Dalmacija Split županija

sprema se veliki prosvjed

Čelnici Vrgorca, Gradca i Jelse izgubili strpljenje: Kad ne žele Vlada i Županija, sami ćemo upaliti bagere i početi bušiti tunel do Drvenika!

sprema se veliki prosvjed
'Nema razloga za nepovjerenje jer će već početkom veljače krenuti izgradnja luke Sućuraj, u što država ulaže 24 milijuna kuna, a i sve drugo će siguran sam krenuti puno brže kad dokumentacija bude potpuna. Uglavnom, prosvjedom ništa ne možemo riješiti!', dodao je načelnik Slavić (HDZ)

Stanovnici Zabiokovlja, južnog dijela Makarskog primorja, otoka Hvara i Korčule, te poluotoka Pelješca, ali i zapadne Hercegovine, predvođeni pojedinim lokalnim čelnicima, održat će 26. siječnja u Ravči i Drveniku veliki prosvjed.

Skup se, kako tvrde (grado)načelnici Vrgorca, Gradca i pojedinih hvarskih općina, organizira "protiv dugogodišnjeg zapostavljanja izgradnje tunela i spojne ceste između Ravče i Drvenika", što smatraju dijelom integralnog projekta poboljšanja otočne povezanosti s obalom i kopnom.

Taj zahvat ima nekoliko podfaza, kao što su nastavak rekonstrukcije i izgradnje dionice državne ceste od Poljica do Sućurja na Hvaru, te izgradnja luka u Sućurju i Drveniku za prihvat većih trajekata, što bi trebalo pridonijeti gospodarskom oživljanju tih područja.

Lokalni čelnici navode kako se nasuprot izgradnji tunela "Kozjak", ukupne vrijednosti 870 milijuna kuna, koji bi trebao bolje povezati Split s autocestom, već više od desetljeća sustavno odgađa važan projekt zbog kojeg se sada ide u prosvjed.

To je funkcionalno povezivanje naših škoja i kopna koje je u strateškim planovima Županije dulje od bilo kojeg drugog većeg infrastrukturnog projekta, a prema ranijim najavama bio bi "težak" nešto više od 750 milijuna kuna.

– Tunel Drvenik – Ravča izravno povezuje trajektnu luku Drvenik s autocestom A1. Veliki dio prometa prema srednjodalmatinskim otocima se može odvijati upravo preko luke Drvenik i umjesto da se ide u realizaciju tog projekta koji ima pravomoćnu lokacijsku dozvolu i gotovu studiju utjecaja na okoliš, ponovno se srlja bez strateškog promišljanja.

Zamislimo samo efekt na turistički potencijal ovog dijela naše županije, od Makarskog primorja, Zabiokovlja do istočnog dijela otoka Hvara koji stoji kao uspavani dragulj. Župan Blaženko Boban najavljuje tunel kroz Kozjak kao poveznicu Zagore i obale, a tunel Ravča – Drvenik povezuje Zagoru, obalu i otoke.

Također ima dodatnu i međudržavnu komponentu zbog blizine raskrižja prometnog koridora Vc koji većinom prolazi preko teritorija BiH i naše Dalmatine – navodi Ante Pranić, vrgorački gradonačelnik, lider lokalne Nezavisne liste mladih bliske Mostu.

I dok Pranić najavljuje da će sam "upaliti bagere", u toj njegovoj nakani brzo ga je podržao i Nikša Peronja (SDP), načelnik općine Jelsa, koji je na svome profilu na Facebooku napisao sljedeće:

– Tunel Ravča – Drvenik napokon mora biti prioritet, zajedno ćemo paliti bagere jer tunel kroz Kozjak pored tri ulaza prema moru (glavni ulaz za Split, ulaz preko Klisa i preko Prgometa) apsolutno nema smisla, i nećemo dopustiti da se gradnja tunela Ravča – Drvenik stavi u drugi plan. No pasaran!!!.

Na naš upit o nastavku rekonstrukcije i izgradnje državne ceste Poljica – Sućuraj, što stanovnici otoka Hvara očekuju kao "melem na živu ranu", Peronja je odgovorio da ona spada u prvu fazu projekta i da bi trebala biti završena tek 2021. ili početkom 2022. godine.

– Mi ćemo svakako sudjelovati u prosvjedu na kojem će se zahtijevati izgradnja tunela Ravča – Drvenik, a što se kontinuirano i potpuno neopravdano zaobilazi. U suradnji s Gradom Vrgorcem dogovorili smo i to da 26. siječnja palimo bagere u tim mjestima, počinjemo sa simboličnim bušenjem s obje strane Biokova. Kada neće Vlada i Županija hoćemo mi – rezolutan je Matko Burić (SDP), načelnik općine Gradac.

Čelnik istočnije općine na području naše županije dodao je da oni nisu protiv tunela "Kozjak", ali da ne mogu šutke promatrati ustrajno preskakanje projekta koji donosi puno veću ekonomsku korist od nekih drugih na koje se bez osobitih argumenata troši državni novac.

– Građani će zasigurno prepoznati o čemu se radi i u velikom broju doći na prosvjed koji će u slučaju lošeg vremena, uz prethodnu obavijest, biti prolongiran za tjedan dana – ustvrdio je Burić.

Iako svi ističu da je riječ o najbržem povezivanju Srednje Europe sa spomenutim otocima i zapadnim dijelom poluotoka Pelješca, te turističkim središtima Dalmacije preko autoceste i koridora Vc, što će pridonijeti revitalizaciji istočnog dijela Hvara, Ivan Slavić (HDZ), prvi čovjek općine Sućuraj, o ovom pitanju ima izdvojeno mišljenje.

– Poznato mi je da je Vlada itekako angažirana na projektu povezivanja otoka i čvora Ravča, a u tom smislu se upravo radi studija njegove izvedivosti, čija je vrijednost procijenjena na 1,79 milijuna kuna. Nema razloga za nepovjerenje jer će već početkom veljače krenuti izgradnja naše luke, u što država ulaže 24 milijuna kuna, a i sve drugo će siguran sam krenuti puno brže kad dokumentacija bude potpuna. Uglavnom, prosvjedom ništa ne možemo riješiti! – poručio je Slavić.

 

Naslovnica Split županija