Dalmacija Split

nove ptice nad lukom

Split u mreži hidroaviona; Banovina: To je dobro za rejting grada

nove ptice nad lukom

Do sljedeće turističke sezone trebala bi biti dovršena i šetnica od ‘Ambasadora’ do Matejuške, a možda i privezište za hidroavione

Pokraj popularne Udice na Matejušci od proljeća sljedeće godine mogli bi se vezati hidroavioni! Naime, švedsko-švicarska grupacija “SF Marina & Aqua Project” zainteresirana je za gradnju privezišta u spomenutom dijelu splitske Gradske luke nakon što Grad izgradi preostali dio šetnice od hotela “Ambasador” do Matejuške.

Kako nas je izvijestio Sawo Runjajić, koordinator ovog projekta u inozemnoj tvrtki, u prvoj bi se fazi povezale 24 lokacije na našoj obali, s tim da je krajnji cilj povezati hidroavionima obalu sa Zagrebom, ali i s Italijom, Albanijom i Crnom Gorom.

Županijski prostorni plan

− Trenutno čekamo usvajanje Prostornog plana Splitsko-dalmatinske županije, koje bi se trebalo dogoditi početkom jeseni. U Planu su, osim Splita, označena pristaništa u Hvaru, Starom Gradu, Visu i Resniku, a u Dubrovačko-neretvanskoj županiji u Veloj Luci, Korčuli, Ublima i Dubrovniku. U drugoj fazi namjeravamo s otocima povezati Zadar, Šibenik i Rijeku – najavljuje Runjajić i dodaje kako bi u našoj županiji baza bila u Divuljama.

Inače, kako nam je rekao, s proizvodnjom pontona krenulo bi se već krajem ove godine, avioni su već naručeni, tako da bi probni letovi krenuli u proljeće, a bude li sve išlo prema planu, od 1. lipnja iduće godine uspostavile bi se i redovne hidroavionske linije.

− Linije bi se održavale 365 dana u godini, a ne samo tijekom turističke sezone, i jedina smo tvrtka koja radi u takvom režimu. Napominjem da hidroavioni neće ometati promet u Gradskoj luci jer, kao prvo, prema zakonu moraju sletjeti minimalno 300 metara od obale, a u trenutku kada dotaknu more tretiraju se kao plovila. Dimenzija su oko 20 metara dužine i 21 metar širine, mogu primiti do 19 putnika i odličnih su manevarskih sposobnosti.
Stare verzije terminala za hidroavione. Nove se rade u suradnji s konzervatorima kako bi se terminali uklopili u vizure primorskih gradova i mjesta
Što se tiče buke, valja reći da su tiši od katamarana. Karta bi bila dva puta skuplja od trajektne za spomenute destinacije. Na primjer, let od Splita do Vele Luke koštao bi između 120 i 140 kuna, a avion bi polazio iz Splita tri puta dnevno – nastavlja Runjajić i dodaje kako je već dobivena načelna suglasnost Ministarstva, kao i posebno od svake lokacije u kojoj je planirano privezište. Izgradnja privezišta zajedno s nabavom aviona koštala bi 60 milijuna eura.

U suradnji s konzervatorima, u tijeku je izrada projekta za privezište koje bi se sastojalo od pontona s nadgradnjom, gdje bi bili čekaonica, sanitarni čvor, prostor za osobe s invaliditetom...

Pregovori s turoperatorima

Već sada je tvrtka u pregovorima s turoperatorima koji bi punili hidroavione putnicima.

Grad Split podržao je ovaj projekt ocijenivši ga ekonomski isplativim, s obzirom na to da će Grad za dio od Matejuške do “Ambasadora” tražiti koncesiju od Županije, tako da bi privezište za hidroavione onda dao aviokompaniji “European Coastal Airlines” (ECA) u potkoncesiju.

− To bi za Grad bila najbolja opcija kad ćemo već financirati nasipanje obale i gradnju šetnice. Svakako, Grad smatra da ovakav projekt dugoročno diže rejting Splita na turističkoj karti i jamči njegovu bolju prometnu povezanost – smatra dogradonačelnik Jure Šundov.

NIKOLINA LULIĆ
FOTO: NIKOLA VILIĆ / CROPIX

Projekt

60 milijuna eura – vrijednost investicije
24 lokacije privezišta u prvoj fazi na Jadranu
6 lokacija u Italiji
1 lokacija u Crnoj Gori

Hidroavion

20 x 21 metar dimenzije letjelice
19 putnika – kapacitet hidroaviona
300 metara – minimalna udaljenost od obale na kojoj hidroavion slijeće
45 minuta − trajanje leta od Italije do Lastova
120-140 kuna − cijena karte hidroavionom od Splita do Vele Luke

Produžetak šetnice dobio lokacijsku dozvolu

Kako nas je izvijestio dogradonačelnik Šundov, za produžetak šetnice od “Ambasadora” do Matejuške već je ishođena lokacijska dozvola, a za desetak dana trebao bi se raspisati natječaj za izvođača radova. − Gradnja bi počela u siječnju iduće godine, a radovi bi trebali biti gotovi do sljedeće turističke sezone – najavljuje dogradonačelnik.

Boris Matošić: Nema šanse da mi letjelice šetaju po luci

− Dok sam ja na čelu Lučke kapetanije, neću dopustiti da mi hidroavioni šetaju po gradskoj luci. Nema šanse − rekao nam je Boris Matošić, splitski lučki kapetan.

− U prvom redu ne mogu pristati na avione u luci, jer je brodski promet ionako vrlo frekventan tijekom cijele godine, a posebno u ljetnim mjesecima. Tko će uopće nadzirati te avione, gdje slijeću, gdje uzlijeću, tko će čuvati mjesta slijetanja na moru, tu je i pitanje buke aviomotora, koja sasvim sigurno nije mala...

Puno je tu elemenata koji mogu ugroziti sigurnost prometa u Gradskoj luci, kao i kruzera koji se sidre ispred grada. S druge strane, ponton za hidroavion, kao i mjesta slijetanja mogu biti na Žnjanu, Trsteniku ili Poljudu. To su lokacije gdje se ne ugrožava pomorski promet putnika i robe − smatra čelnik Lučke kapetanije Split.   D.K.

Nova radna mjesta

Samo bi aviokompanija European Coastal Airlines (ECA) otvorila između 125 i 200 novih radnih mjesta, od kojih bi većina bila u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Terminale za hidroavione grade “Aqua Project Group” & “SF Marina”, koji su otvorili zajedničku tvrtku u Splitu “Pontoni S.F.M. − A.P.D. d.o.o. Split”.

Naslovnica Split