Dalmacija Split

Jednosmjerna sezona

Donosimo detaljnu analizu što čeka vozače u splitskoj luci i njenim prilazima: evo koje ulice postaju jednosmjerne, gdje se miču parking mjesta, kako će voziti autobusi...

Jednosmjerna sezona

Nakon prošlogodišnje privremene regulacije prometa na prilazu Gradskoj luci kojom se pokušalo stati na kraj nesnosnim gužvama, početkom lipnja trebao bi ponovno biti uveden poseban režim prometa u toj zoni.

Kao i prošle godine, promet Zvonimirovom ulicom odvijat će se u jednom smjeru, ali je najveća novost da će se jednosmjerno, u dva traka, nastaviti prometovati i kroz luku, odnosno Obalom kneza Domagoja. Investitori ovog projekta vrijednog pola milijuna kuna su "Hrvatske ceste", Lučka uprava Split i gradska uprava, a projektant je tvrtka "Trivium", specijalizirana za zahvate u prometu, koja je u suradnji s Fakultetom građevinarstva, arhitekture i geodezije izradila elaborat s prijedlogom mjera i aktivnosti za upravljanjem prometom u Gradskoj luci.

Sezona se bliži, ovo je još jedan pokušaj rješenja nesnosnih prometnih gužvi u Splitu: vozači, na karti pogledajte kuda ćete se moći kretati

Miroslav Jakovčević, projektant iz "Triviuma", naglasio je tijekom prezentacije da je ovo rješenje predstavljeno gradskim tvrtkama "Promet" i "Split parking", te Policijskoj upravi splitsko-dalmatinskoj, a analize su pokazale da se radi o "kvalitetnom rješenju koje će poslužiti kao podloga za trajno rješenje".

Tako će se od lipnja iz Zvonimirove ulice, dvotračno i jednosmjerno ulaziti u luku, a Katalinićev prilaz, ulica prema mostu na Bačvicama, u budućnosti će također biti dvotračna, jer će se ukloniti postojeće parkiralište uz rub kolnika. Promet će se prije samog prilaza mostu spajati u jedan trak i tako se nastaviti u Jadransku i Biankinijevu ulicu. Desni vozni trak iz luke prema mostu će imati prioritet, a vozila koja kruže lukom, trebala bi koristiti lijevi trak i sigurno se priključivati u desni.

Više neće biti moguće iz Zvonimirove ulice, ispod "Koteksova" nebodera, skrenuti ulijevo prema Pojišanskoj ulici ili nešto niže u Petrovu, već će se kod Biskupove palače moći samo skretati udesno prema Zagrebačkoj, iz koje će se također smjeti prilaziti lučkoj zoni.

Naime, spomenuti dio Pojišanske i cijela Petrova mijenjaju smjer vožnje, pa će se iz Biankinijeve ulice na Bačvicama, kod zgrade Druge policijske postaje, moći skretati desno u Poljičku, kao što i do sada, ali i ulijevo u Pojišansku i Petrovu.

- Samo križanje Zvonimirove i Zagrebačke ulice postaje maksimalno jednostavno i za takvo odvijanje prometa uopće nisu potrebni semafori, ali će se koristiti zbog velikog broja pješaka. Na izlazu s parkirališta kod Lučke kapetanije morat će se skretati udesno. Problematičan pješački prijelaz na izlazu iz pothodnika koji povezuje Pazar i luku će se semaforizirati i sinkronizirati s onim na Pazaru - najavio je Jakovčević.

 

Prema njegovim riječima, na parkiralište iza objekata autobusnog kolodvora će se ulaziti na postojećoj lokaciji, ali će se s njega izlaziti nešto niže, u blizini sadašnje stanice gradskih autobusa u luci.

- Zbog toga se rade prilagodbe prometovanja kod autobusnog kolodvora. Okretište se ukida i time će se dobiti novo rješenje s više od 800 kvadrata zelenih površina. Tu će se prekinuti desni kolnički trak kojim se ulazi prema središnjem trajektnom pristaništu i na njemu realizirati autobusno stajalište za gradske linije, koje mora odgovarati velikom kapacitetu stajališta na Pazaru. Na toj lokaciji također je stvarao problem neadekvatan pješački promet, koji će se u budućnosti odvijati preko jednog traka. Osim toga, da bismo spriječili višekratno prelaženje ceste, na rubnom dijelu parka na Katalinića brigu bit će šetnica s kojom će se održati kontinuitet pješačkih tokova iz luke do plaže Bačvice, a da pritom nije potrebno prelazili državnu cestu - naveo je projektant iz "Triviuma".

