Dalmacija Split

ČUDO NEVIĐENO

Splitski 'Vodovod' će građanima vraćati novac za preplaćene račune: evo na koji način možete doći do povrata i tko mu se sve može nadati

ČUDO NEVIĐENO
Tomislav Šuta, direktor Vodovoda i kanalizacije
Tomislav Šuta, direktor Vodovoda i kanalizacije

Nema veće sreće nego kad doznate da ste preplatili struju u prethodnom obračunskom razdoblju i da će vam za iznos preplate biti umanjena sljedeća rata.

To je, naravno, u slučaju da ste se ravnali po akontacijskim ratama HEP-a i plaćali iznose za predviđenu potrošnju, a ona je, realno, bila niža. Zanimljivo je da će ubuduće preplatu potrošačima vraćati i splitsko komunalno poduzeće "Vodovod i kanalizacija"!

Spomenutu informaciju potvrdio nam je i zamjenik direktora ViK-a Tomislav Prljević, kojeg smo pitali kako je uopće moguće da korisnici preplate vodu, ako plaćaju račun po obračunatim kubicima.

– Sve je moguće, ima različitih situacija. Pretpostavljam da će najviše preplata biti u obiteljskim kućama s nekoliko stanova i različitih korisnika koji dijele zajednički račun. Svaki od njih plaća možda posebnom uplatnicom na koju će staviti krivi iznos ili poziv na broj.

Osim toga, sve više potrošača račune za vodu plaća i preko internet bankarstva, pa se zna dogoditi da im se dvaput, nekad čak i triput greškom proknjiži isti račun. Uz to, velik je broj i onih koji plaćaju avansno, odnosno šest mjeseci unaprijed, jer možda ne žive cijelu godinu u Splitu, pa će i kod takvih korisnika, sasvim sigurno biti preplaćene potrošnje – napominje Prljević.

Aktualni direktor "Vodovoda" Tomislav Šuta, pomno proučavajući financijska izvješća "ViK-a" i evidentirana konta, uočio je višak novca koji je povezao s preplatama potrošača. Kako je moguće da to nisu uočili njegovi prethodnici, pitamo Šutu.

– Ne znam, grubo mi je to komentirati. Meni su financije struka, a nekom direktoru koji je "društvenjak", sigurno se nije lako "probijati" kroz bilancu napisanu na 60 stranica – smatra naš sugovornik.

U svakom slučaju, potrošači će eventualnu preplatu imati evidentiranu već na računima za listopad, i to za razdoblje od 1. siječnja 2018. godine. A što je s prijašnjim godinama, zar i tada nije bilo preplaćene potrošnje?

– To je, nažalost, otišlo u zastaru. Oko tog pitanja smo se konzultirali s pravnim savjetnicima iz udruge "Splitski potrošač" te dobili ovakvo tumačenje. U svakom slučaju, ovo neće biti jednokratne isplate, mi odsad nastavljamo redovito s vraćanjem pretplata. Korisnici dosad nisu imali informaciju o tomu, a sad će je dobivati na svakom računu – kaže Tomislav Šuta.

Na pitanje koji će biti sustav vraćanja preplata, odnosno hoće li korisnici moći zahtijevati povrat novca, direktor "Vodovoda" objašnjava:

– Naravno da hoće. Mogu se direktno obratiti našoj Službi za potrošače i ispuniti zahtjev, a sve potrebne informacije mogu zatražiti putem call centra. Ako je u ovoj godini potrošač napravio eventualno neki dug, on će biti smanjen za iznos preplate. Korisniku se, osim toga, za spomenuti iznos može umanjiti i sljedeći račun za vodu. Postoje razne mogućnosti – napominje Šuta.

ViK tražio mišljenje predstavnika potrošača

Rijetkost je da komunalna poduzeća traže mišljenje predstavnika potrošača, kao što su to napravili u "Vodovodu" radi iznalaženja mogućnosti oko isplate preplaćene potrošnje.

– Uz novu Odluku o otpisu potraživanja kojom ViK, u zakonom predviđenim slučajevima, otpisuje nenaplativa potraživanja, ovakav način komuniciranja s potrošačima, kojim se konačno daje na uvid stanje duga i pretplate, predstavlja jednu novinu na ovim prostorima, i definitivno je treba podržati – smatra Iskra Maras Jelavić, savjetnica za pravna pitanja u "Splitskom potrošaču".

 

Naslovnica Split