Dalmacija Split

TRIBA SE SITIT...

Splitski Del Boy ima nos za biznis, u centru grada stvorio je svoj pazar auta: Ideja je moja, svi drugi me kopiraju!

TRIBA SE SITIT...
Nogostup poviše stanice na Sukoišanu služi kao izložbeni prostor rabljenih automobila
Nogostup poviše stanice na Sukoišanu služi kao izložbeni prostor rabljenih automobila

– This time next year we'll be millionaire – poznata je fraza iz popularne britanske serije "Mućke" s kojom bi Del Boy i Rodney započeli s provođenjem mudrog plana za zaradu. Inovativne ideje prodaje, preprodaje ili šverca, ako su dobre, teško se mogu pronaći. Tako je i ova ideja toliko dobra, da su je svi godinama primjećivali, ali nitko nije obraćao pažnju.

Splitski Del Boy sjetio se zanimljiva načina za što bržu prodaju limenog ljubimca. Naime, iznad Sukoišana stvorio je umanjenu verziju pazara za auta.

Premda je najbrži način preko web oglasa, ako ste više za tradicionalnu prodaju ili kupnju polovnog vozila, najpopularnije mjesto u Splitu je "pazar auta" koji se svake nedjelje održava na Dračevcu. Zato brojni biraju cjenkanje i pogled u vozilo na licu mjesta, ali se već nekoliko godina može prošetati ulicom Domovinskog rata i provjeriti što se nudi. Na pločniku iznad "Prometova" autobusnog kolodvora na Sukoišanu, prodaje se čak sedam polovnih automobila.

Premda su brojni već odavno primijetili taj usputni "salon auta" ovoga puta bili su nešto više uočljivi, jer je na većini vozila, sinkronizirano, na gornjem desnom uglu vjetrobranskog stakla, zalijepljen upečatljivi bijeli papir – "prodaje se".

Mogu se pronaći sve moguće marke i cijene za svačiji takujin. Najjeftiniji je šarmantni bijeli yugo 55 iz 1989. godine po cijeni od 4300 kuna, zatim opel vectra iz 2000. godine za 1200 eura, tu je i volkswagen passat iz 1997. godine "težak" 2300 eura i još nekolicina automobila poredanih jedan iza drugog.

Dok smo fotografirali vozila i raspitivali se, prilazili su nam okolni stanari i pojasnili kako su sva auta u vlasništvu istog čovjeka – Ante. Kažu da osim na toj lokaciji, automobile prodaje i pokraj kafića "Krom" te u blizini hotela "Atrium". Svega nekoliko metara lokacije su udaljene jedna od druge, kako kupci ne bi trebali puno šetati.

Pomislili smo kako je švercer toliko dobar da je na samo dva vozila napisao isti broj mobitela, no svi vlasnici osim od dva matiza s jednakim kontakt telefonom, bili su različiti, ali s istim ciljem – što bržom prodajom polovnog osobnog vozila.

Vlasnik dva "Koreanca" nije bio zadovoljan što ga zovemo, a ne kupujemo vozilo.

– Ne znam u čemu je problem. Jel' to vama smeta zbog vašeg parkiranja – upitao je gospodin te je napomenuo kako se na toj površini može parkirati.

Međutim, ignorirao je činjenicu da se ovdje ne radi o parkiranju, već o višetjednom ili možda čak višemjesečnom ostavljanju automobila kao izložbena primjerka za prodaju na javnoj gradskoj površini. Vlasnik opel astre kazao je kako mu je samo tjedan dana izloženo vozilo te kako ga s vremena na vrijeme malo pomakne da se dugo ne zadržava na istoj površini.

– Izgleda da je takva reklama najbolja jer me najviše ljudi zove kada je baš na tom mjestu parkiran – telefonski nam je pojasnio ljubazni gospodin.

Osim njega, prodavač dva desetljeća starog volkswagena kaže da ga tamo više ne drži, već ga je "prebacio kod Kauflanda".

 

– Vidio sam da drugi tamo ostavljaju aute, a kako prolazi puno ljudi, mislija sam da će se brže prodati – ističe vlasnik passata.

Konačno smo došli i do gospodina Ante, vlasnika opel vectre, za kojeg smo pretpostavili kako je upravo on taj kojeg stanari krive za nastali "salon automobila". Što je najbolje od svega, gospodin Ante je najmanje zadovoljan ovakvim stanjem na pločniku iznad Sukoišana.

– Na čije inzistiranje to istražujete – upitao nas je Ante, misleći da ga konkurencija sabotira.

Nakon što je saznao da zovemo sve vlasnike vozila na prodaju, otkrio nam je da i njega nervira nastala situacija s velikim brojem automobila na pločniku. Kaže da je upravo on začetnik ove ideje, ali kako su i drugi počeli pratiti njegov primjer, protjeran je s vlastita prodajnog mjesta.

– Sto puta sam reka da tu niko nije ni smija parkirat tako dugo. Ja sam prvi, davno prije svih, počeo parkirat auto na tom mistu. Mene je to počelo nervirat, jer na to misto dolaze auta od svuda i tako je postalo salon za prodaju. Sad je stvarno previše auta, ali ljudi imaju pravo na to – kaže Ante te napominje kako poznaje neke vlasnike koji žive "iza Lava" i prodaju vozilo na toj lokaciji.

– Nema tu više kruva. Nisam ni ja dugo dolazija tamo, nedavno sam opet pokuša prodat auto, al stvarno više nema smisla – pojašnjava nam Ante te napominje kako će on pronaći novu lokaciju za svoj automobil, a ako želimo, možemo ga ponovo potražiti.

Premda je preprodavač Ante u pravu i vlasnicima je dopušteno na toj lokaciji parkirati vozila, činjenica je da su ta vozila tamo duže vremena izložena i uzrokuju popriličnu gužvu na pločniku. Dvoje ljudi jedno drugome prepuštaju prednost prolaska, a da prođe majka s kolicima ili osoba s invaliditetom, ostali bi trebali sačekati između automobila na prodaju.

Međutim, nakon što smo ih zvali, pojedini vlasnici su počeli uklanjati svoja vozila. Vjerojatno pokušavaju pronaći poznato vozilo gospodina Ante na nekoj novoj lokaciji koja je još uvijek neotkrivena.

Naslovnica Split