jonesa u “Bjeguncu“.

- Bojim se da je moguće da su članovi Akademije mislili: “Mlad je, novi u kvartu, uz to glumi nacista... Ne želimo glasati za nacista.” Najbolje je to zaboraviti i krenuti naprijed.

marko njegić
srećko niketić/cropix

Niz antologijskih uloga

Rođen 1962. u Engleskoj kao najstarije dijete od njih šestero u obitelji umjetnika, Ralph Nathaniel Twisleton-Wykeham-Fiennes zarana je počeo pokazivati zanimanje i talent za glumu. Diplomirao je na Royal Academy Of Dramatic Art i postao član čuvene Royal Shakespeary Company. Pažnju na sebe skrenuo je fascinantnom ulogom sadističkog nacista Amona Goetha u Spielbergovu oskarovcu “Schindlerova lista“ (1993.) i na snimanju tog filma postao odličan prijatelj s Liamom Neesonom. Da njegova prva oskarovska nominacija nije bila nimalo slučajna Fiennes je pokazao izvanrednim nastupima u Redfordovu “Kvizu“ (1994.), “Čudnim danima“ (1995.) Kathryn Bigelow, Minghellinu “Engleskom pacijentu“ (1996.)...


Lord Voldemort u 'Harryju Potteru'

U “jedan-na-jedan“ intervjuu za “Slobodnu“ Ralph Fiennes nam je priznao kako nije dobro upoznat s hrvatskom kinematografijom, ali i ljubazno zatražio da mu zapišemo barem jedan klasik domaćeg filma i nekoliko novijih naslova. Izbor je pao na “H-8“, odnosno “Tu divnu splitsku noć“, “Fine mrtve djevojke“, “Oprosti za kung fu“, “Josefa“... Jednako tako povjerio nam je kako najviše voli posljednja dva dijela iz popularnog serijala o “Harryju Potteru“. Njih je uživao snimati, jer tu je Voldemort postao “najdefiniraniji“. No, drago mu je, kaže, što je ludilo oko “Pottera“ gotovo. Dugo je razmišljao hoće li prihvatiti ulogu lorda Voldemorta u četvrtom “Harryju Potteru“ (2005.), koja je podrazumijevala pojavljivanje i u preostalim nastavcima, a da je napravio dobar posao shvatio je kad su mnogi klinci vidjevši ga na testnim projekcijama izgledali preplašeni.


