StoryEditorOCM
DalmacijaDRŽAVNA CESTA D-1 PROLAZI SINJSKIM GRADSKIM ULICAMA

Sinj vapi za obilaznicom

Piše PSD.
31. ožujka 2008. - 10:47

O potrebi izgradnje sinjske obilaznice nema spora, no problem je što Hrvatske ceste inzistiraju na istočnoj, a lokalne vlasti na zapadnoj varijanti nove prometnice

Prolaz kroz Sinj već dugo je usko grlo državne ceste D-1 jer je nekoliko gradskih ulica sastavni dio te važne i naročito u ljetnim mjesecima vrlo frekventne prometnice. Kako je D-1 jedina alternativa autocesti, obveza je države ulagati u poboljšanje i prometnu protočnost ove državne ceste. U tom se kontekstu godinama kao jedan od prioriteta poboljšice D-1 spominje izgradnja obilaznice Sinja.

U svim dosadašnjim razgovorima zamišljalo se da će sinjska obilaznica prolaziti zapadno od Sinja, od Kukuzovca preko Radošića i, po kraćoj varijanti, do Suhača, odnosno po duljoj varijanti do Satrića. Hrvatske ceste su, međutim, odlučile da bi Sinj trebao dobiti obilaznicu istočno od grada, a ona bi išla od raskrižja u Sinjsko polje, do laterarnog kanala i dalje do hipodroma, kroz naselje Ćurlini do ponovnog spoja na D-1 kod sadroloma u Suhaču.

- Sinj je zagovarao zapadnu varijatnu obilaznice. U Hrvatskim cestama su se opredijelili za istočnu varijantu i upoznali su nas o takvoj odluci. To su argumentirali lakšim prikupljanjem prometa iz smjera Otoka i Bosne i Hercegovine. Već su krenuli u izradu idejnog rješenja te prometnice. Iako smo se prije zalagali za zapadnu varijantu, mi se nismo usprotivili odluci i argumentima Hrvatskih cesta. Nismo željeli ponovljanje slučaja iz 2001. godine kada su, kako mi je preneseno, tadašnji čelnici Sinja ultimativno odbili realizaciju kraće varijante, zahtijevajući izvedbu dulje, zapadne varijante obilaznice – kaže gradonačelnik Sinja Nikola Tomašević.

S takvim stavom Sinja i Hrvatskih cesta ne mire se u Vrlici i Hrvacama. Ne ulazeći u opredjeljenje Sinja da grad razvija prema polju, a ne prema uzdignutom radoškom platou, iz Vrlike i Hrvaca navode da je istočna varijanta obilaznice Sinja dulja od zapadne 3-4 kilometra, prolazi cijelom trasom preko privatnog zemljišta, nasuprot zapadne koja bi 90 posto išla preko državnog, a uz to bi ta istočna varijanta već u startu dijelom bila gradska, a ne magistralna prometnica.

- Mi smo uputili pismo Hrvatskim cestama tražeći razgovor. U popisu tema na prvome mjestu je trasa sinjske obilaznice. Mi se zalažemo za trasu Kukuzovac-Radošić-Suhač i od toga ne odustajemo – kaže Ivan Ćorić, gradonačelnik Vrlike. - Ja sam predložio da župan Ante Sanader na temu sinjske obilaznice organizira sastanak s Hrvatskim cestama i pozove predstavnike zainteresiranih gradova i općina. Hrvace su za zapadnu trasu, preko Radošića. Istočna varijanta, koju forsiraju iz Hrvatskih cesta, ide kroz polje i naselje i znatno je dulja – kaže Dinko Bošnjak, načelnik Hrvaca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. travanj 2024 21:17