Dalmacija Split

Jedan sasvim običan dan

Dnevnik splitske iznajmljivačice: Goste sam čekala duboko u noć, tražila ih i na sasvim drugom kraju grada... Ovaj puta rekla sam ne, ovo činim zbog sebe!

Jedan sasvim običan dan

Ovo se zove "Dnevnik jedne iznajmljivačice"? Hajdemo onda napisati što to u jednome danu radi nekakva prosječna iznajmljivačica s jednim smještajem u gradu (recimo ja se smatram da sam neka prosječna), iako ima i onih izvanprosječnih koji npr nit' vide nit' čuju gosta jer gosta dočekuje "pametna brava", nakon odlaska gostiju čistačica čisti apartman, a mnogim vlasnicima apartmana i bookiranje i komunikaciju odrađuju tkz. "sudomaćini".

Hajdemo izabrati, npr. jučerašnji dan - utorak. 

Prije odlaska na posao u firmu bilo je peglanje posteljine, jer nakon što mi se dogodilo da sam jednom previdjela mrlju na plahti jer sam peglala tijekom noći, to sada pokušavam raditi na danjem svjetlu. Mogla bih ja kao i neki odnijeti posteljinu i u praonicu, ali ako imaš samo jedan apartman na nekom manje atraktivnom mjestu gdje i ne možeš (bez obzira na opremljenost) i da hoćeš postići veću cijenu apartmana, onda o čišćenju i pranju sam vodiš brigu jer inače je bolje iznajmiti podstanarima (pogotovo sada kada su se digle cijene najma) nego se baviti turizmom.

Normalno, napominjem da je takva situacija u većim gradovima, gdje stanova za podstanare nedostaje i cijene se većih i dobro opremljenih stanova već približavaju prosječnoj hrvatskoj plaći, a gosti koji dolaze tek na jednu noć su češći nego oni s dužim boravkom.

Noć s ponedjeljka na utorak nije nikoga bilo u apartmanu pa sam na poslu mogla odraditi standardni duži utorak, tek s jednim izlaskom na marendu gdje sam otišla knjigovođi da na vrijeme odnesem papire za plaćanje PDV-a. Odradila sam i plaćanje provizije Bookingu, ali zahvaljujući mojoj banci i internetu, plaćanje je obavljeno s tek nekoliko klikova putem mobitela (ovaj mjesec samo 61.22 kn jer ja i Booking.com nismo u velikoj ljubavi već godinama). Otišla sam i do trgovine kupiti SIM karticu za sljedeće goste koji su po planu sinoć trebali sletjeti oko 21.30  jer dok oni dođu do Splita, sve će trgovine biti zatvorene.

Nakon posla je trebalo otići do apartmana jer iz iskustva znam da prašina na namještaj "slijeće" u enormnim količinama u mome kvartu te taj dio čišćenja ostavljam za kraj, da ne bih bila prisiljena dva puta raditi istu stvar ili se sramotiti kada gosti dođu a ono po policama prašina. Kupila sam gostima i par voćki i nešto povrća, u dogovoru s njima, što obavezno radim za sve koji stižu u noćnim satima avionom.

Kada su me gosti prilikom rezervacije upozorili kako stižu kasno, te pitali kojim će autobusom najbrže stići do apartmana, moja je odluka odmah bila da idem po njih na aerodrom. Oko odlazaka na aerodrom većina iznajmljivača ima različita mišljenja: otići po njih gratis, otići po njih i naplatiti, poslati nekog taksistu, ostaviti goste da se sami snalaze...

Odlazak na aerodrom JA radim radi SEBE, ne radi njih jer mnogo puta sam goste čekala do duboko u noć, ili sam ih na kraju tražila na sasvim drugom kraju grada. Ovako smo i ja i oni 45 minuta nakon slijetanja aviona bili u apartmanu, još sam tijekom vožnje "odradila" pedesetak standardnih informacija o tome koliko je daleko palača od apartmana, gdje se mijenja novac, koji su restorani OK, upozorila na cijene vina i ribe u restoranima, objasnila da se sve plaća u kunama a da se novac može promijeniti ujutro u obližnjoj banci ili pošti, predložila ispijanje kave na Rivi i odlazak na neki od otoka, pričala o hrvatskoj poljoprivredi, turizmu, Saloni i kliškoj utvrdi.

Nakon dolaska u apartman, standardno uzimanje podataka za upis u e-visitor, objašnjenje o bojleru jer su gosti australsko-hongkonški par kod kojih toga nema, upozorenje gdje je zapisana šifra WiFi-ja ako su šifru previdjeli prilikom rezervacije, par riječi o indukcijskoj ploči, klimi i televiziji (bili su oduševljeni kada su shvatili da imamo titlove a ne sinkronizaciju programa)...

Rekla sam im da mi se slobodno mogu obratiti ako im nešto treba, ali da radim i da nisam stalno dostupna, a kada vozim ne pada mi na pamet odgovarati ni na kakve poruke.

I ode ja spavati. Sutradan se ionako ponovno trebam ranije dignuti jer su mi ostale još dvije mašine robe za peglati, a sljedeći gosti stižu za četiri dana i sve treba biti pripremljeno za njih... A treba odraditi i osam sati u firmi jer turizam je sada možda IN i super ide, ali tko zna što može biti sutra, a kamoli za godinu-dvije...

SVE PROŠLE KOLUMNE SPLITSKE IZNAJMLJIVAČICE MOŽETE PRONAĆI NA OVOM LINKU

Naslovnica Split