Dalmacija Split

Ferata na čekanju

HŽ bi uredio splitski željeznički tunel, ali Grad ne da lokacijsku dozvolu

Ferata na čekanju

Željeznički usjek prolazi ispod dijela grada i vodi do željezničke stanice kod trajektne luke / FOTO: JOŠKO ŠUPIĆ / CROPIX

Hrvatske željeznice neuspješno čekaju da se provede sanacija željezničkog tunela kojim bi ovaj postao siguran za promet u skladu sa suvremenim standardima. A kao najveći kočničar tom važnom projektu pokazala se aktualna gradska vlast.

Naime, u vrijeme Ivana Kureta planiralo se zgradu gradske uprave prebaciti na Trg Hrvatske bratske zajednice, a Banovinu pretvoriti u hotel. Kako doznajemo od glasnogovornice HŽ infrastrukture, još 2007. potpisan je “Ugovor o poslovnoj suradnji između HŽ Infrastrukture i Grada Splita na izradi tehničke dokumentacije i izgradnji željezničkog stajališta Split H.B.Z”.

Kako je navedeno stajalište na Trgu HBZ-a još od Mediteranskih igara 1979. predviđeno da bude ispod zemlje, prišlo se izradi tehničke dokumentacije i za sanaciju tunela, radi čega je angažirana tvrtka “Granova”. Sve je trebalo biti objedinjeno u detaljnom planu uređenja. No, “početkom 2009. HŽI pozvao je Grad Split na objedinjavanje idejnog projekta te predaju istog na ishođenje lokacijske dozvole.

Međutim, Grad Split odgovorio je da nije zainteresiran za daljnje aktivnosti te da HŽI nastavi s aktivnostima na izradi tehničke dokumentacije, ali samo za željezničke kapacitete”, tvrde u HŽ infrastrukturi.

Ministarstvo uvažilo žalbu HŽ-a

I otada nastaju problemi. Projekt sanacije tunela i stajališta morao se mijenjati i uskladiti s novim zakonima, pa je zahtjev za lokacijsku dozvolu predan tek 21. lipnja 2010.

Ali, taj će se zahtjev kiseliti u Banovini skoro godinu dana, sve dok u travnju 2011. nije Upravni odjel za urbanizam napisao odbijenicu. HŽ infrastruktura se žali nadležnom Ministarstvu, koje u veljači 2012. uvažava njihovu žalbu i nalaže pročelnici Ružici Batinić-Santro da predmet vrati u ponovni postupak. Ova traži od HŽ-a dopunu projekta u lipnju prošle godine, što HŽ ispunjava u srpnju. No, nakon toga već pola godine nema očitovanja iz Banovine.

Pročelnica Ružica Batinić-Santro se oglušuje i na novinarska pitanja oko željezničkog tunela. Već danima nam ne šalje odgovor na pitanje zašto nije izdala dozvolu ili odbijenicu HŽ-u iako je njen Upravni odjel po zakonu dužan u roku od 30 dana odgovoriti pozitivno ili negativno na zahtjev investitora za lokacijsku dozvolu.

Stvar je još čudnija s obzirom na to da je riječ o važnom projektu koji uključuje kompletnu protupožarnu sanaciju i ventilaciju 1892 metra tunela, koja je niz godina veliki problem.

Sandi VIDULIĆ

Upitna sigurnost

Pitanje je koliko je tunel u ovom stanju siguran za vožnju, ma koliko god u HŽ-u šutjeli o tome. Novi projekt predviđa dva evakuacijska izlaza, kod NK Splita i kod Sredmanuške ulice. Na postojećoj tunelskoj oblozi na četiri mjesta postavili bi se otvori za odvod dimnih plinova željezničkih vozila. Na još šest mjesta stavili bi se otvori za ventiliranje tunela. Radi protupožarne zaštite planira se instalirati i hidrantska mreža koju bi se na Brodarici spojilo na gradski vodovod.

Kad bi gradska uprava dopustila da se sve ovo izvede, bio bi to prvi tunel tolike duljine (od skoro dva kilometra) u Hrvatskoj koji bi bio riješen po pitanju protupožarne zaštite i ventilacije.

Privatni projekt i javni interes

Dok HŽ godinama neuspješno čeka lokacijsku dozvolu, nju je u međuvremenu dobio Dal koning za obimnu gradnju u povijesnoj jezgri tzv. projekt Contarini koji se podzemnim garažama naslanja na željeznički tunel.

U HŽ-u tvrde kako se ta dva projekta ne sukobljavaju, a Dal koningu su nakon dugo vremena konačno dali suglasnost na glavni projekt za A-fazu, gradnju dugačke stambeno-poslovne peterokatnice na Bilom pazaru. Međutim, zanimljivo je da su gradske službe brže kad treba izdati dozvole za privatni projekt nego onaj od javnog interesa koji bi jamčio sigurnost putnika.

Naslovnica Split
Page 1 of 2FirstPrevious[1]2Last