Dalmacija Split

IMAJU RJEŠENJE ZA KOLAPS

Čelni ljudi kvarta više ne žele tolerirati prometno ludilo na Mertojaku: Pod hitno nam napravite kružni tok! Ne smijemo čekati nekakvu nesreću!

IMAJU RJEŠENJE ZA KOLAPS
Predsjednik GK Mertojak Josip Perić i njegov zamjenik Marin Jukić predlažu izgradnju rotora kako bi se rasteretila Doverska ulica i olakšao pristup vatrogascima
Predsjednik GK Mertojak Josip Perić i njegov zamjenik Marin Jukić predlažu izgradnju rotora kako bi se rasteretila Doverska ulica i olakšao pristup vatrogascima

Manjak parkirališnih mjesta jedan je od glavnih problema u splitskim kvartovima, a upravo zbog njihova nedostatka parkira se gdje god tko stigne. Problem je to i u Doverskoj ulici na Mertojaku, u kojoj se na dnevnoj bazi događa prometni kolaps zbog prevelike koncentracije vozila te nepropisnog parkiranja i zaustavljanja.

Prometni čep postao je njihova svakodnevica, a Josip Perić, predsjednik Gradskog kotara Mertojak, i Marin Jukić, potpredsjednik, odlučili su uzeti stvari u svoje ruke, (od)reagirati i pronaći rješenje problema, jer, kako kažu, ne žele čekati da se dogodi tragedija. U suradnji s projektantom Boženkom Jelićem osmislili su idejno rješenje za izgradnju svojevrsnog kružnog toka gdje se nalazi garaža.

– Doverska ulica je jedno od najgušće naseljenih dijelova grada Splita, jer su tamo izgrađeni visoki i veliki stambeni objekti na relativno maloj površini. Takva gustoća stanovanja dovela je do izuzetno velikog broja osobnih automobila koji se trebaju negdje parkirati. Projektanti tog naselja tada su predviđali jedan auto za jedan stan.

No broj automobila se znatno povećao i sada imamo vrlo tešku situaciju, posebno jer tu imamo i dosta poslovnih prostora koji se opskrbljuju, a uz kontejnere Čistoće i odvoz smeća sa svim time imamo jednu "slijepu", odnosno totalno blokiranu ulicu – objašnjava Perić, dodajući kako je samo pitanje vremena kad će sve to uzrokovati prometni kolaps.

Neometan prolaz

Rješenje vide u izgradnji ceste s garaže u Doverskoj, koja bi se spajala na slijepu ulicu kod kućnog broj 3, te bi se na taj način omogućio nesmetan promet u jednosmjernoj ulici i djelovao bi kao svojevrsni kružni tok.

– Mertojak je područje stanovanja na kojem je veliki broj parkiranih vozila stanovnika, koji nemaju pristup do svojih stambenih jedinica, pa se koristi svaki slobodni prostor, zelene površine, nogostupi i slobodne parcele za parkiranje. Nemoguće je u slučaju požara, hitne medicinske pomoći ili prirodne katastrofe u postojećim uvjetima pružiti pomoć.

Ne smijemo čekati nekakvu nesreću, pa da se tek onda "probudimo" i osvijestimo da u svom dvorištu imamo gorući problem – ističe potpredsjednik Jukić.
Idejno rješenje su napravili, sada slijedi njegovo predstavljanje javnosti, a nakon toga će kontaktirati Grad Split i nadležne službe.

– Ujutro i popodne, kada ljudi odlaze i dolaze s posla najveće su gužve. Često, na primjer, kamion Čistoće zbog parkiranih automobila ne može doći do kanti za smeće i onda je prisiljen blokirati prolaz kako bi obavili svoj posao. Nisu oni krivi već povećanje broja automobila i nedostatak parkinga. Sigurnost građana je ugrožena, a mi više nismo mogli samo stajati i ne raditi ništa. Moramo se svi zajedno pokrenuti kako bi sebi olakšali i unaprijedili život – zaključili su Josip i Marin.

Projektant Jelić: Doverska ne smije biti slijepa

Idejno rješenje izradio je projektant Boženko Jelić, koji ističe kako je Doverska ulica projektirana i izvedena kao "slijepa ulica", a sve ono što je slijepo ne može funkcionirati ispravno, jednostavno i uredno.

– Ovaj nedostatak ulice najbolje su osjetili njezini stanari, koji su svakodnevno sudionici prometnih gužvi duž ulice. Gotovo je onemogućeno njezino funkcioniranje jer u većini slučajeva nije moguć pristup hitnih službi zbog dvosmjernog načina kretanja.

Da bi se popravilo stanje u ovoj ulici, potrebno je da više ne bude "slijepa" i to tako da se na njoj izvrše određene intervencije, da se uvede jednosmjerni "kružni tok" odvijanja prometa, što je prema našem idejnom rješenju moguće. Kad se već očekuje intervencija zbog kružnog toka, potrebno je razmisliti i o uređenju i povećanju kapaciteta javne garaže – objasnio je projektant Jelić.

 

Naslovnica Split