Dalmacija Split

sastanak u banovini

'Omogućite nam dostojanstven život!': stanovnici Kopilice iznijeli svoje primjedbe na račun privremenog kolodvora; Vela tvrdi: Projekt ide dalje, doradit ćemo ga po potrebi

sastanak u banovini

Kada (i ako) 1. lipnja novi splitski autobusni kolodvor digne rampu i primi prve autobuse na Kopilici još uvijek će postojati mnoga neodgovorena pitanja. Na neka od njih su predstavnici Grada u četvrtak pokušali odgovoriti u Banovini, gdje su primili stanovnike Koplice, ali i predstavnike Udruge željezničkih stanara splitskog područja.

- Iznijeli smo naše stavove i primjedbe, razgovor je bio otvoren i srdačan i uvjerenja sam kako će se problemi riješiti onoga trenutka kada se izvrši kompletno izmještanje stanara koji zauzimaju taj dio prostora - kazao je Ivica Mrčela, dopredsjednik Udruge željezničkih stanara za područje Splita i Split predgrađa.

Na Kopilici održan prosvjed, riječi desetogodišnje Tare posebno su dirnule sve nazočne: Nitko od nas ne želi živjeti u strahu, ali nažalost, hoćemo

Upravo to – nesigurnost i nejasno obrazloženje što će sa stanarima u budućnosti biti – je podiglo narod na Kopilici, odlučili su da se čuje i njihov glas. Riječ je, ponavljamo, o 52 obitelji, većinom "željezničarskih korjena", od kojih njih 32 imaju potvrdu o vlasništvu nad svojom nekretninom, dok ih je 20 u najmu od HŽ-a.

Dio Kopilice koji je određen biti budućim kolodvorom, dodao je Mrčela, treba biti slika grada, jer je to mjesto gdje će mnogi turisti prvi put stupiti nogom na teritorij Splita, to danas nije tako:

- Kopilica je zapuštena, nikada u nju nije uloženo ništa, a danas je atraktivna, tražimo da se ljudima koji tu žive omogući dostojanstven život - dodao je.

Primjedba stanara na prilaznu cestu je prihvaćena, biti će odmaknuta od kuća. Primijeniti će se tehničke mjere zaštite kazao je dogradonačelnik Nino Vela, što znači da će biti postavljene zaštitne ograde (protiv buke i smoga, op.a.a) slične onima na autocestama.

- Ako bude potrebe još ćemo doraditi projekt na terenu. Do sada je postojalo nepoznavanje projekta od strane građana, a i mi nismo znali status svih ljudi tamo. Projekt izmještanja autobusnog kolodvora s istočne obale na Kopilicu ide dalje - bio je jasan dogradonačelnik.

- Plan se ne može mijenjati, ide takav kakav je zamišljen, dobili smo neka obećanja, ali nama ne znače ništa, to je samo neka tanka ograda između nas i kolodvora - dodao je na to predstavnik Kopiličana Dario Prgomet.

Paralelno ostvarenju privremenog kolodvora radi se i na izradi master plana od strane konzultantskog tima Europske banke za obnovu i razvoj, kazao je Vela, tijekom ove godine bi se trebalo iskristalizirati i kako će Koplica izgledati s autobusnim i željezničkim kolodvorom kao trajno riješenje. Ocjene Društva arhitekata je nazvao paušalnima, tvrdeći kako je za ovaj "manji zahvat" izrađena stručna analiza i prometa i građevine, te kako će sve dozvole biti dobijene.

odsjećamo kako je predsjednik splitskog društva arhitekata Dragan Žuvela plan izgradnje kolodvora nazvao "improvizacijom ispod svakog nivoa".

- Privremeni autobusni kolodvor nije kvalitetno rješenje, to ne kažem ja već struka, ali trajno rješenje je nešto protiv čega nitko nije - jasan je bio stanar Kopilice Hrvoje Kekez.

Naslovnica Split