Dalmacija Split

SMIJURIJA IZ SANDUČIĆA

Splićanin dobio neobičnu HT-ovu uplatnicu: 'Tija bi platit račun od nula kuna!'; Evo što su mu odgovorili na šalteru u Pošti

SMIJURIJA IZ SANDUČIĆA

'Budući da se radi o iznosu od 0,00 kuna, ovrhu nije moguće pokrenuti', dio je HT-ova odgovora na naše pitanje, što svakako ide u korist sugrađanina

U Hrvatskoj svi strepimo od pogleda na poštanski sandučić, jer u njemu više nećete pronaći razglednicu ili pismo, tek samo hrpu računa ili opomenu kako niste platili neku obvezu. Pa makar na uplatnici stoji iznos od 0 kuna!

Da, da, dobro ste pročitali – nemate ništa za platiti jer na računu piše iznos od 0,00 HRK! No, uvijek je prisutno i ono "hrvatsko birokratsko 'ALI'", budući da je na uplatnici i napomena "dospijeće plaćanja 16. siječnja 2019. godine".

Takav je račun dobio naš sugrađanin (podaci poznati redakciji), no kako je čovjek ujedno i pisac satiričar, odlučio se on našaliti s ljudskom glupošću, jer kako drukčije nazvati osobu, instituciju ili tvrtku koja nekome šalje račun na iznos od nula kuna.

Naravno, svi znamo kako slanje poštom ili kurirskim servisom košta, kao i ispis formulara, te samog računa.

Kako Hrvati iskustva s ovrhama, blokiranim računima i enormnim troškovima ovršnih postupaka itekako imaju, naš čitatelj nam je prepričao svoj odlazak u poslovnicu Hrvatske pošte kako bi na licu mjesta i platio "račun za uslugu u fiksnoj HT mreži za 12/2018." u iznosu, kako smo već rekli, nula kuna!

Naš sugovornik prepričao je dijalog koji je vodio sa zaposlenicom državne tvrtke:

"Doša san u poštu isprsit šolde, jer ako mi krene ovrha, samo san ja u problemu. Uredno san pozdravija službenicu...

– Dobar dan, ja bi platija.

– Izvolite.

– Evo.

– Vi mene ko zaj...jete.

– Nisan. Je li tu piše da triba platit do toga i toga datuma. Ako mi ne ovjerite da san pristupija vašen pultu, oni mogu ovo imat u evidenciji i dat na daljnju obradu, a onda bi moglo bit lipih troškova za moj takujin.

– Pa vidi se da je nula.

– Ne vidi to svako.

– A tko to pored zdravih očiju ne vidi?

– Pa ovi koji su mi poslali uplatnicu.

– Ma, oni vam moraju to poslati radi interne evidencije.

– Onda vi meni udrite pečat da san platija.

– Šeefeeee..."

Ovo je ono što se odigralo na šalteru, a mi smo tražili odgovor iz Hrvatskog telekoma u vezi s uplatnicom na taj nesvakidašnji iznos. Odgovor dobiven iz HT-ova Odjela za korporativne komunikacije prenosimo u cijelosti:

"Svaki korisnik HT-ovih elektroničkih komunikacijskih usluga dobiva mjesečni račun za usluge koje je koristio, u skladu s propisima koji reguliraju izdavanje računa. Uz račun, korisnik dobiva i nalog za nacionalna plaćanja (uplatnicu, op.a.) kojim se može platiti novčana obveza po izdanom računu sa svim potrebnim podacima za plaćanje. Budući da ne raspolažemo podacima o korisniku koji je dobio ovakav račun, ne možemo dati konkretan komentar. No, možemo pretpostaviti kako je korisnik dobio račun na kojem je naveden iznos u kojem su obračunate usluge, kao i pripadajući PDV.

Račun na kojem su obračunate usluge korištene u mjesecu ne iznosi 0,00 kuna, već je upisan u iznosu koji je veći od 0,00 kuna. Na istom računu je obavljen i odbitak iznosa koji je korisnik vjerojatno preplatio prilikom plaćanja prethodnih računa te se sve navedene informacije nalaze na računu. Budući da se radi o iznosu od 0,00 kuna, ovrhu nije moguće pokrenuti."

 

Naslovnica Split