Dalmacija Split

OTVOREN NATJEČAJ

Zahvat je neophodan jer vozači i pješaci svakodnevno riskiraju živote, ali iako sve može biti gotovo za četiri mjeseca, 454 metra splitske prometnice radit će se čak dvije godine!

OTVOREN NATJEČAJ
Iako je naoko riječ o kvartovskoj cesti, prometno je vrlo opterećena
Iako je naoko riječ o kvartovskoj cesti, prometno je vrlo opterećena

Ako gradsku upravu ne zaskoče (ne)očekivane žalbe nezadovoljnih tvrtki ili koncesionara koji s jedne strane ubiru desetke milijuna kuna iz džepova građana, a s druge očekuju unosne poslove s iste adrese, vozači bi do kraja 2021. godine mogli dočekati ugodniju vožnju Putom Trstenika.

Banovina je u četvrtak raspisala natječaj za izbor građevinske tvrtke kojoj će povjeriti izvanredno održavanje spomenute prometnice, na potezu od raskrižja s Poljičkom cestom do već legendarnog i, treba li reći, privremenog kružnog toka kod hotela "Radisson Blu resort". Prema procjeni, obnova kolnika vrijedna je oko 2,84 milijuna kuna, ali gradski oci planiraju s izabranim partnerom sklopiti okvirni sporazum kojim bi se radovi na Putu Trstenika mogli obaviti tijekom dvije godine.

I laiku je jasno da za zahvat na dvjema dionicama ulice, ukupne dužine 454 metra, nisu potrebna 24 mjeseca, štoviše, projektanti iz splitske tvrtke "Regulacije" smatraju da se radovi mogu okončati za – četiri mjeseca. Sve je, dakle, izvedivo u primjerenom roku unatoč, kako neslužbeno doznajemo, činjenici da će se cesta obnavljati bez potpunog obustavljanja prometa.

Zahvat je jednostavno toliko nužan zbog nezavidnog stanja ceste na kojoj i vozači i pješaci svakodnevno riskiraju svoje živote izbjegavajući sve neravnine i rupe po kolniku i pločnicima, ali i previsoko uzdignute poklopce šahtova, o čemu stručnjaci iz "Regulacija" detaljno pišu:

– Postojeća prometnica ima značajna oštećenja kolnika, te je izgubljen kontinuirani uzdužni i poprečni pad, a time je i značajno otežana nesmetana odvodnja vode s kolnika. Posebno su naglašena oštećenja oko postojećih okana mješovite kanalizacije.

Projekt stoga obuhvaća kompletnu obnovu kolničke konstrukcije i to na pojedinim dijelovima u sva tri sloja, negdje u dva završna sloja, zatim zamjenu kamenih rubnjaka na cijeloj duljini zahvata, obnova oba sloja nogostupa, te rekonstrukciju postojećeg istočnog ulaza/izlaza iz bolnice Križine. Osim toga, planirana je izvedba novih dvostrukih slivnika, te čišćenje svih postojećih koji se zadržavaju.

Iz prateće natječajne dokumentacije vidljivo je kako će se zadržati svih 40 parkirališnih mjesta na nizbrdici između Poljičke ceste i Ulice Moliških Hrvata, uključujući i dva prostora za vozila kojima se koriste osobe s invaliditetom, kao i istočna autobusna stanica nedaleko od raskrižja s Ljubićevom. No, u tom kontekstu primjetno je i planirano vraćanje autobusne stanice na staro ugibalište uz istočnu bolničku ogradu koje već desetak godina služi kao neslužbeno parkiralište.

 

Naslovnica Split