Dalmacija Split

ZIMMER FREI

Premašili brojku od milijun noćenja! Prošle godine posjetilo nas gotovo 400 tisuća gostiju, a najviše nam dolazili Nijemci, Britanci i Amerikanci

ZIMMER FREI

Samo u prosincu prošle godine zabilježeno je više od 21 tisuće noćenja /Ante Čizmić/Cropix

Ne samo da je Split u protekloj godini ostvario očekivanih milijun turističkih noćenja, nego je i debelo premašio tu brojku. Prema službenim podacima - a neslužbeni mogu biti samo veći - u 2014. godini u Splitu je registrirano 1.111.379 noćenja, što je porast u odnosu na (također turistički odličnu) prethodnu godinu od čak 22 posto. Od 1. siječnja do 31. prosinca 2014. splitskoj je Turističkoj zajednici prijavljeno 394.054 dolaska, a od toga 352.252 stranih i 41.802 domaćih gostiju, a to je 21 posto više u odnosu na 2013. godinu.

Pa ako je do sada i bilo ikakve sumnje, više je nema: turizam je praktički jedina živa gospodarska grana, na račun koje živi sve veći broj Splićana. Tvrde tako i u splitskoj Turističkoj zajednici. Štoviše, njezina nova direktorica Alijana Vukšić procjenjuje kako je turizam nedvojbeno najvažnija grana gospodarstva, ne samo u Splitu, nego i u cijeloj državi.

Jači i u posezoni

- Posebno naglašavamo porast noćenja u predsezoni i posezoni što je posljedica vremenske alokacije manifestacija, osmišljavanja novih proizvoda pogodnih za navedeno razdoblje te snažne marketinške kampanje. Ove godine izuzetno smo zadovoljni božićno-novogodišnjim programom zbog kojeg Split u posezoni sve više posjećuju strani i domaći turisti. Da je to uistinu tako dokazuje podatak o 21.500 ostvarenih noćenja u prosincu što je znatno više u odnosu na isto razdoblje prošle godine - tvrdi Alijana Vukšić, te navodi da su nas tijekom blagdana najviše posjećivali gosti iz susjednih zemalja: Bosne i Hercegovine, Slovenije i Italije, ali i gosti iz Njemačke i Francuske.

- Trendovi na turističkom tržištu ukazuju na sve više putovanja gostiju Dalekog istoka, a navedeni trend manifestira se i u turizmu grada Splita stoga bilježimo značajan rast i gostiju spomenutog emitivnog tržišta. Da blagdani u Splitu pružaju poseban doživljaj, otkrili su i domaći gosti koji su u prosincu ostvarili 28 posto više noćenja nego prošle godine - ističe Vukšić, zaključujući kako je za odlične rezultate turističkog prometa zaslužan i novogodišnji program jer je u tom razdoblju ostvareno 6000 noćenja.

Odlična žetva

I Ultra festival u srpnju zasigurno je zaslužan
za odlične rezultate /cropix
Alijana Vukšić je, zbog odlične turističke žetve, čestitala svim djelatnicima u turizmu na ostvarenim rezultatima u prethodnoj godini. Bila je to, navodi direktorica splitske Turističke zajednice, godina koja je iznjedrila istinske šampione turizma koji su usprkos vremenskim neprilikama dokazali da zajedničkim radom možemo stvoriti destinaciju koja zadovoljava istančane i zahtjevne ukuse suvremenih turista.

- Moramo biti svjesni da je turizam specifična djelatnost koja je involvirana u gotovo sve grane gospodarstva te samim tim zahtijeva koordinaciju svih aktera i samo zajedničkim snagama možemo nastaviti trend uspjeha i u 2015. godini - istaknula je Vukšić.

A da se uspješan trend nastavi i u sljedećim mjesecima i godinama, trebao bi pridonijeti i novi Marketinški plan splitskog TZ-a za razdoblje od 2015. do 2025. K tome, TZ Split sudjeluje i u marketinškoj kampanji HTZ-a i Ministarstva turizma “Hrvatska 365” u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Omiša i Turističkom zajednicom Općine Šolta, u sklopu kojega potiče razvoj proizvoda održivih na razini cijele godine, što bi trebalo pridonijeti smanjenju sezonalnosti, gorućeg problema turizma u gradu. Jedan od ciljeva koji su sebi zadali je i vremenska alokacija te veći broj manifestacija izvan špice sezone, koje će, vjeruje Vukšić, pridonijeti rješavanju navedenog problema.

diana barbarić

Najbrojniji gosti

Njemačka 102.663 noćenja

Velika Britanija 88.694 noćenja

SAD 63.632 noćenja

Francuska 63.990 noćenja

Poljska 61.612 noćenja

Krevet do kreveta

Na području Splita registrirano je 16. 394 turističkih ležajeva od čega ih je 2 359 u hotelskom smještaju, a 11.990 u domaćinstvu.

- Broj ležaja i dalje raste, no ono na što apeliramo jest povećanje broja hotelskog smještaja koje je od krucijalne važnosti za daljnji razvoj turizma u Splitu. Broj ležaja u domaćinstvu zadovoljava potražnju, ali nastojimo podići kvalitetu smještajnih objekata, te nam je intencija u 2015. godini educirati privatne iznajmljivače - kaže Alijana Vukšić, te poziva iznajmljivače da se dođu educirati u njihov Ured te da se odazivaju edukacijama koje organizira Turistička zajednica naše županije i HTZ.

Naslovnica Split