Dalmacija Split

gužva u getu

Unatoč zabranama, električna dostavna vozila i dalje voze centrom Splita; Vlasnici kareta se pravdaju: Ne daju nam raditi, a neki su privilegirani!

gužva u getu

Imamo velikih troškova održavanja elektrovozila, oko 70 tisuća kuna godišnja, a skoro jednako dajem Gradu kako bi ima dozvolu da radim manje od tri ure dnevno - frustriran je naš sugovornik

Osim ljeti, od 15. lipnja do 15. rujna, kada je električnim karetima u poslijepodnevnim satima dozvoljeno ulaziti u uski centar grada, ostatak godine cijeli posao moraju obaviti do 9 sati ujutro.

Što mislite, poštuju li se pravila? Naravno da ne. Oko 13 sati po centru grada vozio se slalom malih električnih vozila. Tijekom pola sata prebrojali smo minimalno 20 dolazaka kareta na Pjacu, ne obazirući se na druge lokacije gdje smo ih susreli, presreli i micali im se s puta. Barem tri puta smo svjedočili mimoilaženju dva vozila u uskoj ulici. Kao da zabrana ne postoji.

No, prema riječima Borisa Plenkovića, vlasnika obrta "Elektrovozila", u čijem je voznom parku osam dostavnih kareta specijaliziranih za uske ulice kakve prevladavaju u Getu i Varošu, postavljena pravila je gotovo nemoguće ispoštovati.

Plenković se ne može načuditi odluci Grada da ograniči njihov rad zimi na niti pola radnog vremena i smatra to protuustavnim.

- Moji radnici neće raditi ako ih ne prijavim na osam sati. Nitko to neće radit. Imam obrt 12 godina, plaćam doprinose, samo poreza godišnje platim oko 150 tisuća kuna. Imamo velikih troškova održavanja elektrovozila, oko 70 tisuća kuna godišnja, a skoro jednako dajem Gradu kako bi ima dozvolu da radim manje od tri ure dnevno - frustriran je naš sugovornik. Dok je ovo izgovorio pokraj nas su prošla tri kareta, a ne bi trebala. Boris zna zašto je tako.

- Evo, ovi što koriste karete za privatne potrebe sad imaju dozvolu radit do 19 sati, jer se radi na gradilištu i dovozi se materijal. I tako se često dogodi da privatnici dobiju dozvolu da karete voze cili dan, pod izlikom da je to važno za grad. A mi nismo?

Dakle, postoje privilegirani - ističe naš sugovornik, a to je potvrdilo više njegovih kolega. Osim toga, kažu, zašto spomenuta pravila vrijede za ugostitelje i pojedine privatnike, a ne vrijede za Grad?

- Vidite ove skele na kampanelu? Šta mislite ko ih je dovea? Kareti! Onda nije važno radiš li van dozvoljenog vrimena ili ne radiš. Isto je i za pozornicu od Splitskog ljeta, nedavno smo prevozili umjetnine iz jednog muzeja u drugi, onda nije bila važna ura. Kad je Grad ili neka gradska ustanova naručitelj dostave, onda se može radit kad se oće - naglašava dugogodišnji dostavljač.

Ljeti, kao što smo već napisali, mogu prevoziti do 9 sati ujutro i popodne od 14 do 17 sati, ali je takva regulativa Borisu istovremeno smiješna i tragična.

- Samo jedna trgovina u gradu ima bar kamion robe dnevno, a da ne pričamo ljeti kada je i po dva kamiona dnevno. Nemoguće ih je iskrcat u dva sata, a kamo li dostavit. Dolazi nam puno robe iz Zagreba i zbog gužvi nikad ne znaš kad ćeš doć. Kako ću ja kontrolirat dolazak trajekta s kojeg moram skupit robu i dostavit je? Imamo sedam hotela i treba nam dva sata da samo šporku robu pokupimo, a to je tek oko 10 ili 11 sati, kada se gosti odjave, a tad nama već vrijedi zabrana vožnje.

Inače, samo jedan hotel ima oko 10 vreća robe. Pitam vas, kako ćemo onda poštovat pravila? To je isto ka da taksistu kažeš otkad dokad može vozit - nabraja niz situacija koje se u potpunosti kose sa zabranama njihovog prometovanja.

- Kada liti zbrojiš jutarnju i popodnevnu smjenu, ispada četiri ili pet sati posla, a to je nedovoljno. To što su oni zamislili isto je kao da su nas zatvorili - ističe naš sugovornik. Upitali smo ga zašto pojedinu robu ranije ne dostave?

- Imamo dozvolu za vozit od pet do devet ujutro, ali kome ćeš vozit robu u pet sati? Niko tad ne otvara. Osim toga, u tu uru ljudi spavaju. Davno prije sam znao rano ujutro nekome nešto odvest, bila bi izvanredna situacija, pa smo imali problema zbog buke - odgovara karetaš.

Podsjetili smo ga i na nesreću u kojoj je proteklog ljeta stradala gošća, na što naš sugovornik odgovara da je to samo jedna situacija u posljednjih 15 godina, otkako se intenzivirala njihova djelatnost.

- I to je laž. Vidio sam snimku. On nije pogodija ženu nego je ona hodala u rikverc i udarila u zadnji kraj kareta. Sama je rekla da je kriva. Uostalom, ako se dogodi nezgoda, uvijek odgovara onaj koji je kriv. Mi moramo pazit, a bilo je slučajeva da su se ljudi namjerno htjeli bacit prid vozilo da dobiju odštetu od osiguranja. Ima takvih ljudi… - dodaje dugogodišnji splitski prijevoznik. Priznaje da je među njegovim kolegama bilo neodgovornih, ali kaže da takve situacije pokušavaju međusobno riješiti.

- Kažemo kolegama da maknu nekoga ko vozi prebrzo ili neodgovorno. Ja sam da nekima otkaz kad su mi se drugi žalili na njih. Okolo se govori da smo nelegalni, a to je laž, sve uredno plaćamo - ljutit je Boris koji se, kaže, zbog nelogičnosti takve odluke obraćao splitskom gradonačelniku Andri Krstuloviću Opari, ali zasad nije dogovoren niti jedan sastanak na kojem bi se pokušao pronaći razumniji dogovor.

- Ovi šta nas kažnjavaju znaju i sami da nam je neizvedivo tako radit. Pa bolje da budu pošteni i nek nas skroz ugase - poručio je na kraju.

 

Naslovnica Split