Nedostaci nisu uklonjeni
Kada su početkom prosinca 2008. godine u marini Kaštela u nazočnosti tridesetak uzvanika, na čelu s komiškom gradonačelnicom Tonkom Ivčević, djelatnici brodograđevne tvrtke “Poseidon”, brodogradilišta koje je izgradilo niz kvalitetnih brodova, položili kobilicu za gradnju broda “Sveti Salvestar”, za naručitelja NC “Komiža”, nitko nije ni slutio da taj brod neće zaploviti na državnoj liniji 612 Komiža-Biševo-Komiža. Istina, prilikom privremenog preuzimanja broda 22. rujna 2011. godine obavljena je plovidba na ruti Split-Biševo-Komiža po skoro idealnim uvjetima, ali se pokazalo da brod nije upravljiv, ne postiže očekivanu brzinu, da je prova u pretezi, a da na krmi za vrijeme vožnje prodire more kroz otvore za ispuštanje mora.
Stoga je brod vraćen brodograditelju koji je u međuvremenu pronašao novu tvrtku koja se bavi projektiranjem brodova s kojom je dogovorio kako će projektant načiniti prijedlog kako razriješiti problem upravljivosti, stabiliteta i trima broda, te da će se nakon odobravanja projektne dokumentacije od Hrvatskog registra brodova (HRB) početi s rekonstrukcijom koja je trebala biti dovršena do kraja ožujka prošle godine, te kako će HRB zatim ponovno izvršiti pregled broda.
I kada se krajem svibnja prošle godine napokon činilo da je sve u redu i “Sv. Salvestar” preuzeo državnu liniju 612 Komiža-Biševo-Komiža, od dotrajalog drvenog broda “Pruga Biševo”, ponovno su uočeni nedostaci koje brodograditelj ni nakon obavljene rekonstrukcije nije otklonio i naručitelju isporučio brod prema ugovornoj dokumentaciji i, što je još važnije, nije osigurao trajnu svjedodžbu za plovidbu. Brod “Sv. Salvestar” prestao je ploviti 1. rujna prošle godine i od tada do danas vezan je u komiškoj luci.
Prigovor vještacimaGoran Nuić, vlasnik obrta POSEIDON, zastupan po punomoćniku, Trgovačkom sudu u Splitu uputio je pisani prigovor na vještvo načinjeno od vještaka iz CONMAR-a u kojem stoji da je postupak osiguranja dokaza proveden pet mjeseci nakon izvršene primopredaje broda 22.5.2012. što nije sukladno zakonu jer je brod bio u eksploataciji oko 5 mjeseci, pa je moglo doći do određenih oštećenja kojih nije bilo pri izradi broda. Nadalje, spominje da je u posjedu dokaza o neprimjerenoj eksploataciji broda, te da mu je NC “Komiža” dužan 305 tisuća kuna sa zateznim kamatama. |
Vještaci: Brod ne udovoljavaU izvješću vještaka Mire Radunovića i Ive Makjanića stoji: “Za linijski prijevoz, preko cijele godine 56 putnika na relaciji Komiža-Biševo-Komiža zahtijeva se da brod mora odgovarati uvjetima nacionalne plovidbe, a kako je navedeno i u važećem ugovoru između NC-a Komiža i obrta “Poseidon”. Iz privremene svjedodžbe HRB-a o sposobnosti broda za plovidbu izdane 11.10.2011. u Splitu, brodu je dodijeljena nacionalna obalna plovidba što ne udovoljava zahtjevima ugovora za linijsku plovidbu na ugovorenoj relaciji. |
Vrijedan 2,6 milijuna kunaVrijednost broda je 2,6 milijuna kuna s PDV-om, od čega je Nautički centar, tvrtka u 100-postotnom vlasništvu Grada Komiže, osigurao 1,91 milijun kuna kreditom kod poslovne banke (hipotekom na dio zgrade Spomen-doma) i vlastitim sredstvima, a ostatak od 685 tisuća kuna nepovratna su sredstva Ministarstva mora RH. |