Dalmacija Split

najavljuju prosvjed

Stanovnici Kopilice na nogama zbog preseljenja kolodvora: Sprema nam se mala ekološka bomba! Imamo li mi ikakva prava, jesmo li Indijanci u rezervatu?!

 najavljuju prosvjed

Stanovnici splitske Koplilice uznemireni su zbog najavljenog projekta preseljenja autobusnog i željezničkog kolodvora u njihovo susjedstvo.

Sve informacije, kažu, doznaju preko medija, a nitko se ne pita kakav će biti život ljudi koji će živjeti unutar samog kolodvora, zbog čega su odlučili organizirati miran građanski prosvjed koji će se održati na malonogometnom igralištu u Kopilici, Hercegovačka ulica, u srijedu 20. veljače, s početkom u 16:00 sati.

'Razlog prosvjeda je vrlo jednostavan, dosta nam je maćehinskog odnosa čelnih ljudi Grada Splita prema nama, stanovnicima Kopilice', poručuju te detanjije pojašnjavaju raloge svoje zabrinutosti u priopćenju koje prenosimo u cijelosti:

'U Kopilici živi preko 40 obitelji i ona broji više od 150 stanovnika.

Na području Kopilice predviđena je izgradnja privremenog autobusnog kolodvora, a do prije dva tjedna Grad nije ni znao da na tom području žive građani Splita koji uredno svaki mjesec plaćaju komunalnu naknadu.

Vlada javno mnijenje, kako većina ljudi na ovom području živi nelegalno, kako su neki provalili u bivše prostorije i garaže koje su bile ili jesu u vlasništvu HŽ-a. Nitko u Kopilici nije nelegalno, većina stanovnika otkupilo je od HŽ-a svoje kuće i stanove. Ostatak stanovnika plaća Željeznici mjesečni najam za podstanarstvo, a svi plaćaju Gradu komunalije.

Kako nas nitko o ničemu nije obavještavao, bili smo primorani prvi se javiti Gradu i saznati kakve planove imaju s kućama, stanovima i zemljištima stanara koji će živjeti unutar budućeg kolodvora.

Predstavnici stanara Kopilice u sastavu: Dario Prgomet, Edita Barić i Hrvoje Kekez, su se sastali s dogradonačelnikom Ninom Velom, koji je usmeno obećao kako će se voditi računa o potrebama stanara Kopilice kao i ustupcima oko buduće izgradnje kolodvora.

Na teren gdje bi se kolodvor trebao graditi i na razgovor s „lokalcima” nedavno je poslan gradski pročelnik za izgradnju g. Vojnović, čiji nastup je bio krajnje neukusan, razgovor neartikuliran, prepun rupa s manjkom traženih informacija.

Dogradonačelnik Vela obećao je usmeno predstavnicima stanara određene ustupke koji bi kudikamo olakšali suživot stanovnika i kolodvora, a pročelnik Vojnović njegove tvrdnje pobio je već pri prvom izlasku na teren. O potrebama stanara budućeg kolodvora se ne namjerava voditi ikakva briga.

Mi, ljudi s privremenog kolodvora Split: Nas nitko iz Grada nije pozvao na sastanak i pitao što mislimo o ideji da nam se u dvorište nasele autobusi. A sve će ići oko nas, doslovno će se graditi oko naših kuća

Mi nismo protiv izgradnje kolodvora, dapače, ali ne na našu štetu i ozbiljnog narušavanja kvalitete života koja je iovako jako niska u ovom zaboravljenom dijelu G.K. Brda pod koji Kopilica formalno spada.

Vojnović nam je priopćio kako pristupne ceste budućem kolodvoru ulaze direktno u naše vrtlove, branici nam se postavljaju ispred ulaznih vrata, kako parkirna mjesta možemo zaboraviti jer tvrtka koja će voditi računa  o budućem parkingu, sigurno neće rezervirati parkirna mjesta za stanare kolodvora, koja smo voljni plaćati.

STANARI AUTOBUSNOG KOLODVORA: sam naziv je oksimoron.

Zašto nam je rečeno da zbog opće dobrobiti svih i turističkog potencijala Grada Splita moramo istrpiti pet godina privremenog rješenja kolodvora? Opća dobrobit svih stanovnika? Gdje smo tu mi, kakva je naša dobrobit?

Imamo li mi ikakva prava, zajamčena Ustavom? Jesmo li Indijanci u rezervatu? Jesmo li životinje u zoološkom vrtu?Zašto nas tretiraju kao građane drugog reda?

Očekuje se dolazak 500 autobusa dnevno na kolodvor u sezoni, prosjek 50 putnika po autobusu, 25 tisuća ljudi prolazit će, šetati, boraviti dnevno na ovom malom prostoru.

Vodi li tko računa o kvaliteti života stanara privremenog kolodvora?

Zrak, ispušni plinovi, zagađenje, kuda ćemo prolaziti do svojih kuća, što je s djecom i njihovom igrom i sigurnošću?Autobusni promet će se odvijati na metar i manje od ulaznih vrata stanova i kuća. Vodi li računa itko kakav profil ljudi se okuplja na kolodvorima u kasne sate? Jesu li naše imovine i privatnost direktno ugroženi ovim projektom?

Što će svi putnici dok čekaju prijevoz raditi za to vrijeme, kakvi sadržaji će im se nuditi, znamo jedino da se već uređuju neki prostori predviđeni za caffe bar i mjenjačnicu. Kolač se već podjelio, bez građevinskih dozvola započeli su radovi.

Kakvi su sanitarni čvorovi, ima li ih i gdje su uopće? 25 000 ljudi dnevno se očekuje. Promet cijeli dan i cijelu noć. Mala ekološka bomba, o smradu urina i izmeta nećemo pisati, hoće li nam zdravlje biti narušeno, što ispušnim plinovima, što smećem.

U deset dana prostorom budućeg kolodvora u Kopilici prodefilirat će 250 tisuća ljudi. ZNATE LI KOLIKU KOLIČINU SMEĆA 250 TISUĆA LJUDI JE U STANJU OSTAVIT ZA SOBOM?

Ovaj mali splitski kvart Gradu je zadnja rupa na asfaltu: stanovnici muku muče s brojnim problemima, nedostaje im cesta i ambulanta, a raspala im se i Torcida

Što je s legalizacijom naših objekata, za koje smo predali papire, zašto sporovi traju tako dugo?

Kad Gradu treba, jedan željeznički objekt će se prenamjeniti za potrebe kolodvora i dobiti sve potrebne papire u kratkom roku! Krajnje licemjerno, zar ne?!

Doznajemo kako Grad nema ni građevinsku dozvolu za početak radova budućeg kolodvora.

Po čemu je Grad drugačiji od ugostitelja koji napravi ilegalni štekat pa mu ga građevinska inspekcija sruši. Zar zakon nije isti za sve, jesmo li svi jednaki, ili su neki jednakiji od drugih?! Gdje će se naša djeca igrati? Smiju li izaći na ulicu uopće uzme li se u obzir količina prometa i broj nepoznatih ljudi u blizini njihovih kuća?

Sve informacije isključivo doznajemo iz medija, stanovnici za nadležne ne postoje.

A govorimo još uvijek i isključivo samo o autobusnom kolodvoru', stoji u dopsiu koji u ime stanovnika Kopilice potpisuju Dario Prgomet, Edita Barić i Hrvoje Kekez.

 

 

 

 

Naslovnica Split