Dalmacija Zadar

kad odu trajekti

Jazine gradnjom nautičke marine postaju Monte Carlo

kad odu trajekti

Jedna grupa investitora već je pred gradskim ocima održala predstavljanje projekta Jazina kao nautičke marine / FOTO: Luka Gerlanc / CROPIX

Što se radovi na izgradnji Nove luke Zadar u Gaženici primiču kraju, tako raste interes poduzetnika za ulaganje u - Uvalu Jazine! Na adresu gradske uprave zadnjih je mjeseci pristiglo nekoliko pisama namjere investitora zainteresiranih za pretvaranje cijele uvale Jazine - od Đige do stare košarkaške dvorane - u atraktivnu marinu za jahte po uzoru na Nicu i Monte Carlo.

Štoviše, jedna grupa investitora već je pred gradskim ocima održala predstavljanje projekta pretvorbe Jazina u raskošnu nautičarsku marinu.

Predloženi projekt u prvoj fazi uključuje izgradnju pomičnog mosta te pontonska privezišta za komercijalne i komunalne vezove, a u drugoj fazi prokop kanala od Jazina do Kolovara o trošku investitora. Interes ulagača za Jazine pobuđen je skorim dovršetkom druge faze izgradnje Nove luke Zadar, najavljen za kraj iduće godine, kada bi iz gradske luke u Gaženicu trebali iseliti ribarska i trajektna flota.

Nakon njihova odlaska veliki dio operativne obale u samom gradskom središtu ostat će neiskorišten i treba mu dati novu namjenu. Pročelnik gradskog odjela za graditeljstvo Matko Segarić potvrdio nam je za pisma namjere i interes investitora za uvalu Jazine, kao i za održanu prezentaciju.

- Na takve projekte gledamo više kao prezentaciju mogućnosti nego kao stvarne projekcije. Logično je da uvala Jazine nastavi živjeti i nakon preseljenja ribarske flote i trajektnog prometa u Jazine. Marina, odnosno vezovi u Jazinama za jahte, jedna su od opcija i sigurno postoji mjesta za nju, no o svemu tome još treba razgovarati - kaže Segarić koji smatra da se u cijelu priču oko transformacije Jazina ulazi relativno kasno. Od ideje do realizacije takvih projekata katkad je potrebno i po nekoliko godina, tvrdi Segarić, a Gaženica će početi funkcionirati već krajem iduće godine.

- Bilo bi idealno kad bi se otvaranje Gaženice poklopilo s novom funkcijom uvale Jazine, ali sumnjam da će to biti moguće uskladiti. Već sada kasnimo, priznaje Segarić.

Put od sadašnjih Jazina do buduće marine u Jazinama neće biti nimalo jednostavan. Naime, u dijelu od Istarske obale do mosta Jazine su pod nadležnošću državne Lučke uprave kao javna luka od državnog značaja. Dio uvale od Mosta do stare košarkaške dvorane, također je otvorena javna luka, ali u nadležnosti Županijske lučke uprave. Zakon o javnim lukama pak ne predviđa mogućnost izdavanje koncesije na cijelu luku već samo za pojedine gospodarske djelatnosti unutar luke. Znači, ili će luka Jazine promijeniti svoj status ili će se ići na model ulaganja koji ne uključuje koncesije.

- Svaki se zakon može izmijeniti, pa tako i status Luke Jazine, no ja nisam čuo za planove da se Jazine pretvore u nautičku marinu, niti smo dobili takva pisma namjere zainteresiranih investitora - kazao je ravnatelj Županijske lučke uprave Marinko Slavić.

U Jazinama već postoji nautička marina Tankerkomerca za čiju je kupnju zainteresirana turska Dogus grupa, odnedavno vlasnik marina na Boriku i u Sukošanu. Dogus grupa je, kako doznajemo, ozbiljno zainteresirana i za preuzimanje projekta hotela Maraska na samom ulazu u uvalu Jazine od Zdenka Zrilića.

Razgovori oko prodaje još uvijek traju, a navodnu kočnicu predstavlja stambeno naselje predviđeno na prostoru iza budućeg hotela s pet zvjezdica. Zrilić želi prodati cijeli projekt, i hotel i stanove, jer se ti objekti moraju istodobno izvoditi, a Turci su zagrijani samo za hotel, pa sada kalkuliraju isplati li im se ulaziti i u stanogradnju.

Ivica Nevešćanin

Naslovnica Zadar
Page 1 of 2FirstPrevious[1]2Last