Dalmacija Split

MODEL ZA USPJEH

Splitski dogradonačelnik Goran Kovačević: Želimo izgraditi više od 4000 parking mjesta

MODEL ZA USPJEH
Goran Kovačević: Grad Split je jedini koji može jamčiti za isplatu novca Prometu Tom Dubravec/EPH
Goran Kovačević: Grad Split je jedini koji može jamčiti za isplatu novca Prometu Tom Dubravec/EPH
Da mi je nać parking... svakodnevna je mantra Splićana<br />
Milan Šabić/EPH
Trenutačno je započela izgradnja 200 parking mjesta na Mertojaku i 200 parking mjesta na Sućidru. Pripremili smo projekte za izgradnju još 4000 novih parking mjesta na različitim lokacijama po cijelom gradu

Uoči sjednice splitskoga Gradskog vijeća, koja će se održati u utorak 22. ožujka, razgovarali smo s Goranom Kovačevićem, zamjenikom splitskoga gradonačelnika. S Kovačevićem smo porazgovarali o kupnji tvrtke "Hvidra" d.o.o. Split te o osnivanju tvrtke "Split parking".

Odakle interes Grada Splita za kupnju "Hvidre" d.o.o.?

– Nedostatak parking mjesta na cijelom području grada Splita jedan je od najvećih dnevnih problema naših građana. Procjene govore da u ovom trenutku u gradu nedostaje čak 5000 parking mjesta. Grad već desetljećima nije ulagao novac u ovaj ozbiljan komunalni problem.

Naime, u proteklih 25 godina nije postojalo specijalizirano trgovačko društvo u stopostotnom vlasništvu Grada koje bi obavljalo isključivo ovu komunalnu djelatnost, a za razliku od većine drugih gradova koji već odavno primjenjuju upravo ovakav model upravljanja i izgradnje novih parkirališta.

U tom smislu, utvrđuje se početna organizacijska osnova novog trgovačkog društva u stopostotnom vlasništvu Grada Splita specijaliziranog za pružanje komunalnih usluga upravljanja javnim parkiralištima kroz preuzimanje trgovačkog društva "Hvidra" d.o.o. sa svojom djelatnošću te kadrovskim i materijalnim kapacitetima.

Na taj način će se cjelokupna procedura objedinjavanja znatno pojednostaviti, skratiti, ubrzati i pojeftiniti u odnosu na, primjerice, model osnivanja novog poduzeća koje bi počelo od nule, bez tekuće likvidnosti, opreme, ljudi, know-howa. Na te nas je zaključke uputila studija objedinjavanja pružanja usluga parkiranja u gradu Splitu a koja je naručena kao podloga za upućivanje prijedloga ovakvog modela Gradskom vijeću.

Cijenu parkinga treba smanjiti

U kojem bi se roku trebale izgraditi nova parkirališta i nove garaže u gradu Splitu?

– Trenutačno je započela izgradnja 200 parking mjesta na Mertojaku i 200 parking mjesta na Sućidru čiji dovršetak očekujemo u listopadu ove godine. Pripremili smo projekte za izgradnju još 4000 novih parking mjesta na različitim lokacijama po cijelom gradu. Osnivanje tvrtke Split parking bilo bi u funkciji ostvarenja ovoga zahtjevnoga zadatka. Po osnivanju gradske tvrtke ona bi bila u mogućnosti odmah započeti s realizacijom i za nekoliko godina Split bi mogao riješiti značajan dio problema nedostajućih parking mjesta na zadovoljstvo naših sugrađana.

Jeste li prvo za izgradnju novih nadzemnih ili podzemnih garaža?

– U prvoj fazi orijentirat ćemo se na nadzemne garaže za koje već imamo evidentirane lokacije u vlasništvu Grada Splita, te je njihova izgradnja značajno brža, jeftinija i u konačnici isplativija.

Je li, po vama, cijena parkinga u Splitu visoka? I na parkiralištima i u garažama?

– Sadašnja cijena parkinga sadrži trošak održavanja i upravljanja postojećim parking mjestima te dobit tvrtke koja ostvaruje prihod od naplate. Dobit od parkinga koju plaćaju naši građani mora se vratiti našim građanima kroz investiciju osiguravanja dostatnoga broja parking mjesta, a shodno njihovim sadašnjim potrebama. Na žalost, do sada nije bilo tako i to želimo ispraviti. Kada se iz dobiti od parkinga izvrši povrat uloženog novca u nove objekte, tada cijenu parkinga treba značajno smanjiti.

Spasit ćemo 'Promet'

Na koji način će Grad Split pomoći "Prometu" u vraćanju duga Slovencima?

– Grad mora pomoći "Prometu" u servisiranju dospjelih izvanrednih troškova po sudskim presudama iz 90-ih godina u iznosu od 40 milijuna kuna. To ćemo i predložiti gradskim vijećnicima. Iako je Grad Split samo 65 posto vlasnik "Prometa", dok su ostale općine i gradovi 35 posto vlasnici, uvažavajući značenje opstanka i normalnoga funkcioniranje "Prometa" u ovoj, za njih iznimno teškoj situaciji, Grad Split je jedini koji može u ovome trenutku jamčiti isplatu toga novca.

Što će Split izgraditi na Tgru Hrvatske bratske zajednice? Kada se očekuju radovi, a time i zatvaranje velikog parkirališta?

– Na području Trga Hrvatske bratske zajednice Grad planira izgradnju upravno administrativne zgrade. Potrebno je obaviti još niz predradnji nakon kojih bismo mogli preciznije utvrditi početak realizacije projekta. Za vrijeme izgradnje taj prostor se neće moći koristiti kao sada za parking, ali projekt predviđa izgradnju podzemnih garaža za javnu namjenu, koja će osigurati dostatan broj parking mjesta.

Nema razloga za odgodu

Kako ocjenjujete najavu Petra Škorića da će HDZ na Gradskom vijeću zatražiti odgodu glasovanja?

– Za to nema nikakva razloga. Sve je spremno za početak projekta. Već na jesen može početi izgradnja na tisuće parking mjesta. Neprestana odgađanja odluka ili opstruiranja iz političkih razloga dovela su nas u situaciju da se desetljećima vrtimo u krug u potrazi za svojim mjestom.

 


Pauk-služba
Hoće li Split parking dodatno unaprijediti pauk-službu?
– Grad Split je kroz organizaciju i ustroj Prometnoga redarstva preuzeo i regulaciju prometa u mirovanju. Preuzimanje Pauk-službe prirodni je nastavak u objedinjavanja jednoga zapravo funkcionalno istoga posla. Takvo objedinjavanje svih dionika istoga procesa upravljanja pod „kapu“ Grada unaprijedit će cjelokupno stanje prometa u mirovanju.


Prometno redarstvo
Kako ocjenjujete dosadašnje učinke novoosnovanog Prometnog redarstva?
– Osjetno je da su prometni redari uveli značajno više reda na javnim površinama grada, posebice u centru grada. U nekim gusto naseljenim područjima grada izazvali su i negodovanje naših građana, a rekao bih i opravdano, jer građani plaćaju kaznu za nepropisno parkiranje u situaciji kad zapravo nemaju gdje parkirati. To je posljedica upravo desetljeća iza nas u kojima se nije gradilo nova parking mjesta. Uputili smo prometne redare da u tim situacijama nastoje biti maksimalno tolerantni.

Naslovnica Split
Page 1 of 2FirstPrevious[1]2Last