Dalmacija Split

Dobre vijesti iz Brodosplita

Škver sljedeći tjedan isporučuje polarni kruzer, Nizozemci su zadovoljni i s Debeljakom sklapaju ugovor za novi brod: 'Kruzer je vrlo dobre kvalitete, napravljen je po pristojnoj cijeni i što je najvažnije - zadržani su rokovi isporuke'

Dobre vijesti iz Brodosplita
Wijnand van Gessel i Tomislav Debeljak su sklopili novi posao

Novi brod će biti sestra 'Hondiusa', koji je naručitelj preuzeo ovog tjedna, a nosit će ime 'Janssonius', po slavnom nizozemskom kartografu

"Brodosplit" će, za krajnjeg kupca, tvrtku "Oceanwide Expeditions", izgraditi i drugi novi brod za krstarenja polarnim područjima s obvezom isporuke u listopadu 2021. godine. Za referentni portal Cruise Industry News to je, u kraćem razgovoru, upravo potvrdio Wijnand van Gessel, vlasnik nizozemske kompanije.

"Imali smo dobro iskustvo s brodogradilištem u Splitu, radeći s njima kao partner", naglasio je Van Gessel.

Novi brod će biti sestra "Hondiusa", kojeg će tvrtka preuzeti sljedeći tjedan, a nosit će ime "Janssonius", po slavnom nizozemskom kartografu iz 17. stoljeća Johannesu Janssoniusu.

"'Hondius' je vrlo dobre kvalitete i napravljen je po pristojnoj cijeni. Brodogradilište je zadržalo rokove isporuke, a to je najvažnija stvar u industriji", kazao je Van Gessel, najavljujući da će "Hondius" napustiti Split sljedeći tjedan i otići u Nizozemsku do početka krštenja u lipnju.

"Hondius" ima maksimalni kapacitet za 196 gostiju ili 174 u dvokrevetnoj sobi, što je smatraju Nizozemci optimalan broj. Među posebnim značajkama su veće kabine, neke s balkonima, i veliki salon za promatranje s velikim prozorima.

Brod je u škveru porinut u more 9. lipnja 2018. godine kao Novogradnja 484 i predstavljen je kao simbol restrukturiranja "Brodosplita" i iskoraka u organizacijskom i tehnološkom pogledu. Gradio se s novim softverom, alatima i tehnologijom, posebno u dijelu opremanja, jer je gotovo 80-85 posto broda već opremljeno prilikom gradnje na navozu, a što rezultira boljom kvalitetom izrade, kraćim rokovima i nižom cijenom izgradnje.

Brod je građen prema novome modelu financiranja, za vlastitu flotu i u dugoročni najam. Partner ga može otkupiti u svakom trenutku, pa i prvi dan nakon primopredaje, a u obvezi je to učiniti najkasnije nakon 10 godina. Zadovoljstvo kvalitetom broda vlasnik tvrtke "Oceanwide Expeditions" izrazio je već prigodom porinuća.

Brod za krstarenja polarnim područjima prvi je brod na svijetu izgrađen u klasi "LR PC6", koji će ispuniti posljednje zahtjeve Lloyd Registra za plovila "Polar Class 6". Dugačak je 107,6 metara, širok 17,6 metara, a brzinu od 15 čvorova osiguravaju dva glavna motora ukupne snage 4260 kW. Moći će ugostiti gotovo 200 putnika smještenih u 85 kabina, o kojima će se brinuti 70 članova posade.

Svojim će putnicima uskoro nuditi visoki hotelski standard, kao i razne kategorije kabina, od dvosobnih do četverosobnih, i prostranih apartmana, gdje će im se s višestruko osiguranim sustavima koji ih opslužuju omogućiti siguran i ugodan boravak.
Dizajn i sva tehnička rješenja djelo su "Brodosplitovih" projektanata koji ovim poslom potvrđuju ključnu ulogu u pozicioniranju splitskog brodogradilišta na listi tehničkih kompetencija i graditeljske konkurentnosti.

 

Naslovnica Split