Dalmacija Split

LOŠE AŽURIRANi PODAci

Bivši iznajmljivač iz Splita: Zatvorio sam apartman prije dvije godine, a 'Čistoća' mi je ponovno poslala 'turističku' uplatnicu; Aleksić: Takvi propusti su mogući

LOŠE AŽURIRANi PODAci

Vlasnicima apartmana, sadašnjim, ali i onim bivšima koji su se iznajmljivanjem prestali baviti, ovih dana stižu pozivi iz komunalne tvrtke "Čistoća" za hitnu dostavu podataka o smještajnim kapacitetima.

Čitatelj K.I. (podaci poznati redakciji, op.a.) jedan je od tih nekadašnjih iznajmljivača smještaja koji od turizma nema prihode tijekom posljednje dvije godine.

- "Čistoća" sasvim sigurno nema ažurirane podatke. Supruga i ja živimo u stanu koji je doista bio apartman, ali do 2017. godine. Iz ove komunalne tvrtke poslali su mi, međutim, dopis u kojem traže da preformuliram izjavu koju sam im poslao, a u kojoj je bilo navedeno da u našem kućanstvu žive dva člana, što je i istina.

Budući da sam prema njihovoj evidenciji još uvijek vlasnik apartmana, smatraju, naravno, da trebam plaćati više. U svakom slučaju, morao sam dokazivati da njihovi podaci ne odgovaraju stvarnom stanju i kopati po svojoj dokumentaciji.

Na koncu mi nije preostalo ništa drugo nego otići na Poreznu upravu po potvrdu o prestanku iznajmljivačke djelatnosti, a sve radi njihovih neažuriranih podataka - navodi naš sugovornik.

Ante Aleksić, koji je u direktorsku fotelju "Čistoće" zasjeo prije desetak dana, doduše još uvijek u svojstvu vršitelja dužnosti, priznaje kako su ovakvi propusti mogući.

- Nova Uredba o zaštiti podataka, tzv. GDPR, onemogućava nam uvid u pravo stanje na terenu. Premda smo davatelj javne usluge, ne možemo dobiti informaciju o tome koliko netko ima smještajnih kapaciteta u apartmanu, je li prestao obavljati tu djelatnost i slično - kaže Aleksić.

Sukladno tomu, ispada kako se iznajmljivači, pogotovo novi, mogu pritajiti i izbjegavati plaćanje ove obveze.

- Upravo suprotno, bilo bi im puno pametnije da nam dostave prave podatke. Naime, za odvoz otpada iz apartmana puna cijena, dakle i fiksni i varijabilni dio, plaća se samo tijekom sezone, a u ostatku godine vlasnicima se obračunava samo paušal.

S druge strane, u stanu u kojem se stalno živi i proizvodi otpad, plaća se svih 12 mjeseci i fiksni i varijabilni dio.

Stoga vlasnicima apartmana sugeriram da nam pošalju rješenja o kategorizaciji objekta kako bismo im mogli obračunati cijenu - poručuje v.d. direktora "Čistoće" koji je i izračunao koliko će otprilike plaćati vlasnik četverokrevetnog apartmana.

Izvan sezone imat će tako obvezu plaćanja paušala u iznosu od 26 kuna, dok će mu tijekom ljetnih mjeseci stizati računi na iznos od približno 35 kuna, što uključuje 12 pražnjenja spremnika mjesečno. U zonama u kojima se još češće prazne kontejneri, iznosi na uplatnicama bit će i veći.

Na pitanje zašto se paušal mora plaćati i za apartmane, odnosno one objekte koji su prazni devet mjeseci i u kojima nema tko proizvoditi smeće, Aleksić odgovara kako je takva praksa propisana Uredbom o gospodarenju otpadom u skladu s kojom postupaju komunalne tvrtke.

 

Svaka zgrada morat će opet naći prostor za škovace

Kako stvari stoje, načekat ćemo se dok ne počnemo plaćati odvoz smeća po količini. Novi čelnik "Čistoće" kaže kako će čipirane spremnike najprije dobiti manji objekti, odnosno obiteljske kuće, dok će sa stambenim zgradama stvar biti znatno kompliciranija.

- Budući da će kontejneri ubuduće biti čipirani, odnosno da će se odvoženje smeća obračunavati po količini, oni se moraju izmaknuti s javnih prometnih površina jer drugačije ne može biti kontrole. Svaka zgrada morat će pronaći prostor u kojem će držati svoj spremnik, a jasno nam je da to neće biti lako izvedivo - ističe Aleksić.

 

Naslovnica Split