Inteligentni Bond-film

U jesen ćemo vas vidjeti u novom filmu o Jamesu Bondu “Skyfall“. Kakva vam je uloga?
- Ne smijem vam pričati o “Skyfallu“, ali mogu reći da nisam negativac. Scenarij filma također, kao i za “Koriolana”, potpisuje John Logan. Jako je dobar i podiže prečku akcijskog scenarija. U izvrsnoj ekipi imamo Javiera Bardema, Judi Dench, Alberta Finneya... Redatelj Sam Mendes, kojeg znam iz kazališta, donio je dosad neviđenu inteligenciju i slojevitost u Bond-film.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Nacionalizam mi je stran i uznemirujući, a Koriolan ga je doveo do ekstrema kao zastrašujuće dobar vojnik. Čitao sam članke o jednom američkom generalu - bezobziran, patriotski nabrijan i totalno posvećen svojim ljudima. On je moguća inačica Koriolana [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => GLUMAČKI VELIKAN I NOVOPEČENI REDATELJ FILMA 'KORIOLAN', PREMIJERNO PRIKAZANA NA FESTIVALU U PULI [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2012-08-07 16:46:22 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2012-08-08 10:26:43 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2012-08-07 20:35:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 27 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/images\/2012\/07\/28\/spektar\/FIENNES_RALPH7-220712[1].jpg","\/Archive\/Images\/2012\/08\/07\/SCENA\/FIENNES\/Koriolan - na setu s Vanessom Redgrave.jpg","\/Archive\/Images\/2012\/08\/07\/SCENA\/FIENNES\/Schindlerova lista.jpg","\/Archive\/Images\/2012\/08\/07\/SCENA\/FIENNES\/Brizni vrtlar.jpg","\/Archive\/Images\/2012\/08\/07\/SCENA\/FIENNES\/Harry Potter.jpg","\/Archive\/Images\/2012\/08\/07\/SCENA\/FIENNES\/Engleski pacijent.jpg","\/Archive\/Images\/2012\/08\/07\/SCENA\/FIENNES\/Cudni dani.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["","","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"700x467"},{"size0":"700x466"},{"size0":"700x459"},{"size0":"700x394"},{"size0":"700x422"},{"size0":"700x521"},{"size0":"700x463"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 20 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 8332424 Threads: 3 Questions: 1710806221 Slow queries: 5107376 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 113140374 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 49 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/ekskluzivno-ralph-fiennes-koriolan-je-ekstremni-nacionalist-175617 [printLink] => /kultura/ekskluzivno-ralph-fiennes-koriolan-je-ekstremni-nacionalist-175617?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 222568 [name] => pulafilmfestival [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => pulafilmfestival [link] => /tag/pulafilmfestival ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Nacionalizam mi je stran i uznemirujući, a Koriolan ga je doveo do ekstrema kao zastrašujuće dobar vojnik. Čitao sam članke o jednom američkom generalu - bezobziran, patriotski nabrijan i totalno posvećen svojim ljudima. On je moguća inačica Koriolana [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => GLUMAČKI VELIKAN I NOVOPEČENI REDATELJ FILMA 'KORIOLAN', PREMIJERNO PRIKAZANA NA FESTIVALU U PULI [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => EKSKLUZIVNO Ralph Fiennes: Koriolan je ekstremni nacionalist [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-21-18-24-21-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/07/28/spektar/FIENNES_RALPH7-220712[1].jpg [galleryCount] => 7 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/07/28/spektar/FIENNES_RALPH7-220712[1].jpg [title] => ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2012/08/07/SCENA/FIENNES/Koriolan - na setu s Vanessom Redgrave.jpg [title] => ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2012/08/07/SCENA/FIENNES/Schindlerova lista.jpg [title] => ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2012/08/07/SCENA/FIENNES/Brizni vrtlar.jpg [title] => ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2012/08/07/SCENA/FIENNES/Harry Potter.jpg [title] => ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2012/08/07/SCENA/FIENNES/Engleski pacijent.jpg [title] => ) [6] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2012/08/07/SCENA/FIENNES/Cudni dani.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Na ekskluzivnom intervjuu za “Slobodnu“ u pulskom kinu “Valli“, nedugo nakon novinarske projekcije njegova redateljskog debija “Koriolan“, Ralph Fiennes pojavio se gotovo neprepoznatljiv. Obrastao u gustu bradu, Fiennes je bio daleko od frajera koji je sredinom i krajem devedesetih bio miljenik žena i često krasio liste najpoželjnijih glumaca zahvaljujući vrhunskim izvedbama prokletih ljubavnika (“Engleski pacijent“, “Kralj ljubavne priče“). Kad sam ga ugledao u takvom “neuglednom“ izdanju, odmah mi je na pamet pala rečenica iz Stillerove “Tropske grmljavine“, o glumcima koji “ostaju u ulozi dok ne odrade DVD dodatke“. “Metodski“ glumac kakav jest, Fiennes je zapravo i u Puli boravio “u ulozi“, konkretno ulozi Charlesa Dickensa u kojoj živi za potrebe redateljskog “drugijenca” “The Invisible Woman”. Fiennes je tijekom intervjua izišao iz uloge, ali je ostavio dojam perfekcionista kakvog već 20 godina gledamo na velikom ekranu. Iznimno je uživljen, fokusiran, aktivno sudjeluje u razgovoru, čitavo vrijeme gleda u oči, ne libi se zaneseno uprijeti prstom vani u pulskog Romea i Juliju, kadrirati vas rukama kao da će kamera svaki trenutak početi snimati. Pa, krenimo... akcija!

» Koliko ste dugo razmišljali o tome da Shakespeareov “Koriolan“ ima filmski potencijal?

- Ima od toga nekih deset godina. Glumio sam Koriolana na kazališnim daskama 2000. Mislim da mi je tada sinula ideja. Osjetio sam poriv da bi “Koriolan“ mogao zaživjeti na velikom ekranu kao snažna priča. Za to je posjedovao veliki potencijal.

» Jeste li razmišljali o tome da angažirate nekoga glumca ili ste baš htjeli sami odigrati i glavnu ulogu, uz redateljske obveze?

