Kultura Kultura

naslovnice koje govore očima - u splitskom salonu galić

HRVATSKA NA NASLOVNICAMA Izložba turističkih publikacija Marija Brzića

naslovnice koje govore očima - u splitskom salonu galić

Baš je turizam na dnevni red stavio rehabilitaciju povijesnih gradova a dizajnerove djelatnost i uspješnost učinile su da se i sami ponovno zanesemo ljepotom prostora svakodnevnog življenja

 Naslovnice koje govore očima, naslov je koji vjerodostojno preporučuje izložbu splitskog dizajnera Marija Brzića. Desetljećima je njezin titular prisutan u likovnom životu grada, s porukama koje nisu bile limitirane i sputane narudžbama. Brzić je među različitim poslovima koje je radio kao samostalni dizajner, a prvenstveno se to odnosi na segment kulture i propagandne “potrebe” HNK, posebnu ljubav gajio spram grafičkog oblikovanja u promidžbi turizma.

Upravo ova napomena polazište je najavi izložbe čije je otvarenje najavljeno za ovaj četvrtak u 20 sati, u Salonu Galić. “Hrvatska na naslovnim stranicama 1991./2011.” tretira različite tiskane materijale, cijelu paletu prospekata, brošura, plakata, jumbo-plakata i svih elemenata vizualnog identiteta čitavog niza turističkih zajednica i hotelskih kuća.

- Ideja je već dugo u meni, a uz dvadesetu obljetnicu neovisnosti Hrvatske držalo me uvjerenje kako moram pokazati svoj kamenčić povijesti u mozaiku stvaranja države ali i reafirmacije hrvatskog turizma. Iz produkcije od gotovo tisuću realiziranih projekata izdvojio sam dvadeset brošura, kataloga, prospekata... koji su po nekome mom osobnom odabiru najviše prezentirali hrvatsku neovisnost kroz turističku promidžbu.

Poslu daje dodatno značenje i činjenica da su ti materijali tiskani u milijunskim nakladama i distribuirani diljem svijeta. Zapravo nema značajnije turističke destinacije gdje se promovira Hrvatska a da nisu bili prisutni i moji radovi - kaže Brzić.

Prezentirani izlošci plastificirani su printevi veličine 1 x 2,8 m, a sastoje se od naslovnice brošure uz koju ide i komplet unutarnjeg dijela, dakle sadržaj, što i nije baš slučaj u sličnim prigodama. Sve to učinjeno je s namjerom da bi se se vidjela raznolikost, a ipak dosljednost postupka grafičkog oblikovanja.

Zanimljivost vezana uz Brzićevu djelatnost svakako je ta da je morala ukalkulirati i prijevode na čak 11 jezika, među kojima je i japanski. Svi radovi nastali su u Splitu, za različite naručitelje, a oni su na adresama, počevši od Dubrovnika, preko Makarske, Brača, Visa, Trogira, do Splita, odnosno TZ Zagreba.

i. brešan

 


 

Naslovnica Kultura