Dalmacija Split

brine li tko za stanovnike?

'Promet' od nove godine ne vozi izvan Splita? Novi sporazum za sada potvrdila Banovina, a 15 gradova i općina odugovlači jer kad potpišu moraju dati i novce

brine li tko za stanovnike?

Koordinacija sindikata koji djeluju u tvrtki "Promet" pozvala je gradove i općine s područja naše županije koji su suvlasnici javnog prijevoznika da potpišu nove ugovore sukladne Uredbi Europskog parlamenta i Vijeća 1370, kako bi javni prijevoznik mogao nastaviti prevoziti putnike na svim dosadašnjim linijama.

Naime, do sada je takav sporazum s komunalnim poduzećem potpisao samo Grad Split, dok preostalih 15 suvlasnika to još nije učinilo.

U sindikalnoj Koordinaciji naglašavaju da "dosadašnji način sufinanciranja neprofitabilnih linija ne samo da nije održiv, jer 'Prometu' stvara gubitke koje na kraju uglavnom pokrije Split kao većinski vlasnik, nego će za godinu dana postati i nezakonit".

- Novi ugovori koje je naša tvrtka uputila na potpisivanje gradovima i općinama suvlasnicima sukladni su Uredbi Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2007., kojom su propisani uvjeti obavljanja lokalnog komunalnog prijevoza putnika u javnom prometu na području jedinica lokalne samouprave. Navedena Uredba je na snazi od 2007. godine, a krajnji rok za njezinu primjenu je 3. prosinca 2019. godine.

Taj dokument određuje uvjete po kojima gradovi i općine nositeljima javne usluge prijevoza putnika nadoknađuju nastale troškove i dodjeljuju prava u obavljanju javne usluge. Neki suvlasnici su do sada otezali s potpisivanjem ugovora o prijevozu, jer novi uvjeti za neke od njih znače veće troškove - pojašnjavaju u Koordinaciji koja podržava namjeru "Prometova" poslovodstva da od početka 2019. više ne isporučuje uslugu koja neće biti plaćena, jer bi se time nastavili gomilati gubici.

Tomislav Vojnović, direktor javnog prijevoznika, kazao nam je da se sa svim predstavnicima suvlasnika tvrtke intenzivno pregovara, te je izrazio nadu da će, za obostranu dobrobit, ipak svi potpisati ciljane sporazume, čime bi se obvezali da će preuzeto i izvršavati.

Podsjetimo, osim Grada Splita kao većinskog vlasnika autobusne kompanije s udjelom od 80,78 posto, javni prijevoznik ima još 15 suvlasnika, i to gradove Solin, Kaštela, Trogir i Omiš, te općine Marinu, Muć, Podstranu, Seget, Šoltu, Šestanovac, Primorski Dolac, Prgomet, Lećevicu, Klis i Dugopolje.

Nakon našega grada, najveći udio u "Prometovu" temeljnom kapitalu imaju Kaštela - 5,2 posto, pa Omiš s 2,79 posto, Solin s 2,75 posto, te Trogir s 2,34 posto. Ostali, a riječ je o 11 općina, imaju manje od jedan posto udjela u temeljnom kapitalu tvrtke.

 

Naslovnica Split