- Iskreno, nisam razmišljao o glumcu. No, hrvao sam se sa samim sobom oko toga da režiram svoj prvi film i istodobno glumim u njemu. Znao sam da će mi neki ljudi reći da sam malčice preambiciozan. Međutim, kako sam već tumačio lik, imao sam snažan osjećaj kako ga glumiti na filmu i tu misao razvio sa scenaristom Johnom Loganom. Njemu se, naime, jako svidjela moja sugestija za suvremeniju verziju Shakespeareove priče i odlučio je napisati scenarij. Pokazao je veliko uzbuđenje i volju da to napravi samo na temelju šačice mojih fotografija koje sam snimio da dobije osjećaj. On je etablirani scenarist i dobiva ponude velikih studija, faca poput Martina Scorsesea, Michaela Manna... Mogao je, dakle, reći: “Žao mi je, ali preteško je to, nemam vremena.“ No, prihvatio je ponudu i napisao izvrstan scenarij. John je bio kugla snijega koja je zakotrljala lavinu. Ljudi su se počeli interesirati, a moje samopouzdanje u odluci da sagradim taj svijet raslo je iz dana u dan.

KORIOLAN
Ralph Fiennes u sceni iz 'Koriolana'
» “Koriolana” ste snimali u Beogradu. Je li vam Hrvatska zanimljiva za snimanje nekog budućeg filma?

- Bio sam s “location scoutom“ i u Hrvatskoj. Imate sjajne lokacije, ovaj dio svijeta nudi fantastične mogućnosti. Volio bih snimati ovdje, osobito u Zagrebu koji sam razmatrao i za “Koriolana“.

» Kako gledate na lik suvremenog Koriolana? Koliko je vaš filmski Koriolan daleko od onoga iz teatra?

- Mislim da su u esenciji prilično blizu jedan drugome, no u teatru sam, iskreno, osjetio više nijansi i sitnih detalja u nekim riječima koje je izgovarao. Opet, na filmu je njegov bijes sijevao u očima koje su sugerirale njegov unutarnji život. Logan je bio u pravu kad je rekao da film ima prednost u odnosu na kazalište jer tamo ne možete doprijeti ovdje (pokazuje na oči - op.a.). U kazalištu nema krupnih planova, a oni “Koriolanu“ daju posve novu dimenziju.

» Bi li se ovaj Koriolan mogao danas naći u nekoj vojsci?

- Dapače! Čitao sam dosta članaka u “New York Timesu“ o jednom američkom generalu. Lud tip, bezobziran, patriotski nabrijan i totalno posvećen svojim ljudima. Propitivalo se naveliko njegovo ophođenje s iračkim zarobljenicima. Eto, on je moguća inačica Koriolana, kao i sve moderne militantne figure koje podanici obožavaju zbog hrabrosti, dok ih se civili boje. U njima ljudi ne vide samo vojnike, već lidere. Nisam pristaša ekstremnog nacionalizma, stran mi je i uznemirujuć, a Koriolan je to doveo do ekstrema kao zastrašujuće dobar vojnik, nacionalistička figura. Shakespeare je, srećom, zainteresiran za ljudsko biće. Koriolan je dječak u tijelu čovjeka, izgubljen. Njegova duša je izgubljena, djetinjstvo mu otrovano. Nema razvijenu empatiju. Priča o izgubljenom dječaku, to je tragedija u ovom filmu.

KORIOLAN - NA SETU S GERARD
Na setu 'Koriolana' s Gerardom Butlerom
» Film je suvremen i u vezi rata i politike. Držite li da najbolje Shakespeareove adaptacije moraju imati neki moderni “twist“ u stilu ili naraciji, poput “Romea i Julije“ Baza Luhrmanna?

- Moj je osobni stav da osuvremenjivanje odgovara Shakespeareu. Kod Luhrmannova “Romea i Julije“ volim što razmumijem i poznajem taj svijet, a vjerujem i ostatak publike. Shakespeareovi likovi i jezik su bitni, no može ih se prilagoditi. Važniji je njegov duh, emocije koje su još uvijek opipljive. Romeo i Julija su tu, vani na ulici, i vole se u trenutku dok nas dvojica razgovaramo. U tome je Shakespeare genij. Roditelji koji se boje za djecu, Romeovi prijatelji koji mu govore “Hajde, prestani biti zaljubljen, popij još jedno pivo“... sve se to odvija sad, u ovom trenutku. Naravno da Shakespeareovi komadi imaju povijesnu komponentu, ali u esenciji i dandanas nose veliko značenje.

» Stječe se dojam da ste se u prikazu atmosfere i ratnih scena nadahnuli konfliktima na Bliskom istoku i Balkanu. Što točno predstavlja “mjesto zvano Rim“?

