Dalmacija Split

reporterski posjet ‘brodosplitovoj’ novogradnji za ‘jadroplov’

VIJAĐ 'PERISTILOM' Bila bura ili jugo, nama ništa ne smeta

reporterski posjet ‘brodosplitovoj’ novogradnji za ‘jadroplov’

Tijekom pokusne plovidbe oko Visa, Jabuke i šibenskih otoka obavljena su brojna testiranja upravljačkog i strojnog sustava, među kojima je vjerojatno najinteresantniji crash-stop test

Bulker “Peristil“, novogradnja koja se u splitskom škveru gradi za splitski “Jadroplov“, a koji će vlasniku biti isporučen krajem travnja, tijekom protekla dva i pol dana bio je na pokusnoj plovidbi srednjodalmatinskim akvatorijem.

Uz ljubaznost ing. Antonija Puljiza, voditelja novogradnje “Brodosplit 466”, kako je radni naziv “Peristila“, na brodu je bila ugošćena i naša reporterska ekipa. Brod nosivosti 52 tisuće tona, koji je dug 189,9 metara i širok 32,2 metra, čekao nas je usidren ispred Gradske luke, odakle je u ranojutarnjim satima srijede krenuo u probnu vožnju.

− Na brodu je trenutno stotinjak ljudi, tu su razni inženjeri, mehaničari, elektroničari i električari, nautičari, bijelo osoblje, liječnica dr. Ita Delija i mnogi drugi koji aktivno sudjeluju u poslovima vezanim uz probnu vožnju − ističe ing. Puljiz.

Osim škverana, na brodu su se nalazili i eksperti iz Bureau Veritasa i Hrvatskog registra brodova, kao i predstavnici “Jadroplova“, koji zajednički nadziru rad broda kako bi bio predan vlasniku u najboljem stanju.

Tijekom svih aktivnosti na mostu je uigran tim
− “Peristil“ smo počeli graditi u travnju 2009. godine i nakon godinu dana posao smo priveli kraju. To je prvi brod za “Jadroplov“ nakon 2001. godine, kad im je predan bulk carrier “Mosor“. Brod je izgrađen izuzetno kvalitetno i potpuno smo sigurni da će probnu vožnju proći bez ikakvih problema − tvrdi voditelj novogradnje.

Nakon paljenja makinje i manovre okreta ispred splitske luke, brod kojim su s kompjutoriziranog zapovjednog mosta naizmjenično upravljali škverski kapetani Goran Vučetić i Vjeko Radman, zaputio se prema Drveniku malom i dalje na otvoreno more, prema Visu, Biševu, Jabuci i šibenskom akvatoriju.

Tri milje izvan Drvenika malog obavljen je zahtjevan test sidara i lanaca, i to na dubini od 80-ak metara.

Cik-cak plovidba

− Eksperti iz klasifikacijskih zavoda pregledavali su hidrauliku i njezine zaštite, nakon čega se sidro spušta do mora i obara s kočnicom u dužini od tri uze, što je 81 metar dubine. Sidro se tada naglo zadržava kočnicom i onda ga natrag podiže hidraulika − ističe ing. Puljiz.

Svim testovima prisutni su kap. Matko Vicelić, tehnički direktor “Jadroplova“ i dipl. ing. Miroslav Rudak, voditelj nadzornog tima brodovlasnika. Na brodu je i kap. Neno Kesić, koji će biti prvi zapovjednik “Peristila“, a s brodskim časnicima i upraviteljem stroja ing. Franom Perišićem već je duže vrijeme prisutan na brodu, kako bi se što bolje upoznao s njegovim maritimnim sposobnostima.

‘Peristil’ je prvi novi brod splitske kompanije od 2001. godine
− Tijekom probne vožnje napravit ćemo 24 razna testiranja, kod nas nema stajanja. Dan, noć, bura, jugo, ništa nam ne smeta, testovi se moraju napraviti. Sve testove brod tijekom probne plovidbe mora zadovoljiti. Među ostalim, radit ćemo test kormilarenja, cik-cak vožnju, testove naprezanja brodskih tankova koji se pune morem, kao i vjerojatno najinteresantniji crash-stop test.

Tijekom tog pokusa brod najprije punom snagom plovi prema naprijed, pa zatim naglo punom snagom stroja prema natrag. To su velika naprezanja koja brod mora izdržati − naglašava ing. Puljiz.

‘Peristil’ je prvi novi brod splitske kompanije od 2001. godine
Na brodu i u strojarnici izvodi se niz testova. Svi su užurbani i zapisuju razne brojke i zapažanja, ali bez nervoze i povišenih tonova. Tijekom noći nema spavanja, oni koji su odradili svoju gvardiju mogu se otići odmoriti, ali ostatak posade koji je u smjeni neprestano radi.

Oko četiri sata u četvrtak rano ujutro “potres“ na brodu. Nešto se trese, zavija, mislio sam da je tsunami, budi nas iz sna i postupno se smiruje. Tek ujutro doznajem da je to bio crash-stop test i da je uspješno izveden, brod ga je dobro podnio.

Tijekom četvrtka ponovljena je ista priča, oko Visa, ali i u blizini Makarske. Bezbroj testova koji se, na sreću, obavljaju po bonaci, pa nema valjanja, iako je zaista nevjerojatno da tako moćan brod neki valovi uopće mogu “izmišat“.

Probna vožnja završava u noći s četvrtka na petak, nakon čega se “Peristil“ ponovno usidrio ispred Gradske luke, odakle će ponovno u škver na završno uljepšavanje.

Ivica MARKOVIĆ / ante čizmić / cropix

Kuhinja ‘dimi’ i po 16 sati

Tijekom pokusne plovidbe brodska kuhinja radi gotovo 24 sata. Treba nahraniti stotinjak gladnih usta koja se umore tijekom non-stop rada. Da je sve na zavidnoj razini, brine se “kralj splitskih konobara“ Branko Bajić, zvani Baja, šef bijelog osoblja tvrtke “Ugostiteljski servis“, koji je u tom poslu već više od 30 godina. On je jedini konobar na brodu i sve stigne. U kuhinji 15-16 sati bez prestanka rade kuharice Zlata, Fila, Meri i Zdravka. Dnevno moraju skuhati oko 400 obroka i nemaju vremena za odmor. U šali kažu da svaki dan imaju “svadbu“. Posada ne grinta, znači da im je hrana ukusna, u što su se uvjerili i reporteri “Slobodne“.

Naslovnica Split
Page 1 of 2FirstPrevious[1]2Last