Dalmacija Split

WHAT'S THE 'POINT'?

Puca li konačno 'ljubavna' veza Banovine i dugogodišnjeg koncesionara za ceste koji je uspio zaratiti i s građanima? Već nekoliko mjeseci odnosi nisu idilični, evo što o svemu kažu odgovorni u Gradu

WHAT'S THE 'POINT'?
Hoće li 'pointovci' i dalje održavati nogostupe po gradu?

Grad Split je krajem rujna iskoristio svoje pravo da pokrene javni natječaj za održavanje nogostupa i javnoprometnih gradskih površina. Onima koji su manje upućeni u ovu tematiku dovoljno je kazati da je trenutačni koncesionar za takve radove tvrtka "Point", koja u zadnje vrijeme često puni novinske stupce svojim "zahvatima u prostoru", zbog čega je na meti aktivista, posebno naših sugrađana s Kile.

Činjenica je da između dugogodišnjega gradskog koncesionara i Banovine u zadnje vrijeme ne cvjetaju ruže, što se posebno moglo uočiti na brojnim žalbama i poništenjem natječaja za izgradnju dijelova Lovrinačke ulice, Puta Vrborana i Puta Kile te rekonstrukciju raskrižja Lovrinačke i Vukovarske ulice.

Ekskluzivno doznajemo: Grad im godinama daje unosne poslove, a 'Point' opet 'minira' gradnju ceste na Kili!; Vela: Nisam vjerovao da će zbog jedne lampe blokirati projekt od 16 milijuna kuna

Zanimljivo je da je pokretanje postupka spomenute javne nabave koincidiralo s natječajem "Cestara" objavljenim u našem dnevnom listu, u kojem stoji da "zbog povećanja obima posla" traže nove radnike. Međutim, iz pouzdanih izvora doznajemo da je zaista riječ o slučajnosti.

– Nakon devet godina uspjeli smo riješiti imovinskopravne probleme na Kili, a sada smo zapeli tamo gdje smo se najmanje nadali – kazao nam je sredinom rujna dogradonačelnik Nino Vela.

Nekoliko dana kasnije, u razgovoru za "Slobodnu", potvrdio je kako u okvirnim ugovorima s gradskim koncesionarima, potpisanim lani, postoje klauzule da svake godine "ako nisu zadovoljni učinkom i radom koncesionara, mogu ponovno otvoriti postupak javne nabave".

Ponašanje odgovornih iz 'Pointa', firme kojoj je Grad Split iskeširao 20 milijuna kuna, uzrujalo je i poslovično odmjerenog dogradonačelnika! Ne biste vjerovali zbog kojeg banalnog razloga...

– Nismo vezani ni mi ni oni. Ne moramo četiri godine trpjeti jedni druge ako nismo zadovoljni – razići ćemo se. Međutim, treba ispoštovati redovnu proceduru, nijedna strana ne može naprasno raskinuti ugovor, niti to želimo – kazao je dogradonačelnik. Na pitanje je li zadovoljan s radom "Pointa", naglasio je:

– Nije to stvar ocjene jednog čovjeka, odluke o izboru najpovoljnijeg ponuditelja donosi višečlano povjerenstvo s više ocjena.

Međutim, nešto oštriji je Vela bio ranije u lipnju, kada je rekao da ga "žalosti ponašanje tvrtke 'Point Split' po pitanju žalbi na natječaj za izgradnju pristupnih prometnica na Kili", te kako "to ozbiljno narušava daljnju suradnju". Zbog žalbi koje su dodatno oduljile postupak izgradnje cesta, početkom lipnja su na križanju Vukovarske i Lovrinačke ulice građani Kile održali mirni prosvjed pod nazivom "Oćemo cestu", ali četiri mjeseca nakon prosvjeda činjenica je da je neće tako skoro ugledati.

Tko tebe koncesijom, ti njega žalbom: Latkovićev 'Point' otvorio još jedno ratište s Gradom Splitom; Nino Vela: Ne moramo četiri godine trpjeti jedni druge, ako nismo zadovoljni - razići ćemo se!

Upravo zato, pokretanjem novog postupka javne nabave postavlja se logično pitanje: je li riječ samo o krizi u dugogodišnjoj vezi između Banovine i "Pointa" ili je to konačan prekid "ljubavnika"? No, jedno je sigurno, u takvom mazohističkom odnosu najviše pate "djeca", u ovom slučaju – građani.

Dogradonačelnika smo u povodu toga upitali je li natječaj u tijeku zapravo najavljeno revidiranje odnosa Grada s "Pointom" budući da se javnim nadmetanjem daje prilika drugim tvrtkama da postanu novi gradski koncesionari.

– Mislim da je najtočnije ovo zadnje što ste rekli. Početkom 2018. pokrenuli smo i proveli postupak javne nabave za održavanje sa svim koncesionarima cestovne, izvancestovne površine i javne rasvjete. U tom okvirnom sporazumu naveli smo i mogućnost da svake godine ponovno možemo pokrenuti javnu nabavu ovisno o tome kako se bude razvijao ugovor. Da napišemo na referenciju da je loše obavljen posao, s tim bi se mogao blokirati neki od koncesionara, a mi to nismo napravili i u tom smislu taj sukob nije onakav kakav se nekome želi prikazati – kazao je Vela, te dodao da Banovina "jednostavno koristi zakonske mogućnosti da svake godine stavi na provjeru gradske koncesionare".

– Svi su s tim bili upoznati od početka natječaja, tako da ovo nije nikakvo sukobljavanje, nego realizacija mogućnosti koje imamo na raspolaganju – zaključio je zamjenik gradonačelnika. Međutim, u svojoj izjavi je spomenuo ključnu rečenicu koja nameće nekoliko pitanja, a glasi: "U sporazumu smo naveli i mogućnost da svake godine ponovno možemo pokrenuti javnu nabavu ovisno o tome kako se bude razvijao ugovor."

Naime, prije godinu dana Banovina je s "Pointom" potpisala okvirni četverogodišnji ugovor, s tim da svake godine gradski oci imaju pravo razmotriti, produljiti ili prekinuti ugovor. Sve te mogućnosti su isključivo njihova volja. Slijedom navedenog, postavlja se pitanje zašto je uopće raspisan novi natječaj i zašto se "Pointu" nije obnovio novi jednogodišnji ugovor, što je Grad mogao učiniti, ako već nezadovoljstvo radom koncesionara nije motiv za pokretanje novog postupka javne nabave.

Žale se na neviđeno

Premda je rok za dostavu ponuda do 16. listopada, "Point" je već uložio žalbu na postupak javne nabave za radove na održavanju izvankolničkih i javnoprometnih gradskih površina.

Malo tvrtki ima potreban broj ljudi

Postupak javne nabave za radove na održavanju izvankolničkih i javnoprometnih gradskih površina provodi se za razdoblje od godinu dana. Za bilo kojeg novog koncesionara, osim "Pointa" i "Cestara", poslovi za koje je u tijeku javno nadmetanje poprilično su zahtjevna zadaća, koja zahtijeva veće ljudstvo za tako kratko razdoblje.

 

Naslovnica Split