- Nisam želio da “setting“ bude specifičan igdje. Beograd nam je ponudio tako krasnu lokaciju, niske cijene, a tu je i poveznica s poviješću vašeg konflikta. Taj grad sve to ima u sebi. Imao sam hrpe fotografskog i novinskog materijala u kutijama svuda po kući. Ispred Balkana prednjačili su Rusija i Čečenija, Irak, Afganistan, neki afrički sukobi, Kolumbija, bilo koji rat može biti posrijedi. Ideja je da je Rim “power state“, takoreći zamjena za bilo koji glavni grad koji ima nadmoćni utjecaj nad drugim zemljama. Rusija je bila od pomoći kao snažna pseudodemokracija: ljudi imaju svoje glasove, ali irelevantni su jer moćnici ostaju moćni. To je najbliže čega se mogu sjetiti. No, elementi Balkana, konflikt Izrael-Palestina... sve je to u filmu. Zapravo, svi teritorijalni plemenski ratovi poznati čovjeku. Nikada nećemo moći pobjeći našoj iskonskoj plemenskoj suštini. Pokušavamo i uspijemo ponekad, samo na trenutak. Zemlja uspijeva nakratko živjeti u harmoniji, no ubrzo nastane kaos. Kao građanin svijeta osjećam očaj zbog bezgraničnih obrazaca destrukcije koji konstantno idu naprijed i ne nazire im se kraj.

» U “Posljednjem akcijskom junaku“ klinac je zamišljao Hamleta kao protagonista akcijskog filma. I “Koriolan“ je dijelom akcijski film.

- To je relativno neizbježno za “Koriolana“. Teatar tog vremena bio je najbliži ekvivalent modernom filmu. Shakespeare je želio zabaviti publiku podjednako kao što ju je htio i intelektualno stimulirati. Scene konflikta i nasilja oduvijek zabavljaju publiku, samo što su se bitke u teatru vojevale umjetnim mačevima. Da je danas živ, Shakespeare bi pisao sjajne scene bitaka.

RALPH FIENNES I MARKO
Nakon pulskog intervjua s našim filmskim kritičarom
» Vaš film stilski podsjeća na nagrađivanog “Narednika Jamesa“ Kathryn Bigelow u kojem ste i sami glumili, a imate istog direktora fotografije, Barryja Ackroyda...

- Barryja sam žarko želio za “Koriolana“, znao sam da umije raditi pod pritiskom, uz stisak vremenskih rokova. Snima brzo i efikasno, odlično barata kamerom iz ruke, a vješt je i za kadriranje krupnih planova. Stil je tu, dobro ste primijetili, no ipak su “Koriolan“ i “Narednik James“ ponešto drukčiji filmovi.

» “Narednik James“ osvojio je niz Oscara, a “Koriolan“ je ostao praznih ruku. Nije nominirana čak ni Vanesa Redgrave za sporednu žensku ulogu, premda se to očekivalo.

- Bio sam jako uzrujan i razočaran što Vanessa nije dobila nominaciju. Mislili smo i nadali se da hoće. Ne samo ekipa filma nego i svi koje znam, uključujući i kritičare koji su vikali na sav glas da je sjajna u jednoj od najboljih uloga njezine karijere. Sve me to čini ciničnim i skeptičnim u vezi s Oscarom i njegovim sustavom, kao i zlatnim globusima. Jer, ako ne možeš nagraditi takvu ulogu, onda nešto ne štima.

» Ni vi dvaput - za uloge u “Schindlerovoj listi“ i “Engleskom pacijentu“ - niste uspjeli osvojiti Oscara, iako ste oba puta, napose prvi, bili nadmoćni konkurenciji, uključujući tu i dobitnika Tommyja Leeja Jonesa u “Bjeguncu“.

- Bojim se da je moguće da su članovi Akademije mislili: “Mlad je, novi u kvartu, uz to glumi nacista... Ne želimo glasati za nacista.” Najbolje je to zaboraviti i krenuti naprijed.

marko njegić
srećko niketić/cropix

Niz antologijskih uloga

Rođen 1962. u Engleskoj kao najstarije dijete od njih šestero u obitelji umjetnika, Ralph Nathaniel Twisleton-Wykeham-Fiennes zarana je počeo pokazivati zanimanje i talent za glumu. Diplomirao je na Royal Academy Of Dramatic Art i postao član čuvene Royal Shakespeary Company. Pažnju na sebe skrenuo je fascinantnom ulogom sadističkog nacista Amona Goetha u Spielbergovu oskarovcu “Schindlerova lista“ (1993.) i na snimanju tog filma postao odličan prijatelj s Liamom Neesonom. Da njegova prva oskarovska nominacija nije bila nimalo slučajna Fiennes je pokazao izvanrednim nastupima u Redfordovu “Kvizu“ (1994.), “Čudnim danima“ (1995.) Kathryn Bigelow, Minghellinu “Engleskom pacijentu“ (1996.)...


