Dalmacija Split

devatacija baštine

Pala je ilegalna reklama za javni WC, ali strasti su se tek tada razbuktale: pogledajte dramu u Palači koju je potaknula jedna tipla u drevnom zidu

devatacija baštine

Ilegalno postavljene reklame na fasade u Dioklecijanovoj palači kojima se oglašavao javni zahod u Nepotovoj ulici uklonjene su u utorak zahvaljujući pisanju Slobodne Dalmacije.

Istog jutra kad smo na stranicama naše Gradske rubrike objavili članak kako je na jugozapadni zid Muzeja grada, na kantunu Papalićeve i Dioklecijanove ulice, bez dozvole fiksiran putokaz do WC-a, učvršćen lokotom, pred tom ustanovom zatekli smo putokaz vraćen u položaj za koji je vlasniku izdana dozvola. A to znači u položaju uličnog oglasnog "sendviča".

 

Iz Muzeja kažu da to nije prvi put da Marko Marin, vlasnik tvrtke "Faculet" koja ima gradsku koncesiju za javne sanitarne objekte, postavlja "sendvič" na njihov zid te da ga je prije znao "zavidati" u bespravno probijenu rupu u zidu. Upravo u trenutku kad nam je pravnica kulturne institucije pokazivala gdje se na njihovoj kamenoj fasadi nalazi ilegalno postavljena tipla, naišao je prvi čovjek "Faculeta".

Marin je kazao da on nije izbušio tu rupu u zidu i obratio nam se ne baš biranim riječima tvrdeći da "pišemo laži o njemu", ali nije nam mogao potvrditi da ima dozvolu za postavljanje reklame na muzejski zid. Tvrdio je kako je "neistina da je žbukao drevni zid kod rodne kuće Marka Marulića".

Koncesionar javnog zahoda pozvao je svoju radnicu kao svjedokinju, koja je za taj potez optužila povratnika iz Argentine Tina Bojanića, vlasnika obližnjega kafića "Marul". Međutim, onda je na Papalićevu ulicu izišao Bojanić i napao Marina da "priča laži o njemu".

Na koncu se pokazalo da su nezgrapna žbuka i veći kabeli na fasadi postavljeni radi internetskog spoja, dok je Marin priznao da je on struju za svoju reklamu doveo vanjskim kabelom s jednog od gornjih prozora do ekrana koji je ilegalno postavio iznad volta u Papalićevoj ulici. Bojanić se potužio na Marina i njegov displej za WC.

– Puno ljudi, čak i grupe turista, dolaze u moj kafić i misle da je to javni WC. On plaća momke da ulaze u moj kafić i nanose mi štetu – kazao je Bojanić.

– Marice – obratio se Marin svojoj djelatnici i dodao:

– Čuješ ovo, da ja plaćam momke da njemu ulaze unutra – podsmjehivao se vlasnik "Faculeta".

– Je, ja imam sve informacije. Imam i kamere. Doveo mi je policiju, kaže da sam iz Argentine, da se kod mene širi droga, jer ne želim njegovu reklamu ispred mog kafića. Izdajem račune, sve radimo po zakonu – objašnjavao je Bojanić u oštrom verbalnom duelu koji je započeo.

– On tvrdi za mene da sam dijaspora, da sam retardiran, da sam ustaša… – nabrajao je Bojanić.

– Oprosti, što sam rekao za tebe? Da si…? – počeo ga je snimati Marin.

Obojica su uključila snimanje mobitelom u smjeru onoga drugoga u tom digitalnom obračunu ispod WC displeja. Ugostitelj nam je tvrdio da ima snimke kamera koje je dao policiji, dok je Marin na naš upit ignorirao njegove optužbe i nije ih htio komentirati.

– Dajte, molim vas, uozbiljite se. Zar vam ja tako izgledam? – odgovorio nam je i zatim nas je upitao što mislimo da bi on trebao poduzeti s pločom, za koju je, kako smo pisali, komunalno redarstvo po Bojanićevoj pritužbi dalo nalog da se ukloni prije mjesec dana, a Marin se žalio.

– Pa, izvršit ćete nalog komunalnog redarstva i postupiti kao savjestan građanin – uzvratili smo koncesionaru.
– I tu bi priča trebala završiti, ili...? – upitao je.
– Da, trebala bi – glasio je naš odgovor.
– Evo, bit će skinuto za sat vremena. Što ću s drugom tablom? Dajte mi rješenje. Koga pitam, nitko mi ne zna reći kako da se oglasim – zapitao je Marko Marin.

Na koncu je koncesionar WC-a u Nepotovoj uklonio ilegalni displej. Zatražio je ljestve u tvrtki "Hippos", koja upravlja obližnjim Pazarom, popeo se i u trenu svjetlećeg putokaza više nije bilo na drevnom zidu. Obećao je još maknuti plastičnu kutiju sa zida koju je kabelom iz jednog od stanova napajala struja.

Nismo komunalni redari, ali očito je da su se stvari promijenile od vremena kada je obavljeno veliko skidanje reklama u gradonačelničkom mandatu Zvonimira Puljića. Puno je novih uslužnih djelatnosti u jezgri i potrebno je da se redizajnira signalizacija.

U suprotnom nastaje kaos, samo za WC u Nepotovoj izbrojili smo četiri različite vrste oglasa (slova, podloge, boje)...

Naslovnica Split