Građevinski pothvati u Dalmaciji dominirali su nagradama Hrvatske komore inženjera građevinarstva dodijeljenima ovoga tjedna u Opatiji na 14. Danima HKIG-a.
U kategoriji konstrukcije nagradu Kolos dobio je prof. dr. Jure Radnić sa splitskog Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije, autor projekta Dogradnje i rekonstrukcije Zračne luke Split.
Prestižno strukovno priznanje za istaknuti doprinos hrvatskom graditeljstvu u 2018. godini u kategoriji prometnice dobio je dipl. ing. građ Alen Hebrang za projekt dionice Sparagovići – Doli, jedna od cesta koje će u budućnosti povezivati Pelješki most sa prometnom infrastrukturom Hrvatske.
Kolos za stručni nadzor za projekt Novi Most kopno - Otok Čiovo dobio je tim kojeg čine dipl.ing.građ. Ivo Barbalić, dipl.ing.građ. Zoran Troglić te dipl. ing. str. Dinko Tvrtković.
U oblasti geotehnike nagradu Kolos dobio je dipl. ing. građ. Ivan Mihaljević za projekt Izgradnje auto ceste Priština-Hani i Elezit, dok je Kolos za životno djelo dobio Zvonimir Sever, stručnjak koji je sanirao u ratu razorenu branu Peruča, i sudjelovao u projektima hidroelektrana Velebit, Lepenica, Đale, Dubrovnik te brani Lešće.
U Komori ističu da je „dogradnja i rekonstrukcija Zračne luke Split, ukupne površine od oko 55.000 metara četvornih, jedan je od najvećih graditeljskih zahvata u Hrvatskoj“.
- To je građevina koja u sebi sadrži više tipova građevina, nekoliko zgrada, dva mosta, dva trijema, kupolu i druge objekte. Dobiti nagradu Kolos izuzetno je veliko priznanje za moj rad – kazao je tom prigodom Radnić.
Novi cestovni most Kopno – otok Čiovo prelazi preko Trogirskog kanala u blizini povijesne jezgre grada Trogira. Zbog toga je postojao zahtjev da se osnovno konstrukcijsko oblikovanje ne remeti vizuru starog grada.
- Obzirom da se radi o gradskom mostu, puno pažnje pri projektiranju i izvedbi je poklonjeno estetskom oblikovanju svih konstruktivnih elemenata – izjavio je nakon dodjele nagrade Trogrlić, jedan od članova tima za stručni nadzor izgradnje ovog nagrađenog projekta.
Jedan od najvećih neriješenih prometnih problema u Hrvatskoj je problem fizičke razdvojenosti teritorija Republike Hrvatske. Područje Dubrovnika je od ostatka Hrvatske razdvojeno 14 kilometara dugačkim teritorijem BiH oko Neuma. Od osamostaljenja Hrvatske problem izoliranosti dubrovačkog područja, ističu u komiri građevinskih inžinjera, iskočio je u prvi plan i već se duži niz godina radilo na njegovome rješenju.
Projektiranje dionice Sparagovići – Doli započeto je još 2008. godine izradom idejnog rješenja. Ova cesta dobiva na važnosti pretpostavkom o građenju Pelješkog mosta pa novo idejno rješenje napušta staru trasu i projektira se nova s tehničkim elementima, koji zadovoljavaju za vožnju brzine do 90 km/h. Nova trasa duljine je približno 18 km.
- Nagrada najviše znači zbog toga što je dobivam od kolega iz struke, od onih koji mogu razumjeti važnost ovog projekta te kako je biti glavni projektant na ovakvom zahtjevnom projektu – zaključio je Hebrang.