Lord Voldemort u 'Harryju Potteru'

U “jedan-na-jedan“ intervjuu za “Slobodnu“ Ralph Fiennes nam je priznao kako nije dobro upoznat s hrvatskom kinematografijom, ali i ljubazno zatražio da mu zapišemo barem jedan klasik domaćeg filma i nekoliko novijih naslova. Izbor je pao na “H-8“, odnosno “Tu divnu splitsku noć“, “Fine mrtve djevojke“, “Oprosti za kung fu“, “Josefa“... Jednako tako povjerio nam je kako najviše voli posljednja dva dijela iz popularnog serijala o “Harryju Potteru“. Njih je uživao snimati, jer tu je Voldemort postao “najdefiniraniji“. No, drago mu je, kaže, što je ludilo oko “Pottera“ gotovo. Dugo je razmišljao hoće li prihvatiti ulogu lorda Voldemorta u četvrtom “Harryju Potteru“ (2005.), koja je podrazumijevala pojavljivanje i u preostalim nastavcima, a da je napravio dobar posao shvatio je kad su mnogi klinci vidjevši ga na testnim projekcijama izgledali preplašeni.


Inteligentni Bond-film

U jesen ćemo vas vidjeti u novom filmu o Jamesu Bondu “Skyfall“. Kakva vam je uloga?
- Ne smijem vam pričati o “Skyfallu“, ali mogu reći da nisam negativac. Scenarij filma također, kao i za “Koriolana”, potpisuje John Logan. Jako je dobar i podiže prečku akcijskog scenarija. U izvrsnoj ekipi imamo Javiera Bardema, Judi Dench, Alberta Finneya... Redatelj Sam Mendes, kojeg znam iz kazališta, donio je dosad neviđenu inteligenciju i slojevitost u Bond-film.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>







[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/ekskluzivno-ralph-fiennes-koriolan-je-ekstremni-nacionalist-175617 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=87e4dc2051c90b75d2ff6ab5729c5a531c6ef4b7 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=EKSKLUZIVNO+Ralph+Fiennes%3A+Koriolan+je+ekstremni+nacionalist&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fekskluzivno-ralph-fiennes-koriolan-je-ekstremni-nacionalist-175617 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fekskluzivno-ralph-fiennes-koriolan-je-ekstremni-nacionalist-175617 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Nacionalizam mi je stran i uznemirujući, a Koriolan ga je doveo do ekstrema kao zastrašujuće dobar vojnik. Čitao sam članke o jednom američkom generalu - bezobziran, patriotski nabrijan i totalno posvećen svojim ljudima. On je moguća inačica Koriolana [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => GLUMAČKI VELIKAN I NOVOPEČENI REDATELJ FILMA 'KORIOLAN', PREMIJERNO PRIKAZANA NA FESTIVALU U PULI [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaGLUMAČKI VELIKAN I NOVOPEČENI REDATELJ FILMA 'KORIOLAN', PREMIJERNO PRIKAZANA NA FESTIVALU U PULI

EKSKLUZIVNO Ralph Fiennes: Koriolan je ekstremni nacionalist

Piše PSD.
7. kolovoza 2012. - 22:35
Na ekskluzivnom intervjuu za “Slobodnu“ u pulskom kinu “Valli“, nedugo nakon novinarske projekcije njegova redateljskog debija “Koriolan“, Ralph Fiennes pojavio se gotovo neprepoznatljiv. Obrastao u gustu bradu, Fiennes je bio daleko od frajera koji je sredinom i krajem devedesetih bio miljenik žena i često krasio liste najpoželjnijih glumaca zahvaljujući vrhunskim izvedbama prokletih ljubavnika (“Engleski pacijent“, “Kralj ljubavne priče“). Kad sam ga ugledao u takvom “neuglednom“ izdanju, odmah mi je na pamet pala rečenica iz Stillerove “Tropske grmljavine“, o glumcima koji “ostaju u ulozi dok ne odrade DVD dodatke“. “Metodski“ glumac kakav jest, Fiennes je zapravo i u Puli boravio “u ulozi“, konkretno ulozi Charlesa Dickensa u kojoj živi ...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. svibanj 2024 20:24