Najavio je da bi se na Jadranskom mostu trebali napraviti manji "geometrijski" zahvati čime će se dva uzastopna zavoja bolje prilagoditi vozilima. Što se tiče Biankinijeve ulice, tamo će se također ukloniti parkiralište s desne strane kolnika kako bi se pojednostavnila prometna situacija, te se povećao kapacitet i sigurnost.

- Ukidanjem parkinga ćemo osloboditi prostor za autobusno stajalište velikog kapaciteta, a u nastavku će se ostaviti prostor za taksi-stajalište - istaknuo je Jakovčević.

- Implementacijom vrlo jednostavnog prometnog rješenja dobivamo velike benefite. Ne radi se o banalnom pretvaranju u jednosmjeran promet s dva prometna traka, a iskustva iz prošle godine nas uče da to ne znači nužno i ukidanje gužvi, već se radi o rješavanju niza problema na toj traci čime smo omogućili da se iskoristi puni prometni kapacitet. Promet u tom prstenu nije previše frekventan ako gledamo prosječan dnevni ili sezonski broj vozila već se radi o tome da zbog niza objektivnih okolnosti, pješačkog prometa, zaustavljanja vozila na cesti, ne možemo iskoristiti puni potencijal - zaključio je projektant ovog rješenja za koje će se prometnice početi pripremati već nakon blagdana sv. Dujma.

Ključna najava je da će i Tolstojeva ulica od raskrižja s Ulicom kneza Višeslava do Zagrebačke, pokraj Realke, postati slijepa ulica, pa se iz nje više neće moći nepropisno voziti prema Pazaru, ali ni propisno skretati ulijevo u Držićevu ulicu.

Pomicanje pruga: svaki trajekt dodaje kilometar kolone

Ključni problem se događa zbog najvećeg opterećenja luke, a to je svaki dan između 13.30 i 14 sati kada se stvaraju kolone duge i do tri kilometra, zbog gotovo istovremenog uplovljavanja trajekata na trima linijama. Budući da svaki brod, s kapacitetom od oko sto vozila, stvara kolonu dugu kilometar, najavljeno je da će se "pomaknuti" dolasci trajekta s Brača, kako ne bi bilo preklapanja s prugama s Hvara i Šolte.

Niti 10.000 vozila dnevno, sitnica...

Prošle godine, u srijedu 27. svibnja, obavljena su mjerenja broja vozila koja se kreću Zvonimirovom, čime se pokazalo da u sat vremena niz tu ulicu prođe oko 800 vozila, a na izlazu ih je bilo 200. Ukupno, dnevno se ne bilježi više od 10.000 vozila, što stručnjaci ne smatraju velikim opterećenjem za postojeće prometnice.

Autobusi će se 'vrtjeti' oko Toća

Premda nova regulacija kroz Zvonimirovu ulicu i Gradsku luku za putnike "Prometovih" autobusa donosi kilometar duže putovanje, Miroslav Delić, direktor javne prijevozničke tvrtke, smatra da će se voziti brže nego ranije.

- Iz Zagrebačke se ide kroz luku, s tim da se dio autobusa iz Biankinijeve vraća u Zvonimirovu, a dio ide desno na Pojišansku cestu. Važno je kazati da imamo i još jednu alternativnu relaciju za dio linija, u slučaju da dođe do velikog zastoja, pa bi autobusi od Hrvatskog narodnog kazališta vozili prema Vukovarskoj i dio njih bi se spuštao na Ulicu slobode. Sada u luci imamo između 160 i 170 polazaka koja se na okretištu vraćaju natrag istim putem, što znači da prevozimo između 13.000 i 15.000 putnika, a sada svim linijama koje će prolaziti kroz trajektnu luku imamo 509 polazaka, što može izvući 40.000 i 45.000 putnika iz luke - preračunao je Delić.

 

Naslovnica Split