Dalmacija Split

putnici ostali u čudu

'U Njemačkoj im to ne bi prošlo!': Splićanka i Šoltanka doživjele putovanje iz noćne more, ogorčene su ponašanjem prijevoznika na čiji su se račun do sada čule uglavnom pohvale

putnici ostali u čudu

O FlixBusu, njemačkom prijevozniku koji je relativno nov na hrvatskom tržištu, dosad su se čule uglavnom pohvale: povoljne cijene, dobra usluga, čistoća vozila... uglavnom ističu korisnici usluga tvrtke sa sjedištem u Münchenu. Naše dvije čitateljice imaju, međutim, sasvim drukčiju priču.

Splićanka Luči Lončar kaže nam kako je u nekoliko navrata putovala njihovim autobusima i nije imala neugodnih iskustava do zadnjeg puta kada u autobus nije ni sjela.

– Često zbog posla putujem u Zagreb, a najjednostavnije mi je kupiti kartu putem FlixBusove aplikacije. Tako sam i prošlog petka, 27. rujna, trebala s njima putovati u Split, a polazak je bio zakazan u 15 sati. Kad sam isprintala kartu, vidjela sam da nema broja sjedećeg mjesta, što mi je odmah bilo čudno. Stigavši na peron oko 14 sati, opet sam ušla u aplikaciju kako bih pogledala kartu te na njoj vidjela izmijenjeni termin polaska busa za Split: umjesto u 15 sati, tek u 23.55!? Ma, nije moguće, mora da je neka greška...

- I tako, čekam ja na peronu, sa mnom još najmanje 40 ljudi, prolazi vrijeme, a autobus ne stiže. Pođem do šaltera jer se među putnicima već počelo govoriti kako je spomenuti polazak za Split otkazan, zato što je nekima u međuvremenu stigla i obavijest e-mailom. Jedan od niza apsurda je što na zagrebačkom kolodvoru do 15 sati službenici uopće nisu imali informaciju o nedolasku FlixBusova autobusa – počinje priču Luči Lončar.

Putnici su bili unezvijereni, i dalje nisu znali je li u pitanju nesporazum, pa ih je većina i nakon 15 sati još stajala na peronu.

– U neko vrijeme se pojavio muškarac i rekao da nema smisla više čekati jer je linija otkazana, odnosno da autobus iz Beča nije ni krenuo u Zagreb. Poručio nam je da možemo "pričekati" sljedeći polazak u 23.55. Drugim riječima, da čekamo devet sati na kolodvoru! Bila sam užasno bijesna, kao i drugi putnici. U posljednji trenutak obavijestiti ljude o otkazivanju linije je vrlo neodgovorno i bezobrazno. Takvo ponašanje prijevoznika u Hrvatskoj, po svemu sudeći, netko tolerira jer u Njemačkoj im to ne bi prošlo – drži ova Splićanka.

Put do Splita, na koncu, koštao ju je 290 kuna jer je, uz kartu za FlixBusov autobus (139 kn), drugom prijevozniku platila 150 kuna kako bi stigla kući do navečer.

– Nakon što sam otkazala internetsku rezervaciju, uz napomenu da je nedopustivo što su mi, bez moje suglasnosti, promijenili termin putovanja, iz FlixBusa su mi "velikodušno" poslali vaučer na iznos od 107 kuna, dakle 32 kune manje od cijene karte. Odgovorila sam da želim povrat svojih sredstava, te da mi storniraju uplatu po kartici. Pet dana se ništa nije događalo, pa sam im zaprijetila policijom i inspekcijom. Tek onda su odgovorili da je procedura pokrenuta. Vidjet ćemo što će biti, nisam pretjerano optimistična. Tražila sam i ispriku i nadoknadu štete, što bih, kao putnica, sasvim sigurno dobila u Njemačkoj – smatra sugovornica.

