Dalmacija Zadar

Otočni sabor upozorava

"Mora li Jadrolinija dobiti koncesije na sve profitabilne linije na Jadranu, a drugima mrvice?"

Otočni sabor upozorava

CROPIX

- Agencija za obalni linijski promet dala je odobrenje Jadroliniji da od 1. lipnja cijene karata može poskupiti za 20 posto u odnosu na dosadašnje razdoblje. Veća cijena će biti na snazi do mjeseca rujna. Moramo naglasiti da se cijene za otočane, žitelje hrvatskih otoka neće mijenjati, ali za otočane koji se bave turizmom te hotelijerima sutrašnji dan je „šok“.

Mi smo upozorili na činjenicu da je u proračunu za 2012. došlo do povećanja sredstava za poticaje redovitih pomorskih putničkih i brzobrodskih linija te nismo očekivali povećanje cijena, budući da plovidbeni red ostao identičan kao i prošle godine.

Ponavljamo da ovim poskupljenjem dolazimo u situaciju da je skuplji prijevoz od samog smještaja. Na nekim linijama za dalmatinske otoke četveročlanu obitelj prijevoz dođe i do 200 eura. Pitam se što radi Ministarstvo turizma po ovom pitanju i zašto ne sudjeluju u participaciji cijena prijevoza? - upozorio je u četvrtak u Zadru predsjednik Otočnog sabora Denis Barić.

On je upozorio da bi Rapska plovidba mogla propasti ukoliko izgubi svoj najvažniji posao, a mogla bi ga izgubiti jer očito ne može konkurirati Jadroliniji.

Otočni sabor traži da Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture sukladno Zakonu o otocima podupre Rapsku plovidbu bez obzira na državnu tvrtku Jadroliniju, a sve zbog održivog gospodarskog stanja na otoku. Zaposlenici u toj kompaniji su redom otočani i kompaniji treba omogućiti da aktivno dočeka kraj 2016. godine i da konkurentno sudjeluje na sljedećem natječaju.

- Ujedno se može i postaviti pitanje: mora li Jadrolinija dobiti koncesije na sve profitabilne linije na Jadranu, a drugim brodarima - privatnim - davati mrvice i staviti ih na milost i nemilost države? Ovo pitanje možemo potkrijepiti i činjenicom da se Jadrolinija nije javila na trajektnu liniju Zadar-Ošljak-Preko i Preko-Ošljak-Zadar.

Znamo da je linija Zadar-Preko i obratno jedna od pet rentabilnih linija. Možemo reći da bez obzira na rezultat natječaja otok Ošljak neće ostati bez veze s otokom Ugljanom i Zadrom, barem tako kažu u Agenciji za obalni linijski promet - istaknuo je Barić.

Otočni sabor ukazao je na situaciju oko Otočnog vijeća savjetodavnog tijela Vlade Republike Hrvatske prema Zakonu o otocima. Od konstituiranja Hrvatskog sabora i Vlade RH do danas nije sazvana konstituirajuća sjednica Otočnog vijeća, a problema na otocima svakim danom ima sve više. Otočni sabor traži od Vlade Republike Hrvatske da ga uključi u rad Otočnog vijeća kao jednog od ravnopravnih partnera za otočnu problematiku - istaknuo je na konferenciji za novinare.

Ministarstvu turizma predloženo je da Hrvatska turistička zajednica sufinancira trajektni prijevoz gostiju na otoke, a sve po uzoru na sustav poticaja dolazaka turista niskotarifnim zrakoplovnim linijama.

- Ovim prijedlogom želimo na otoke privući veći broj gostiju, jer trajektne karte za četvoročlanu obitelj koja vozilom namjerava doći na otok koštaju kao i višednevni smještaj u apartmanima.

Pod otočanima ne podrazumijevamo samo žitelje otoka već i one koji rade na kopnu i imaju mjesto prebivališta na kopnu, a odlaze u bodule za vrijeme vikenda ili svakog slobodnog vremena i tako održavaju, na neki način pridonose životu na otoku i održavaju poljoprivredu i svoju djedovinu.

Stoga predlažemo revidiranje Zakona o otocima i ne samo po ovom pitanju nego i po pitanju gospodarstvenika koji djeluju na otocima, a sjedište im nije na otoku već na kopnu - istaknuli su.

M. Kalajžić 
Naslovnica Zadar