Dalmacija Split

marke volvo

Promet testira nove autobuse: 'Troši struju, a udoban vozačima i putnicima'

marke volvo

/ Božidar Vukičević / CROPIX

Putnici koji se posljednjih dana voze "Prometovom" linijom broj 7, vidjeli su na svoje oči i osjetili iz prve ruke kako se to voziti u volvo autobusima javnoga gradskog prijevoza s hibridnom tehnologijom. Kad kažemo hibridna tehnologija, u ovom slučaju ne mislimo na nikakav nakaradni spoj, već to znači da autobusi prilikom vožnje kombiniraju rad elektromotora i klasičnog dizelskog motora, te na taj način štede gorivo, energiju i ekološki su prihvatljivi.

Prezentacija ove hibridne tehnologije je upriličena u hotelu Split u Podstrani, a njoj su nazočili predstavnici "Volva" i "Prometa", dok su u ime Grada Splita došli Ela Žižić, pročelnica Službe za gospodarstvo, razvoj i EU fondove te Drago Davidović, pročelnik Ureda Grada. S obzirom na stanje u našem javnom prijevozniku, prava je šteta što na prezentaciju nisu došli gradonačelnik Ivo Baldasar i župan Zlatko Ževrnja, kako bi vidjeli barem djelić onoga što predstavlja moderni javni prijevoz diljem Europe.

No, vratimo se našem autobusu i njegovim benefitima koje na našim ulicama testira „Prometov“ vozač Dragan Kolić. On je, naravno, oduševljen ovim vozilom koje je, uzgred rečeno, četiri godine staro, a izgleda kao da je upravo sada izišlo iz tvornice.
Ne bi se reklo da je pune tri godine svaki dan vozio u punom kapacitetu po ulicama Kopenhagena.
- Ugodan je za vozača, udoban za putnike, a prostora u kokpitu ima dovoljno. Zadovoljan sam s njim, nemam što drugo reći – hvali ga Dragan i dodaje da su i putnici oduševljeni.

Ono što je najvažnije i nama laicima najzanimljivije kod ovog gradskog autobusa jest situacija kad se zaustavi na stanici. Tada se, naime, gasi dizelski motor i pali se elektromotor, koji je jako tih, što stvara dojam kao da je autobus ugašen. Kad ponovo krene, još uvijek ga pokreće elektromotor i pri postignutoj brzini od 20 kilometara na sat, opet se automatski pali dizel. Upravo se tu, kažu nam u "Volvu", događaju najveće uštede goriva između 30 i 40 posto jer autobus umjesto dizela troši struju, a zna se da se najviše goriva troši pri pokretanju vozila.

Nas je najviše zanimalo znači li ova prezentacija možda korak prema nabavci ovakvih autobusa za „Prometov“ vozni park. Direktor Edo Meštanek oprezno nam je odgovorio kako to pitanje postavljamo na krivoj adresi, misleći pritom da bi odluku o tome trebali donijeti suvlasnici "Prometa“ na čelu s većinskim vlasnikom Gradom Splitom. Zato baš šteta što nisu bili jer su se osobno mogli provozati švedskim autobusom od Podstrane do crkve sv. Frane.


NIKOLINA LULIĆ
Naslovnica Split