Vesna Purtić sa Šolte: Vozač otišao ranije, a svekar i ja - ostali

Neugodno iskustvo s ovim prijevoznikom, odlučila nam je ispričati i Šoltanka Vesna Purtić, koja je trebala koncem lipnja prvi put putovati FlixBusom. Na bečkom kolodvoru kupila je dvije karte za Zagreb...

– Svekar koji ima 85 godina i ja bili smo u Beču na obiteljskoj proslavi, a plan je bio da krenemo 30. lipnja ujutro za Zagreb, kako bismo isti dan stigli na Šoltu. Došli smo na kolodvor na kojem je vladala ogromna gužva; slali su nas s jednog šaltera na drugi. Napominjem da je svekar ostao na peronu na kojem je bio zakazan polazak FlixBusa. Kad sam konačno došla na red i platila karte bilo je 9.28 sati, a autobus je, prema rasporedu, trebao krenuti u 9.30. Službenik za prodaju karata rekao mi je, međutim, da ću bez problema stići na autobus jer je šalter od perona udaljen niti 30 metara. To je lako provjeriti... Na peron sam stvarno i stigla za dvije minute, točno u 9.30, tamo me čekao i svekar, ali autobusa nije bilo. Nije bio na peronu, a nisam ga ni vidjela u odlasku, što znači da je krenuo nekoliko minuta prije termina – kaže nam Vesna i dodaje kako se svekar nije snašao i reagirao, ponajprije, zbog svog fizičkog stanja.

Zbog ranijeg polaska autobusa, ostala je i bez 102 eura, koliko su koštale karte.

– Te su vozne karte plaćene dvostruko više negoli inače koštaju. Naime, FlixBusova poslovna politika – što sam saznala na kolodvoru – takva je da oni, ako kartu kupuješ 15 minuta prije polaska, uvećaju cijenu za 50 posto. Svaka nas je karta, umjesto 24,99 eura, koštala 49,99 eura, a još sam platila i dva eura takse – govori Vesna Purtić.

Budući da je smatrala kako nije svojom krivnjom, već isključivo krivnjom prijevoznika, propustila polazak iz Beča u Zagreb, te se sa svekrom morala snalaziti kako zna i umije, naša je čitateljica od FlixBusa odlučila zatražiti povrat novca.

– Ni nakon tri mjeseca nisam dobila odgovor! Prigovor sam im uputila nedugo nakon povratka u Hrvatsku. Kad sam vidjela da se ništa ne događa, 2. rujna sam im ponovno poslala e-mail koji sam naslovila s "hitno, hitno, hitno". Istog dana mi je stigao odgovor kako je moj prijedlog u obradi, te da će mi se javiti u najkraćem roku. Evo, došao je i listopad, a od FlixBusa ni riječi ni slova, a kamoli novca – žali nam se sugovornica.

Splićanki puni iznos, Šoltanku demantiraju

U FlixBusu smo zatražili komentar obaju slučajeva. Za prvi, onaj Splićanke Luči Lončar, dobili smo sljedeći odgovor:

– Iako uvijek na prvo mjesto stavljamo potrebe i dobro naših putnika u nastojanju da putovanje bude što ugodnije i sigurnije, nekad se znaju dogoditi nepredviđene okolnosti. Izuzetno nam je žao radi neugodnog iskustva putnice. Prema dobivenim informacijama od naše korisničke službe, pokrenut je proces povrata novca u punom iznosu uplaćenog prijevoza, o čemu je putnica i osobno obaviještena.
Navode Šoltanke Vesne Purtić iz FlixBusa demantiraju tvrdeći kako autobus iz Beča nije krenuo prije zakazanog termina polaska.

– Žao nam je zbog neugodne situacije u kojoj se našla gospođa Purtić. Nakon kontaktiranja našeg Odjela za kontrolu prometa dobili smo informaciju da je autobus krenuo s autobusne stanice u Beču točno u 9:30:30. Inače, sve naše putnike savjetujemo da na stanici budu barem 15 minuta prije polaska kako bi ih vozač mogao na vrijeme prijaviti te da bi se izbjeglo kašnjenje u polasku – poručuje prijevoznik.

 

Naslovnica Split