Dalmacija Split

nova organizacija

Zatrpane ulice upalile alarm: glomazni otpad iz splitskih kvartova odvozit će se dva puta mjesečno; Donosimo točan raspored, broj lokacija je povećan

nova organizacija
U svakom kotaru s 10 na 15 povećan je broj mjesta s kojih će se otpremati krupno smeće

Budući da je svima jasno kako je situacija s odlaganjem glomaznog otpada po javnim površinama izmaknula kontroli, "Čistoća" u dogovoru s gradonačelnikom Androm Krstulovićem Oparom od 2. svibnja kreće s novom organizacijom odvoženja i prikupljanja krupnog otpada.

Kako nam je najavila Ljubica Vrdoljak, šefica Operativne službe te komunalne tvrtke, "Čistoća" će od sljedećeg mjeseca krupni otpad preuzimati na "kućnom pragu", odnosno unutar obuhvata parcele zgrade, obiteljske kuće ili poslovnog objekta, umjesto dosadašnje prakse skupljanja po javnim površinama uz kontejnere za smeće, na kojima, kako smo već u nekoliko navrata pisali, zadnjih mjesec dana završavaju gotovo sve stare stvari iz stanova i apartmana koji se masovno (pre)uređuju prije turističke sezone.

Osim činjenice da će naši sugrađani "starudiju" iz svojih domova i drvarnica morati držati u svom dvorištu do dolaska specijalnog komunalnog vozila, novost je da će se prema novom planu glomazni otpad iz kvartova i prigradskih mjesta odvoziti dvaput mjesečno, umjesto jednom u mjesec dana, kako je bila dosadašnja praksa.

"Čistoća" je također povećala broj lokacija prikupljanja s 10 na 15, sve kako bi se smanjila količina ove vrste otpada po javnim površinama, što im je krajnji cilj.

– Tijekom 15 dana planiramo proći sve gradske kotareve i mjesne odbore, počevši od Meja i Varoša, čijim stanovnicima će se krupni otpad prema novom rasporedu odvoziti prvog u mjesecu, preko Spinuta i Lovreta, koji su po planu svakog drugog u mjesecu, i tako redom. Napominjemo da gradski kotarevi i mjesni odbori mogu zaprimati i veći broj od 15 planiranih lokacija, i to u dane kada odvoženje nije planirano, samo je važno da korisnik barem dan ranije najavi lokaciju s koje otpad treba odvesti – pojašnjava prva operativka ove komunalne tvrtke.

Nadalje, Vrdoljak najavljuje kako "Čistoćina" informatička služba upravo radi na tome da svaki građanin preko internetske stranice te tvrtke (www.cistoca-split.hr) može na određeni datum odvoza za svoj kotar sam upisati lokaciju glomaznog otpada koji treba pokupiti.

Isto tako, u boljoj suradnji s komunalnim redarstvom poradit će se ozbiljnije na otkrivanju prekršitelja koji svoj krupni otpad i dalje budu odlagali po javnim površinama, što je prema Zakonu o održivom gospodarenju komunalnim otpadom zabranjeno.

– Svi gradski kotarevi i mjesni odbori dobit će novi raspored odvoženja glomaznog otpada i zaista očekujemo njihovu punu suradnju, koja je, uz iznimku nekolicine kvartova i mjesta, u proteklom razdoblju bila pasivna. Ključno je da se u ovu priču svi uključimo jer ćemo samo tako uspostaviti red – zaključuje Vrdoljak.

Raspored odvoženja (po datumima u mjesecu)

1. i 16. - Meje i Veli Varoš

2. i 17. - Spinut i Lovret

3. i 18. - Grad i Lučac-Manuš

4. i 19. - Bačvice i Gripe

5. i 20. - Lokve i Blatine-Škrape

6. i 21 - Bol i Plokite

7. i 22. - Kman i Kocunar

8. i 23. - Sućidar i Pujanke

9. i 24. - Ravne njive i Brda

10. i 25. - Neslanovac i Mejaši

11. i 26. - Visoka i Split 3

12. i 27. - Žnjan i Trstenik

13. i 28. - Mertojak, Sirobuja i Šine

14. i 29. - Stobreč, Žrnovnica i Kamen

15. i 30. - Srinjine, Slatine, te Gornje i Donje Sitno

 

Naslovnica Split