Dalmacija Split

'RUPA U ZAKONU'

Taksisti ponovno kreću u desant na Uber: Ministrice Dalić, što država ima od njih?

'RUPA U ZAKONU'

Odvjetnica Doris Košta, pravna zastupnica Udruge "Radio taxi Split", po pitanju poslovanja Ubera ističe kako se pod krinkom liberalizacije taksitržišta ne smije kršiti zakon jer ona prvenstveno podrazumijeva poslovanje pod jednakim uvjetima.

- U konkretnom slučaju posao obavljaju taksisti koji za to moraju ispuniti sve zakonom propisane uvjete, dok Uber pruža usluge koristeći se tzv. rupom u zakonu. Isticanje nižih cijena moguće je isključivo onako kako Uber posluje jer ne ispunjava ni jedan zakonom propisan uvjet kako bi građanin imao potpunu pravnu i fizičku zaštitu kao što je ima korištenjem usluga taksiprijevoza - navodi odvjetnica.

Prema njezinim riječima, važno je postaviti pitanje Vladi i Martini Dalić, ministrici gospodarstva, što državni proračun ima od spomenute aplikacije, odnosno na koji način se kontrolira naplata usluga, te plaćanje svih prireza, poreza i doprinosa.

- Smatramo da "nesnalaženjem" državnog aparata po pitanju donošenja odluke o statusu tvrtke "Uber Hrvatska" država ostaje bez značajnih novčanih sredstava. Krajnje je vrijeme da se spomenuto Ministarstvo odredi o statusu Ubera i sličnih drugih autoprijevoznika, jer ovako dugotrajnim čekanjem samo dokazujemo da smo "banana država" - podvlači Košta.

I Boris Lujak, pravni zastupnik Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik, također tvrdi da tvrtka "Uber Hrvatska" ne radi legalno.

- Radi se o tvrtki koja je u Hrvatskoj registrirana za usluge promocije, dok prijevoz obavljaju partneri. Državna tijela već godinu dana pokazuju nemar spram ovog problema i samo se bave posljedicama, a to su vozači kojima se prilikom inspekcija i ne oduzimaju vozila nego samo pločice. Tijekom jednog inspekcijskog nadzora u Dubrovniku, svi Uberovi vozači nestali su s aplikacije i više nisu bili dostupni za prijevoz osobama koje su platile vožnju, te je od samog Ubera onemogućeno daljnje naručivanje prijevoza - kaže Lujak apelirajući na nadležne da se pokrene postupak protiv "Ubera Hrvatska" koji, kako ističe, potiče na počinjenje prekršaja, koji i sam čini, jer se bavi djelatnošću za koju nije registriran.


'Naši partneri plaćaju poreze'

Iz Ubera poručuju kako njihovi partnerski vozači posluju unutar Zakona o prijevozu u cestovnom prometu i bave se iznajmljivanjem vozila s vozačem, a ne autotaksi prijevozom.

- Zakon treba modernizirati zbog čega smo u dijalogu s predstavnicima vlasti, a naš član je dio radne podskupine Ministarstva prometa, koje radi na izmjeni Zakona.

adalje, naši partneri-vozači su poduzetnici s registriranim kompanijama ili obrtima i obvezni su plaćati poreze državi na ukupnu cijenu svake izvršene vožnje - navodi Matija Mesić, Uberov glasnogovornik, te dodaje kako je Uber dolaskom u Hrvatsku stvorio više od 1000 radnih mjesta, te da aplikaciju koristi više od 60.000 ljudi.

 

Naslovnica Split