StoryEditorOCM
DalmacijaZRAČNA LUKA ODRADIT ĆE NORMALNO JOŠ sljedeću TURISTIČKU SEZONU

Na bračkom aerodromu od jeseni sportski avioni

Piše PSD.
14. travnja 2013. - 11:19
Zračna luka Brač, na koju je lanjske godine sletjelo oko 12 tisuća putnika, ovu će turističku sezonu odraditi normalno i svi prodani turistički aranžmani vezani za slijetanje na Brač bit će realizirani u potpunosti.

Nakon završetka sezone slijedi njegovo zatvaranje za međunarodni putnički promet i snižavanje u kategoriju sportskog aerodroma, a potom i restrukturiranje na način da više neće biti međunarodna Zračna luka, nego lokalni aerodrom za sportske i male zrakoplove. Nitko od zaposlenih neće ostati bez posla i Zračna luka Brač nakon toga neće nikome ostati dužna jer će tvrtka “Bluesun Zlatni rat”, u čijem je većinskom vlasništvu, preuzeti sve te obveze. Takvu informaciju dao nam je Jako Andabak, većinski vlasnik Zračne luke Brač, za koju je nedavno najavljeno njezino gašenje zbog čega su u pitanje trebali doći ovogodišnji već prodani turistički aranžmani.

Naime, agencija “Gruber Reisen” koja je vlasnik hotela “Bretanide” u Bolu već je prodala gotovo četiri tisuće turističkih aranžmana za odmor u Bolu sa slijetanjem iz Graza na Brač, pa su spekulacije oko zatvaranja bračke zračne luke već za ovo ljeto u turističkim poslovnim krugovima dočekane s negodovanjem. No, to se ipak neće dogoditi, iako će Brač od ove jeseni ostati bez putničke zračne luke, što im u turističkom razvojnom smislu nipošto nije zanemarivo.

-Pokušavali smo godinama s Ministarstvom prometa dogovoriti da država preuzme Zračnu luku Brač i napravi dokapitalizaciju te postane vlasnik, što bi bilo i najlogičnije. Nažalost, oni takve ambicije nemaju i, štoviše, planiraju prodavati udjele i u drugim zračnim lukama gdje su vlasnici. Kako u sadašnjim okolnostima mi više ne možemo financirati održavanje statusa međunarodne zračne luke, jer to znači osiguravanje tehničkih uvjeta i svih pratećih službi na aerodromu, što puno košta, a prometom ni izbliza ne može pokriti, odlučili smo se na ovaj korak.

Država ne želi preuzeti taj teret, a Ministarstvo prometa ponudilo je pomoć u zapošljavanju dijela zaposlenika s Brača u splitskoj zračnoj luci, a preostalima ćemo ponuditi posao u “Zlatnom ratu” na Bolu. Nekoliko stotina tisuća eura potraživanja OTP banke ćemo također mi preuzeti i platiti – kazao nam je Andabak, naglašavajući kako će s tim planovima biti upoznati i zaposlenici.

RUŽICA MIKAČIĆ

Godišnji gubici četiri milijuna kuna

Zlatno doba bračke zračne luke bilo je krajem devedesetih kada je tamo slijetalo oko 35 tisuća putnika, a sada tek trećina tog prometa. Na pitanje zašto se to dogodilo, turistički profesionalci kažu kako su se promijenili tržišni trendovi, nametnuti su niskobudžetni prijevoznici, turoperatori žele sa što manje troška dovesti gosta, a brački aerodrom ima i teškoću s dužinom piste, zbog čega tamo mogu slijetati samo manji zrakoplovi. Avioni su sve veći, zarada po putniku sve manja i s malim prometom je to nemoguće pratiti. Zato, tvrde upućeni, brački aerodrom ima oko 4 milijuna kuna gubitka godišnje.


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. travanj 2024 15:16