Hrvatske željeznice neuspješno čekaju da se provede sanacija željezničkog tunela kojim bi ovaj postao siguran za promet u skladu sa suvremenim standardima. A kao najveći kočničar tom važnom projektu pokazala se aktualna gradska vlast.
Naime, u vrijeme Ivana Kureta planiralo se zgradu gradske uprave prebaciti na Trg Hrvatske bratske zajednice, a Banovinu pretvoriti u hotel. Kako doznajemo od glasnogovornice HŽ infrastrukture, još 2007. potpisan je “Ugovor o poslovnoj suradnji između HŽ Infrastrukture i Grada Splita na izradi tehničke dokumentacije i izgradnji željezničkog stajališta Split H.B.Z”.
Kako je navedeno stajalište na Trgu HBZ-a još od Mediteranskih igara 1979. predviđeno da bude ispod zemlje, prišlo se izradi tehničke dokumentacije i za sanaciju tunela, radi čega je angažirana tvrtka “Granova”. Sve je trebalo biti objedinjeno u detaljnom planu uređenja. No, “početkom 2009. HŽI pozvao je Grad Split na objedinjavanje idejnog projekta te predaju istog na ishođenje lokacijske dozvole.
Međutim, Grad Split odgovorio je da nije zainteresiran za daljnje aktivnosti te da HŽI nastavi s aktivnostima na izradi tehničke dokumentacije, ali samo za željezničke kapacitete”, tvrde u HŽ infrastrukturi.
Ministarstvo uvažilo žalbu HŽ-a
I otada nastaju problemi. Projekt sanacije tunela i stajališta morao se mijenjati i uskladiti s novim zakonima, pa je zahtjev za lokacijsku dozvolu predan tek 21. lipnja 2010.
Ali, taj će se zahtjev kiseliti u Banovini skoro godinu dana, sve dok u travnju 2011. nije Upravni odjel za urbanizam napisao odbijenicu. HŽ infrastruktura se žali nadležnom Ministarstvu, koje u veljači 2012. uvažava njihovu žalbu i nalaže pročelnici Ružici Batinić-Santro da predmet vrati u ponovni postupak. Ova traži od HŽ-a dopunu projekta u lipnju prošle godine, što HŽ ispunjava u srpnju. No, nakon toga već pola godine nema očitovanja iz Banovine.
Pročelnica Ružica Batinić-Santro se oglušuje i na novinarska pitanja oko željezničkog tunela. Već danima nam ne šalje odgovor na pitanje zašto nije izdala dozvolu ili odbijenicu HŽ-u iako je njen Upravni odjel po zakonu dužan u roku od 30 dana odgovoriti pozitivno ili negativno na zahtjev investitora za lokacijsku dozvolu.
Stvar je još čudnija s obzirom na to da je riječ o važnom projektu koji uključuje kompletnu protupožarnu sanaciju i ventilaciju 1892 metra tunela, koja je niz godina veliki problem.
Sandi VIDULIĆ