Dalmacija Zadar

nevjerojatan spin

Kako se Turistička zajednica kiti tuđim perjem: hvale se 'pozitivnim efektom' Tuna, Sushi & Wine Festivala, a od svega su se okoristili tek direktor TZ-a i njegova klapa

nevjerojatan spin

U srijedu je na Facebook stranici Like Zadar zadarske Turističke zajednice "ponosno" prenesen tekst portala Zadarski.hr o posjetu slavnog američko-japanskog chefa Nobu Matsuhise i vlasnika najpoznatijega svjetskog lanca sushi restorana "Nobu" u mjestu Kali, a sve u organizaciji "Kali tune" koja je na dobrom putu da opskrbljuje taj lanac jadranskom tunom iz svojih kaveza.

U objavi na FB Like Zadar doslovce stoji: "Pozitivan efekt Tuna, Sushi & Wine Festivala i promoviranje vrhunskih proizvoda nastavlja se širom Zadarske županije!"

Taj nevjerojatan spin, školski primjer kićenja tuđim perjem, dogodio se tek mjesec dana nakon što je četvrti put održan Tuna, Sushi & Wine Festival u kojem je organizator, Turistička zajednica grada Zadra, s ovim vremenskim odmakom to se još bolje vidi, napravila na toj manifestaciji totalni koncepcijski iznered i doslovce povadila korijene koje je TS&WF na početku imao te propustio priliku da postane par excellence turistički događaj u ovom dijelu Mediterana.



Poduzeće "Kali tuna" baš se odmaklo od ovog događaja jer je vodstvo tvrtke prepoznalo promašaj manifestacije. Jiro Kambe, sadašnji vlasnik najstarijeg poduzeća za dohranu tuna na Jadranu, naprosto nije htio sudjelovati (čitaj: sponzorirati) pučku zabavu amaterske razine.

A zapravo se više bavio svojim najvažnijim poslom: kako vrhunsku tunu iz jadranskih uzgajališta prodati na drugim tržištima, a ne samo japanskom na kojem ova naša jadranska već nekoliko godina stalno gubi na cijeni.

Zbog toga je veći dio prošle godine i proveo u SAD-u, i na koncu došao u ozbiljnu fazu sklapanja vrijednih poslovnih dogovore s moćnim kupcima – velikim sushi lancima. Jedan dio poslova je već utvrdio u Kaliforniji, a sada je fazi da jadranska tuna bude i u ponudi najvećeg – moćnog "Nobu" sushi lanca.

Upravo zato je Nobu Matsuhisa došao na događanje u Kali jer jedino on, i samo on, može odlučiti hoće li neka sirovina ući u standardnu ponudu njegovih 47 restorana i sedam hotela. Jiro Kambe je još lani u veljači, u razgovoru za Slobodnu Dalmaciju najavio mogućnost da slavni Nobu dođe i na TS&WF, ali kako se i sam odmaknuo od te priredbe, zbog čega se u TZ Zadar nitko nije zabrinuo, tako je i dolazak slavnog chefa i cijele svite šefova kuhinja iz njegovih restorana po svijetu otpao što se tiče Zadra i Festivala. Ali, zato je došao u Kali.



Nobu, naime, nikad nije čuo za Tuna, Sushi & Wine Festival, niti ga takvo što osobito zanima. Ono što ga stvarno zanima je kvalitetno meso tune. A, kako znamo, TS&WF ni Turistička zajednica nemaju kaveze, ne hrane tune niti ih prodaju, pa prema tome niti Nobu niti i jedan drugi trgovac i ugostitelj nemaju ambicije dolaziti na njihovu lokalnu zabavu.

Dovesti ih mogu njihovi potencijalni partneri. A da se s potencijalnim partnerima razgovaralo o konceptu festivala možda bi i slavni chef sa svojom svitom došao u Zadar i napravio ogromni promocijski posao i toj manifestaciji i gradu Zadru.

To što prosječan, dakle imućan gost "Nobu" restorana nema što osobito tražiti u ovakvoj turističkoj ponudi Zadra, druga je tema.

Ono što je, na koncu, ostalo Turističkoj zajednici je ovo Facebook brljanje i objava glupavih spinova koji nemaju veze s mozgom.



A "pozitivan efekt" Tuna, Sushi & Wine Festivala i tom manifestacijom stvorenih veza između Japana i Zadra je da je klapa "Kaleta", kojoj je voditelj i član nitko drugi do direktor Turističke zajednice grada Zadra Ante Rados, dio tima koji za desetak dana putuje u Japan, kako bi tamo ista ta TZ Zadra promovirala zadarski turizam.

I gle čuda, za glazbeni program na tom putovanju, naravno za pripadajući honorar, zadužena je direktorova klapa. Kao i na nekoliko drugih turističkih sajmova na kojima je TZ do sada sudjelovala.

"Pozitivan efekt", kažete? Ma dajte, molim vas!

Naslovnica Zadar