StoryEditorOCM
Dalmacijatraže od vlade besplatan prolaz kroz ‘sv. iliju’

Gradonačelnici i načelnici uporni: Blokirat ćemo tunel

Piše PSD.
8. lipnja 2013. - 15:43
Tko je mislio 24. prosinca 2004. godine, kad je puknula prva mina kod sadašnjeg sjevernog portala tunela “Sveti Ilija” kroz Biokovo, da će se, niti devet godina poslije, koplja lomiti oko toga hoće li se prolazak kroz tunel plaćati ili neće. Vjekovni san generacija Zabiokovljana i ostalog stanovništva Imotske krajine, da budu blizu Jadranskog mora, ostvaren je probojem tunela. No, tunel se gradio i bušio dok su ovom državom vladale vlade raznih političkih uvjerenja, a čini se da je svima ista namjera bila − kako izbjeći pomoć Imotskoj krajini.

Posao se otezao, prekidao, napisano je na stotine novinskih članaka. Radovi su prekinuti, pa ponovno nastavljeni, pa opet prekinuti, i tako punih devet godina. I kad je tunel konačno probijen, kada su se Imoćani, a bogme i oni s južne strane Biokova ponadali da će uskoro jedni drugima stizati u posjet za manje od 10 minuta, opet problemi s tunelom. Sada je tema famozna tunelarina.

Nova Vlada ni da čuje vapaje Imoćana, ali i primoraca, da je tunel usmjerivač gospodarskog prosperiteta Imotske krajine, te sigurna i brza poveznica srednjeg Jadrana i otoka s autocestom i unutrašnjosti Hrvatske. Prvo 20 kuna, pa potom 12, pa opet 9, pa 10, pa naknadna izgradnja naplatnih kućica, pa promjena projekta ulaznih prometnica prema tunelu.

Sofisticirane kamere

Potrošio se silan novac, a obje strane, ona iz Zagreba, a to znači Hrvatske autoceste, ministarstvo i Vlada, te ona s juga, imotska lokalna samouprava potpomognuta Županijom − svaka na svojoj barikadi.

Imoćani se protive naplati tunelarine tvrdeći da je tunel gospodarski razvojni objekt, da će ga se izbjegavati i turisti, a Vlada kaže da će se navodnih 14 milijuna kuna godišnje od tunelarine utrošiti za održavanje tunela. Bilo je prijedloga s imotske strane da se tunelarina i naplaćuje, ali da se novac usmjeri u izgradnju pristupnog puta od Imotskog do autoceste i tunela, pa do toga da se na naplatnim kućicama postave sofisticirane kamere koje bi prepoznavale registracijske oznake Imotskog i Makarske i njima bi bio besplatan prolaz. No, odustalo se od toga jer je koordinacija načelnika općina Imotske krajine i gradonačelnika Imotskog prije neki dan čvrsto zauzela stajalište da tunelarina bude nula kuna. Punu podršku dobili su i od novog čelništva naše županije.

− Mi smo i u predizborno vrijeme izjavili da smo protiv naplate tunelarine, ne kao neko predizborno obećanje. Stojimo i sada iza Imoćana i stanovnika s južne strane Biokova i apeliramo na Vladu da još jednom razmotri svoju odluku o naplati tunelarine. Podržat ćemo i sve ostale radnje u tu svrhu, uključujući i mirne prosvjede građana − rekao nam je dožupan Luka Brčić.

− Mi ne odustajemo. Bilo je, ako ništa drugo, primjereno da nam se na neki od naših brojnih pismenih obraćanja Vladi, Ministarstvu i HAC-u uredno odgovori, no ništa iz Zagreba. Mi smo čvrsto na stajalištu da se tunelarina ne smije naplaćivati, jer je tunel naš jedini pravi gospodarski preduvjet za razvoj Zabiokovlja i Imotske krajine. I ne odustajemo od toga, pa i pod cijenu blokade tunela − rekao je Miroslav Gaće, načelnik općine Zagvozd.

Gaćin stav podržavaju čelni ljudi svih općina i grada Imotskog. A što kažu u HAC-u, kao investitoru izgradnje tunela i pristupnih prometnica? Upravo zbog izgradnje naplatnih kućica, za koje nisu dobili odobrenje Općine Zagvozd, odgođeno je i otvaranje tunela, a turistička je sezona pred vratima.

HAC: Očitovanje za par dana

− Upravo u četvrtak su gradilište tunela “Sveti Ilija” posjetili i čelni ljudi HAC-a kako bi se upoznali sa stanjem na gradilištu. Imamo Vladinu odluku o naplati tunelarine, ali molim vas da malo pričekate, za nekoliko dana očitovat ćemo se na vaša pitanja o tome kolika će biti tunelarina, kad će se tunel otvoriti, te o ostalom vezanom uz taj projekt − odgovorila nam je glasnogovornica HAC-a Kata Kuprešak.

Sve u svemu, iz Imotskog, ali i dijela Makarske rivijere, i dalje je na snazi odluka. Nećemo naplatu tunelarine, spremni smo na blokadu tunela. Kako će se stvari odvijati, uskoro će se i doznati, barikade su postavljene, a otvaranje tunela sve je bliže.

Braco Ćosić

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. travanj 2024 09:59